Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Horor
  • Krimi

Recenze (3 072)

plakát

Zimní prázdniny (2023) 

Zase jednou šel všema vychvalovanej biják uplně mimo mě. Kdyby byl film stejně dobrej jako závěrečná dvacetimutovka, byla by to bomba. Takovouhle melancholickou podivanou o třech outsiderech jsem si totiž po přečtení distributorskýho popisku a recenzí přestavoval. Místo toho jsem většinu stopáže sledoval uloudaný scény a dialogy, který mě emočně vůbec nezasáhly, naopak mě nudily. Ale co taky zábavnýho nebo zajímavýho můžou dělat lidi, co zustanou o Vánocích sami ve škole, že jo. Aspoň ta herecká dvojice Paul Giamatti - Dominic Sessa občas trochu zaujala, za což letí druhá hvězda.

plakát

Boy Kills World (2023) 

Něco jako Hunger Games feat. Kill Bill. Uvítal bych upozadění komediální složky, kdy se občas tlačilo až moc na pilu a nějaký scény byly tak crazy, že rušily zážitek z celýho bijáku (zejména parťák Rána, vyvražďovačka v rámci reklamy na cereálie, častý zjevování sestry nebo haluzní scény se šamanem). Naopak se mohlo víc vyhrát třeba s originální helmou na hlavě tý akční borky (dost brzo promluvila a pak už jí ke komunikaci moc nepoužívala). Občas mě taky rušil nehodící se soundtrack. Ponechal bych jenom pár vtípků vycházejících z hlucho-němoty hlavního hrdiny, jinak bych jel víc seriózně a udělal nekompromisní revenge thriller. Akce nebylo uplně málo a nějaký byly dost nápaditý (struhadlo), ale očekával jsem ještě větší jízdu a taky větší zapojení Yayana Ruhiana. Třetí hvězda za akci.

plakát

Jízda s Madeleine (2022) 

Co se ze začátku zdá jako klasická komedie se nakonec ukáže být solidnim dramatem o těžkym životě hlavní postavy, která ale vypráví kromě strastí i o radostech svýho života. Casting se poved, jelikož se ústřední dvojice pěkně doplňuje. Jedinej problém jsem měl s tim, že se postavy znaly pár hodin a občas se chovaly, jako by se znaly celej život (zejmé taxikář v závěru), což působilo dost nevěrohodně. Jinak fajn podivaná s civilní atmosférou a poutavym příběhem ze života v pohlednejch pařížskejch kulisách, tři silnější hvězdy.

plakát

Professor Marston & the Wonder Women (2017) 

Škoda, že ze zajímavýho životního příběhu autora Wonder Woman a zbýlých dvou protagonistů polyamorního trojúhelníku se zálibou v různejch fetiších vznikla nakonec hlavně červená knihovna. Radši bych zkouknul spíš drama o tom, jak těžká byla realizace svýho "jinačího" milostnýho života před mnoha desítkama let (ačkoliv dneska to asi neni o tolik lepší). Jako plus jsem bral zajímavý informace ohledně vzniku komixu Wonder Woman, kdy jsem ani nevěděl, že obsahoval tolik "kontroverzních" fetiš témat. Rád bych aspoň za fakt zajímavý téma dle skutečný události dal aspoň průměrný hodnocení, ale na to jsem se místama až moc nudil. Kdyby aspoň ty rádoby erotický scény byly víc odvážnější, ale co se dá dělat, dvě silnější hvězdy.

plakát

Království Planeta opic (2024) 

Předchozí trilogie Matta Reevese laťku dost vysoko, ale i tohle volnější pokračování s ní bez problémů drží krok. Díky svižnýmu tempu vyprávění rychle uběhnou i ty dvě hodinky stopáže bez titulků (jenom prostřední část, kde Noe putuje krajinou, je sem tam trochu nudnější). Akce je dostatek, je pěkně natočená a povedený efekty (digitální opičí vizuál byl dost citlivě udělanej) nebo výprava pomáhaj dokreslovat solidní postapo atmosféru. Emoce fungujou díky fajn postavám (kladnym i zápornym), až jsem byl překvapenej, jak jsem místama polidštěnym opicim (ne)fandil. Tenhle biják má nejspíš všechno, co by měl poctivej blockbuster mít, čtyři silnější hvězdy. A pevně věřim, že kasovní úspěchy budou aspoň uspokojivý a budou nás čekat ještě další dva díly.

plakát

Rebel Moon: Druhá část – Jizvonoška (2024) 

Jede se na uplně stejný vlně jako v první části. Možná jen akce bylo trochu víc a ta závěrečná bitka vidláci vs. armáda Mateřskýho světa mě bavila (ač nemám normálně rád takový ty velký civilizační kontrasty, tj. vesničani žijící jak ve středověku vs. vesmírný lodě). Jakože žádnej majstrštyk Rebel Moon fakt neni, ale jednohvězdičkový hodnocení upřímně moc nechápu. Za mě jako minule letí díky akci a vizuálu třetí slabá hvězda.

plakát

Rebel Moon: První část – Zrozená z ohně (2023) 

Jasně, hlavní postavy moc charismatu nepobraly (snad jenom general Titus nebo záporák Atticus maj něco do sebe), příběh za moc nestojí a většina scénáře je taková slátanina několikrát viděnejch sci-fi / fantasy námětů. Ale na druhou stranu neni výsledek za 90 mega uplně marnej. První polovina byla nudná (dost dlouhej rozjezd), ale ta druhá naštěstí přidala na tempu a přinesla dost akce i vizuálně solidních scén. Právě druhá půlka mě nakonec přesvědčila, že si přece jenom pustim pokračování, jakkoliv jsem o tom ze začátku dost pochyboval. Škoda, že uplně chyběj nějaký krvavý scény a Snyderovy zpomalovačky občas trochu rušej zážitek z jinak solidních akčních scén. Třetí slabá hvězda právě za akci a koukatelnej digitální vizuál.

plakát

Kdo se směje teď (2023) 

Nejvíc jsem byl zvědavej na Marka Hamilla, kterej byl nakonec na celym bijáku asi to nejlepší. Aniž bych věděl, že je Bert Kreischer stand-up komik, tak nějak jsem to z jeho hraní a ztřeštěnýho scénáře tušil. Šlo totiž spíš o směs různejch scének než plnohodnotnej celovečerák. Místama už byla na muj vkus komediální poloha dost ulítlá. A to šablonovitý ukazování rusáků a života v Rusku už mě začíná trochu unavovat, jelikož z tohohle pohledu nebylo vůbec čim překvapit. Objeví se pár fajn hlášek nebo nápaditejch scének (Leninova socha), ale jinak žádnej velkej zázrak, dvě hodně silný hvězdy.

plakát

Bastard (2023) 

Historický dramata vůbec nevyhledávám, ale tohle si mojí pozornost s přehledem získalo. Ať už šlo o tehdejší drsnou dobovou atmosféru (nekompromisní přístup k lidskýmu životu a s tim související šlechta, která může uplně všechno), filmařinu, hudbu, skvělýho Mads Mikkelsena v hlavní roli a fakt povedenou postavu hlavního záporáka. Jediný zásadnější mínus vidim v tom, že se toho za dvě hodinky dějově příliš nestane, takže se objeví několik hlušších míst (zejména někdy v prostředku). Nicméně každou nudnější pasáž vynahradí nějaká hodně silná scéna (dějově nebo emocionálně), třeba zúčtování s hlavnim záporákem byla jedna z nich. Pak bych si ještě odpustil závěrečnou scénu, která do tohohle nekompromisního dobovýho bijáku vůbec neseděla. Jinak velká spokojenost, čtyři jistý hvězdy.

plakát

Hra doopravdy (2024) 

Nebýt toho, že jsem byl zvědavej na Kaley Cuoco v hlavní roli celovečeráku, na biják bych se nejspíš dle hodnocení nedíval. A vůbec bych o nic nepřišel. Další z počinů, kterej míchá několik žánrů dohromady (tentokrát akční dramedy), přičemž ani jedna žánrová poloha se nedaří pořádně uchopit. Takže akční, komediální nebo dramatický byly při nejlepšim průměrný a mnohdy jich nebylo ani dostatek. Asi jedinym přijemnym příběhovym elementem byl fakt, že za drsňáka je 50 kilová ženská, která chrání svýho chlapa.

Časové pásmo bylo změněno