Recenze (811)
Český žurnál - Dělníci bulváru (2014) (epizoda)
Poučný snímek, jen mi přišel trochu nedotažený a snesl bych u něj i delší stopáž. Takto vypadá maličko nedotaženě. Malost českých poměrů ale vystihl poměrně dobře. 7/10
Rivalové (2013)
Velice dobrý film, zřejmě nejlepší z prostředí F1 (ale tam není velká konkurence), zvládnutý je dobře, nenabídl mi ale nic navíc. Oceňuju hlavně to, že udržel hladinu klišé na snesitelné hladině. 7/10
Blízko od sebe (2013)
Tak trochu mix mezi Kdo se bojí Virginie Woolfové a Rodinnou oslavou. Scénář je velmi kvalitní, casting hvězdný, provedení dobré - co mi ale trošku vadilo byl pocit, jako by tento film byl jakýmsi přeexponovaným jevištěm pro hereckou masturbaci (především Julie Roberts), jakoby se při natáčení sešlo několik dominantních hereckých postav, které se snaží trumfnout jedna druhou. Ale jinak intenzivní zážitek a příjemné překvapení. 8/10
Klub poslední naděje (2013)
McConaughey výborný, Jared Leto (nepoznal jsem ho!) geniální. Po všech stránkách velice dobrý film, který ve mě ovšem nezanechal žádný trvalejší otisk... 8.5/10 IMHO jeden z nejlepších filmů o AIDS (spolu s Philadelphií a Anděli v Americe)
Temný případ (2014) (seriál)
Řečeno tady bylo v podstatě více než vše, tak snad jen <spoiler>vrahem je zahradník</spoiler> ... 8.5/10
Všechno je možné (2013)
Velmi průměrný dokument o manželství po padesáti letech a jedné velmi infantilní osobě... 5/10
Mráz kopřivu nespálí (2013)
Dokument o alternativním způsobu života v novém udržitelném sociálním zřízení, který v podstatě nepřímo dokazuje, že takové zřízení je kvůli odlišnosti, sobeckosti a nedokonalosti lidského plemene neudržitelné a utopistické. Autoři tohle asi ze začátku nezamýšleli, ale nakonec jim to z toho vylezlo a já jsem rád, že se dokument navzdory tomu dostal k divákům. 6/10
Americká zima (2013)
Slušný náhled zespoda na americkou krizi, bohužel zbytečně prošpikovaný patosem. Taky mi tam chyběl alespoň jeden případ rodiny, která by si za svou chudobu mohla vlastním přičiněním. 5.5/10
Mý věci (2013)
Nápad a námět dobrý, zpracování slušné, přínos ovšem minimální. Žádná překvapení se nekonají, vše dopadne přesně tak, jak každý čekal... 6.5/10
Přežijí jen milenci (2013)
Hipsterské Stmívání? Možná trošku, ale především naprosto opojná atmosférická lahůdka mistra "pomalých" filmů. Tilda Swinton je dokonalá upírka a nevypadá na svých 54 let, ostatní herci tam taky padnou. Co ale film táhne nejvíc je jeho neodolatelně líné tempo ruku v ruce se skvěle vybranou hudbou. Pro někoho možná nuda, pro mě jako člověka, který se rád porochní v umění radost. A trochu té zbytečné pózy a uberintelektuálního mlácení prázdné slámy filmu klidně odpustím. 8/10