Recenze (81)
Léto s Monikou (1953)
Možná řemeslně dobré, ale obsahově .. pitomí lidé dělají pitomosti.
Black Mirror: Bandersnatch (2018)
Zajímavý pokus. Jen bylo frustrující, že většina důležitých rozhodování se větví na tu "správnou" volbu a slepý konec (nepříznivá vánoční reportáž o hrách).
1983 (2018) (seriál)
Konspirační thriller na fiktivně-historickém pozadí. Jasné prvky netflixí série.. kombinovat, natahovat a neodhalovat. Strany: policejní vyšetřovatel, státní bezpečnost, armádní velení, podzemní rebelové, vietnamský gang, agentka Mosadu, USA, Írán, ... (po zhlédnutí 5 dílů)
Donbas (2018)
Řada výjevů ve kterých se neznalý divák spíše ztratí, než že by se něčím novým obohatil. Autor předpokládal, že divák zná původní skutečné události na kterých se příběhy zakládají. Bez toho si ovšem neznalý divák musí klást otázky.. Opravdu to takhle mohlo být? A není to přehané?
Čára (2017)
Film jsem viděl dnes ve Slovanském domě a byl celý česky podtitulkován nejen na ukrajinštinu ale i na slovenské nápisy a dialogy. (11. listopad 2017)
Ja chuděju (2018)
15.04.2018 promítáno v kině Lucerna (jen v ruštině bez překladu)
Unaveni sluncem (1994)
Pomalý začátek, v podstatě z toho neplyne nějaký výrazný děj, jen jakési náznaky z dávné minulosti. Teprve, když se začnou odhalovat intriky tak to nabírá na zajímavosti.
Bitva o Sevastopol (2015)
Bitvy tam není většina, spíše se film zaměřuje na život před válkou a v zázemí fronty během války. Prokládáno propagačním turné po USA v 1942 a apelem na "druhou frontu" v Evropě.
Vichřice (1958)
Obsah dle NFA: Drsný příběh skupiny chlapců a dívek, kteří se roku 1918 pokoušejí dostat z území obsazeného bílými do Moskvy na 1. sjezd Komsomolu, zobrazuje schopnost člověka oddat se ideji. Můj komentář: Zápletka v základu nedává smysl. Skupinka lidí se má za nezměrného úsilí někam dostat, jen proto aby se tam dostali.
Ochránci (2017)
Fádní padouch - prostě šílenec, co chce dobýt svět. Časově neujasněná zápletka. Nepraktické průhledné displeje už by se taky mohly přestat zjevovat.