Oblíbené filmy (10)
Zelená míle (1999)
King opět zabodoval, tentokrát v mystickém strhujícím dramatu. Na které straně mříže vlastně stojí opravdová bestie ?? To musíš shlédnout, to se popsat nedá.
Orka zabiják (1977)
Opravdu povedený kousek protkaný působivou hudbou a silnou myšlenkou. Je možné soudit viditelně dokonalý mozek velryby ? Věřím, že jo a faktem je, že spoustu lidí by tak dokonalá pomsta nenapadla. Ani bych to s Čelistma nesrovnávala, zdá se mi, že toto musíme vnímat z jiného pohledu z pohledu nešťastného a inteligentního tvora, před kterým by mnohý z nás pokorně poklekl !
Věc (1982)
No to byla fakt VĚC když jsem to poprvé zkoukla, bylo to v originálu bez titulků a mě to vtáhlo od začátku a dokonce. Jeden z nejlepších hororů vůbec. Nápad, protkaný hudbou (spíš cíleným taktem). Škoda, že lepším nápadem dosud nepřekonáno v žádném filmu.
Vetřelec (1979)
Kultovní snímek jeden z prvních u nás, jehož prostřednictvím jsme pronikli do západního světa pravé kvalitní sci-fi. Bez krve a humusu a přesto příšerná atmosféra a napětí. Z kina odcházím s představou - Co když tam někde fakt něco podobnýho je ??
Pink Floyd: The Wall (1982)
Fantazie, nejsilnější Floydovské vyjádření své existence
Kontakt (1997)
Krásný příběh toulat se po hvězdách ve stopách svého ztraceného otce. Najít smysl ve zkoumání vesmíru a hledat stále nenalezené...až jednou...s dojemným koncem v paraléu setkání. Jodie - perfektní výkon !
Hranice života (2005)
Pořádnej psychonášup, který dokáže opravdu prožít a porozumnět mu jen depresista, protože té bolesti uvnitř se jiná nevyrovná. Ani několikanásobnej Profesor psychiatrie tomu nedokáže zabránit. Není jiná cesta úniku....
Pink Floyd: 1967-2005 (2011)
Bohužel do jedné hodiny se nedá vtěsnat celý můj život. PF mě provází od 12 let a tento nádherný snímek bylo pohlazení na dobrou noc. Všechny alba znám ale Cymbaline mě příjemně zaskočilo, nebylo na tehdejších vinylech. Pro znalce a fanoušky nebylo zapotřebí žádných komentářů a to mělo právě své kouzlo. Jejich 40 leté dílo není třeba komentovat ! Konec Syda a Ricka, přestože o jejich smrti vím, v konečném textu hodně zabolel.
Hon (2012)
Dánských snímků moc neznám, ale každý mě upoutal nevšedním dramatem s poutavou přírodou. Ovšem tady přírodu nahradila nevinnost dětské bestie. Vyvolala ve mě tak šílenou nenávist, že se mi zpočátku chtělo proskočit TV. Lynč vzniklý z jedné doměnky do epidemie. Podezření a msta se zadře za nehty i když je vina vyvrácena..
Havran (2012)
Tak na tenhle film jsem se fakt těšila, na Poeovkách jsem vyrostla a tak jsem byla zvědavá právě na tuto tzv autobiografii. Možná právě pro vztah k Poeovi mi filmík zaujal a Cusackovi seděl. Dobré pochmůrné drama, které by možná ještě lépe natočili angláni. Ale i tak musím dát plný počet, ráda se k filmu vrátím.