Oblíbení režiséři (9)
Môj režisér No.1. Týpek, ktorý nie vždy vie, do čoho sa púšťa a zvyčajne sa mu to podarí dotiahnuť na vrchol. Jeho filmy sú plné optimizmu, farieb, či temnoty a skazenej atmosféry, u iných režisérov som takú atmosféru nevidel. Burton začínal svojimi krátkometrážnymi filmami, no prvé čo som od neho videl bol (ako inak) Nožnivocoruký Edward, kde si dokázal vydobiť atmosféru kľudného mestečka a strašidelného hradu neďaleko neho. Potom sa mi to hrnulo. Videl som ono, videl som tamto. Všetky sa mi páčili. Keďže som ním bol už naozaj posadnutý, pozrel som si jeho začiatky. Z vrcholov jeho tvorby považujem práve jeho prvotinu Vincenta, ktorý bol na čas v mojej Top ako najlepší krátkometrážny film. Je síce škoda, že ho nahradil Mark Osborne so svojím "More", ale Vincent je, dalo by sa povedať No.2. Je to fakticky môj vzor a keď už sa budem snažiť svoje filmy, skúsim naviazať na jeho originálne atmosféry a kulisy, nie preto, že by som chcel kopírovať, ale preto, že to milujem.
Christopher Nolan
Nejlepší filmy:
Temný rytíř (2008)
Počátek (2010)
Dokonalý trik (2006)
Peter Jackson
Nejlepší filmy:
Pán prstenů: Společenstvo Prstenu (2001)
Pán prstenů: Návrat krále (2003)
Pán prstenů: Dvě věže (2002)
Ridley Scott
Nejlepší filmy:
Vetřelec (1979)
Gladiátor (2000)
Americký gangster (2007)
IT crowd, Black Books, Father Ted
Znamenia, Šiesty zmysel, Osada
Marc Forster
Nejlepší filmy:
Hledání Země Nezemě (2004)
Lovec draků (2007)
Horší už to nebude (2006)
Mám od neho dva filmy v topke, tak to už niečo značí;-)
Brad Bird
Nejlepší filmy:
Ratatouille (2007)
Železný obr (1999)
Úžasňákovi (2004)