Režie:
Alex JofféScénář:
Alex JofféKamera:
Louis PageHudba:
Jean MarionHrají:
Bourvil, Paul Meurisse, Daniel Ceccaldi, Bernard Fresson, Pierre Richard, Tsilla Chelton, Pierre Vernier, Roger Carel, Paul Pavel, Alex Joffé, Katia Christine (více)Obsahy(2)
Louis Bourdin (Bourvil), zaměstnanec v metru, je vášnivý čtenář detektivek. Den co den vidí před sebou stejný obraz: Jedoucí vlak převážející denní tržbu v metru. Rozhodne se napsat detektivku a jako zápletku použije vlak s denní tržbou a podrobně popíše jeho přepadení. Napsanou knihu mu ale vydavatel odmítá vydat pro "nereálnost loupeže". To přivede Louise k činu: Loupež provede sám! (ilclassico)
(více)Videa (1)
Recenze (10)
Tradiční spojení kriminálky a komedie je ideální prostor pro Bourvila, který se opět chopil role milého prosťáčka, tentokrát s absurdními literárními sklony. Proti němu stojí Paul Meurisse jako aristokrat zločinu, snad nejvydařenější hercova zločinecká role a nejelegantnější gangster francouzského filmu. Jen kvůli tomu se stojí na film podívat. Nelze opomenout, že film zpočátku hodně připomíná "Přísně tajné premiéry" režiséra Martina Friče z roku 1967, kde také nikdo nevěří detektivním příběhům a zločinci kopírují náměty z knihy. Rozdíl je pouze v tom, že Jiří Sovák o činech podvodníků zpočátku neví, kdežto Bourvil je vědomě inspiruje. ()
Časť, ktorá v takýchto krimi komédiách býva najlepšia - plánovanie lúpeže, je tu tou najslabšou časťou, čo je veľká škoda. Bourvil väčšinu tejto pasáže hrozne bľabotá, až to ide na nervy a jednoznačne prehráva svoju úlohu vystrašeného nedobrovoľného účastníka lúpeže. Z nápadu sa dalo vyťažiť oveľa viac. ()
Těžký život dobrodruha-autora detektivní prózy. Zaměstnanec coby pozorovatel, pozorovatel coby amatérský spisovatel, amatérský spisovatel coby člověk podroben kritice... člověk podroben kritice coby lupič! :-) Určitě milý a příjemný příběh, stejně jako Bourvil v hlavní úloze, bohužel ani ten sám nemá úplnou šanci utáhnout komorně laděnou komedii s nevýraznými vedlejšími postavami. Víc než filmy "zlatých šedesátých" (ať už lokalizovaných kdekoliv v Evropě i mimo ní) to připomíná spíše komedie o jednu až dvě dekády starší, kdy podobné naivní zápletky s přepojením reality a vymyšleného světa byly v komediálním žánru hodně v kursu. Navíc na komedii s kriminální zápletkou to má poněkud pomalý spád děje a přepálenou stopáž. Film mne spíše přiváděl k mírnému pousmání, než k nějakým záchvatům smíchu, pro Francouze to bude možná další z kultovních komedií své doby, nicméně pro našince může klidně dále zůstat okrajovou záležitostí pro fajnšmekry. Ráči-li se někdo pobavit nad komedií s Bourvilem o vykrádání kasy ve vlaku, víc než Velkou pokladnou bych rozhodně doporučil Velkého šéfa. // Z čeho jsem byl velice pozitivně nejvíc překvapen, byly české titulky, jejichž autor si dal opravdu záležet a při mnoha zmíncích kolem francouzských reáliích či jmen osobností, pro našince mnohdy nic neříkajících, uvedl i krátké vysvětlující poznamky v závorce. ()
Děrovač lístků v pařížském metru, Bourdin, napíše detektivní román, o loupeži denní tržby ze všech 300 stanic pařížského metra. Román mu však nechce žádné nakladatelství vydat. Tak se rozhodne vzít to do svých rukou..... Naprosto geniální Bourvil, u filmu jsem několikrát "umřel". Skvělá zápletka, skvělí herci, i trocha toho napětí, prostě skvělý film. ()
Nadhodnocujem - ja viem, pre Francuzov mozno kultova komedia, ktora sa inspirovala u starsich filmov evidentne. Kazdopadne nebudem tu vypisovat litanie - jednasa tu toho uz popisalo dost, a autori tychto komentarov nereprezentuju postoje rezisera alebo Bourvila, reprezentuju hlavne sami seba. Za mna napisem, ze urcite radsej nadhodnotim toto nez mnohe US hollywoodske blbiny : 82 % ()
Reklama