Režie:
John BoormanKamera:
Philip H. LathropHudba:
Johnny MandelHrají:
Lee Marvin, Angie Dickinson, Keenan Wynn, Carroll O'Connor, Michael Strong, John Vernon, Sharon Acker, Sandra Warner, Bill Hickman, Sid Haig, Kathleen Freeman (více)Obsahy(2)
Při přepadení banky je stárnoucí gangster Walker (Lee Marvin) postřelen svým komplicem, který vzápětí zmizí s ukradenými penězi i s ženou svého přítele. Walker se dostane do pověstné věznice v Alcatrazu, kde si musí odpykat dlouholetý trest. Po celou dobu svého trestu je posedlý jedinou myšlenkou-jak krutě se pomstí zrádnému společníkovi a nevěrné ženě. Když však je konečně najde, zjistí náhle, že má co dělat s celou zločineckou organizací.... (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (98)
Za najlepsi film rezisera Johna Boormana povazujem kultovy strasidelny hixploitation Deliverance, ale holt, kazdy nejako zacina. Tuna sa reziser dohodol s Lee Marvinom /Man Who shoot Liberty Valance/ aby natocili nesurodu a zmysel velmi nedavajucu dramu, o ktorej divak nevie, co si ma mysliet. Pribeh tu aj nejaky je, ale Marvin sam film nestaci utiahnut. Tempo divaka nudi, dialogy blbe, len miestami dobre, celkovo nemam rad tento film a jeho popularitu na tejto databaze som doteraz nepochopil. 30 % ()
Životní příběh tří ubožáků, kolem kterých proplouvají další nicotné živůtky dalších ubožáků, nemluvě o ubohých dialozích, ubohých pokusech o akci, nicotných pokusech o nějakou dramatičnost vyprávění příběhu, ubohé chování postav... chjo. Bez okolků jednají postavy jen proto, že scénárista nevymyslel PROČ by tak měli jednat. Ulehčil si práci, vykašlal se na to a film tomu i odpovídá. ()
"You threaten a financial structure like this for $93,000? No, Walker, I don't believe you." Hrdina až téměř kavkovského rozměru (snaží se získat zpět peníze, které mu zřejmě nikdo nechce dát a každý se radši nechá zabít), mírně suréálná/psychidelická atmosféra, dokonalá režie, zvuk a střih (klapaní Walkerových podpadků a následné zjevení v době jeho ex-manželky), spousta asociačních feedbacků a velmi strohý Lee Marvin. Po shlédnutí POINT BLANK mi v hlavě uvízlo spoustu obrazů, kterých se asi jen tak nezbavím. Předloha Richarda Starka se dočkala dalšího z pracování ve filmu PAYBACK, ta je o něco zábavnější, ale rozhodně se s POINT BLANK nemůže srovnávat co se formy týče - ta je zde úplně dokonalá. ()
Po perfektnom Deliverance a kratkometrazovke v Lumière et compagnie sa mi od Johna Boormana dostal do ruk Point Blank...Skoda len, ze zapletka s ukradnutymi 93tacmi dolaroviek, a nasledna nahanacka po odplate na mna az tak nezaposobila...ako perfektné dobrodruztvo styroch typkov pri splavovani divokej rieky v Apalacskom pohori, a dejove toto spadlo do priemeru. Nastastie to malo rozumnu metraz a ako tak sa mi pri nej podarilo vydrzat...Za tri,nazdar ()
Zameňte si Lee Marvina za Jeana Gabina v ľubovoľnej francúzskej kriminálke, alebo gangsterke a viete, ako Point Blank bude vyzerať. Boormanova typická sedemdesiatková gangsterka s ultra drsným chlapáckym hrdinom, ktorý si neberie servítku ani pred úbohými odstavenými ženami. Scenár mi prišiel po tom množstve podobných filmov, ktoré boli po ňom natočené akýsi tuctový. Ak by som film videl v dobe svojho vzniku, bol by som určite viac nadšený. Z dnešného hľadiska je to pre mňa solídny žánrový priemer. Na druhý krát musím doceniť Boormanovu inteligenciu. Málo pravdepodobný príbeh podáva patrične drsne, ukazuje najskôr pomstu voči jednotlivcovi, ktorý zradil, ale ktorý prenechal svoj dlh veľkej korporácii, ktorá je z podobných typov zložená celá, je neprehľadná a v odpudivom slova zmysle monštrózna. Konkrétne meno nahradila anonymita. A netreba zabúdať, že Walker chce iba svoje prachy! ()
Galerie (48)
Zajímavosti (11)
- Angie Dickinson a Sharon Acker byly ještě před uvedením filmu na hlavní straně časopisu Life a na pozadí měly vězení Alcatraz. (Terva)
- Webové stánky Rotten Tomatoes tvrdí, že podle součastného hodnocení má film 95% kladného ohlasu. (Terva)
- The New Yorker (reportáže, komentáře, kritika) napsal v roce 1967, že film je brutální melodrama. (Terva)
Reklama