Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Když seržant Dave Bannion (Glenn Ford) vyšetřuje překvapivou sebevraždu jednoho ze svých kolegů, naráží na jisté nejasnosti. Mrtvý zřejmě pracoval pro Mikea Laganu (Alexander Scourby): zkorumpovaného šefa městské správy - a jak se Dave domnívá - zároveň hlavu městské mafie. Když seržantovi začnou klást do cesty překážky i jeho nadřízení, pustí se do případu s o to větší vervou... Podle novinového seriálu Williama McGiverna. (Pohrobek)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (65)

Martin741 

všechny recenze uživatele

Nejdem tuna vypisovat siahodlhe komentare, takze len strucne. Ano, stale si myslim, ze najlepsie noiry sa tocili v USA v 40. a 50. rokoch 20. storocia, a ze eru noirov skvostne zakoncil Welles so svojim Touch of Evil. A ne, nemam rad francuzske noiry s Vino Lenturom - Motyl na ramene. Takze skvostna noirova jazda opat pokracuje, pribeh je cynicky, rozhovory cynicke : ako funda noirovej jazdy som spokojny. 94 % ()

IQ Tiqe 

všechny recenze uživatele

Jen 3* proto, že děj je neuvěřitelně přímočarý. Je to asi jediná věc, kterou bych vytknul, ale zcela zásadní. Hudba nečekaně veselá, určitá malá dávka napětí přítomná je, nebo spíš dramatičnosti několika scén. Ale od detektivky očekávám řešení záhady, překvapení, že půjde do hloubky; tady je záhada „rozkryta“ záhy; říkal jsem si, že teď přijde komplikované sbírání důkazů, donucení záporáků k doznání; ale ono ne, děj se prostě bez větších zádrhelů doklouže do finále. Ale znovu zdůrazňuju, jinak to vůběc není špatný snímek. # [viděno: monitor, sluchátka] # příběh 6 | hudba 7 | humor 0 | akce 0 | napětí 2 | pustil bych si znovu 5 ()

Reklama

kusper 

všechny recenze uživatele

36. LFŠ Pan Lang mě čím dál tím štve, který jeho film je nejlepší? Metropolis? Vrah mezi námi? Byl jsem lynčován? Nebo Velký zátah? Dokonalý, perfektně propracovaný, skvěle natočený. To ale můžu napsat ke každému filmy pana Langa. Jak symbolické když předával filmové "žezlo" nové generaci ve filmu Jeana - Luca Godarda Pohrdání. "Ono je těžké přemýšlet, když jsem to celý život nedělala." ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Sám proti všem. A tentokrát to bude osobní. Který americký režisér by si dovolil zatáhnout do světa zločinu rodinu? Narušení bezpečí domova, jenž zároveň představuje lehkou parodií spořádané americké domácnosti padesátých let, už lze považovat za dost pádnou příčinu blbé nálady. Glenn Forda má takové charisma, že by ani nemusel moc hrát. Jeho naštvaný správňák, vstupující na území těch nesprávných, je nekompromisní, ale zdaleka ne tolik jako Lee Marvin. Ten je ve své první větší roli coby Vince Stone stejně příjemný jako kůže poleptaná kyselinou. Nejvíc si od něj vytrpí ženy, jimž je ubližováno s podivnou samozřejmostí, ale týkat se stejné násilí mužů, nebude tolik šokovat. Lang režíruje s mistrovskou věcností, příběh nezatěžuje sentimentem (strohý střih po výbuchu auta), neříká víc, než potřebujeme vědět a na vizuální rovině chytře pracuje s kontrastem vina/nevinnost (Debbyina „rozpůlená” tvář). Drsné, jasné, sympaticky krátké. Noir jak se sluší. 90% ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Fritz Lang se stal mistrem noiru i ve Spojených státech amerických a ve filmu "Velký zátah" je to krásně dokázáno. Výborné postavy, snad všechny, co zde jsou, skvělý příběh, který začíná výbornou scénou, kdy není jasné, kdo vlastně zabil policistu a co se stalo, a pak jen drsné rozplétání, kdy si nemůže být nikdo jistý tím, jak vlastně skončí. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (12)

  • Truffautova recenzia na tento film býva chápaná ako východisko politiky autorov (auteur). Nielen, že je v nej použité slovo autor vo vzťahu k filmu, ale objavuje sa aj myšlienka konzistentných tém vystupujúcich z rozmanitých žánrov, ktoré Lang natáčal. Truffaut k nemu prechovával obdiv a označil ho za „najizolovanejšieho a najmenej pochopeného zo súčasných filmárov“. Plynie to z Langovho neprikrášleného zobrazovania človeka, ktoré je znateľné vo všetkých jeho amerických filmoch. Postavy v jeho filmoch sú outsideri, ktorí prešli odlúčením od spoločnosti, sú obeťami i zločincami zároveň. Nespravodlivosť, ktorá je na nich páchaná, z nich robí hrdinov i pomstiteľov ušpinených hriechom. (Biopler)
  • Když se Lee Marvin poprvé setkává tváří v tvář s Glenn Fordem, tak hraje v pozadí písnička "Put the Blame on Mame", která je odkazem na Fordovu roli ve filmu Gilda. (formelin)

Reklama

Reklama