Režie:
John BoormanKamera:
Philip H. LathropHudba:
Johnny MandelHrají:
Lee Marvin, Angie Dickinson, Keenan Wynn, Carroll O'Connor, Michael Strong, John Vernon, Sharon Acker, Sandra Warner, Bill Hickman, Sid Haig, Kathleen Freeman (více)Obsahy(2)
Při přepadení banky je stárnoucí gangster Walker (Lee Marvin) postřelen svým komplicem, který vzápětí zmizí s ukradenými penězi i s ženou svého přítele. Walker se dostane do pověstné věznice v Alcatrazu, kde si musí odpykat dlouholetý trest. Po celou dobu svého trestu je posedlý jedinou myšlenkou-jak krutě se pomstí zrádnému společníkovi a nevěrné ženě. Když však je konečně najde, zjistí náhle, že má co dělat s celou zločineckou organizací.... (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (98)
Originál k Odplate s Melom Gibsonom je veľmi drsnou ukážkou poctivého akčného thrilleru starej školy. Lee Marvin je oveľa presvedčivejší ako Gibson a predvádza tu jednu zo svojich najlepších úloh. Akcia je nakrútená veľmi zručne a bez okolkov a v kontraste s flegmatickou charizmou hlavného predstaviteľa dotvára pôsobivý celok. ()
Přímost, drsnost a cyničnost Dirty Harryho, kafkovskost Rozhovoru od Coppoly ( nebo taky Domina od Stanley Kramera ), asociační střihy ve stylu Angličana od Stevena Soderbergha ( ten se sám přiznal, že z tohoto filmu vykrádal ), psychedeličnost let šedesátých, výborná vizuální stránka ( typické syté barvy + jejich sladění, využívání velkých otevřených prostor nebo naopak sixties "kubistického" strohého interiérového designu ), rychlé tempo. Ukrytá perla. John Boorman měl na začátku kariéry výbornou formu, škoda že tyhle filmy u nás vůbec neběží a málokdo je ( a režiséra ) zná... -- A Lee Marvin byl asi největší "cool motherfucker" let šedesátých -- "You´ll ask him for the money, he´ll say no, and you kill him" - "Yeah, Something like that" -- A napodruhé jdu na 5*. Film, která mý ukrytý podprahový rozměr ( nutí k dalším shlédnutím ) a jeho feeling vám z hlavy jen tak nevymizí, stejně jako obrazy z něj ()
Po perfektnom Deliverance a kratkometrazovke v Lumière et compagnie sa mi od Johna Boormana dostal do ruk Point Blank...Skoda len, ze zapletka s ukradnutymi 93tacmi dolaroviek, a nasledna nahanacka po odplate na mna az tak nezaposobila...ako perfektné dobrodruztvo styroch typkov pri splavovani divokej rieky v Apalacskom pohori, a dejove toto spadlo do priemeru. Nastastie to malo rozumnu metraz a ako tak sa mi pri nej podarilo vydrzat...Za tri,nazdar ()
Čarovné je, že ako to natočil Boorman, ten chlapík v skutočnosti nechcel peniaze. To bola len mimikra. On chcel späť to dievča, hlavne teda všetko, čo s jej zradou odišlo, ju konkrétne už asi nie. Keďže nevedel ako inak to získať, ako zoceliť tú ranu a vyplniť tú dieru, zabil všetkých, ktorí s touto jeho stratou akokoľvek súviseli. Hm, že vraj nie je nič horšie, ako ohrdnutá a oklamaná ženská. Je - Lee Marvin! (ďalšiu možnú rovinu tohto filmu odhaľuje tento komentár) ()
American badass No. 1, Lee Marvin, v nejlepší formě. Boormanův průkopnický, kreativní vrchol, který už pak nikdy nepřekonal. San Francisco. Alcatraz. Krásná stylizace obrazu a střih (hrající si hodně s flashbacky a zvukovou paletou), jenž předběhl dobu. Americká klasika. Jasná předloha filmů jako PAYBACK (nepřiznaný remake) nebo LIMEY. Kontrast brutality a melodramatu. POINT BLANK lze sice vnímat jako přímočarý příběh o zradě, pomstě a chamtivosti, ale film má tak surrealistickou dezorientující snovou atmosféru, že každý, kdo umí číst filmovým jazykem, pozná, že Point Blank je třeba interpretovat jako sen umírajícího muže. Point Blank je ale především o Lee Marvinovi. Mezi brutalitou Marvinových traumat z 2. světové války v Japonsku a způsobem, jakým se vyjadřuje násilím na plátně, lze najít souvislost. Boorman poukazuje na to, že Marvin se vždy snažil získat zpět lidskost, kterou ztratil během války. ()
Reklama