Režie:
John BoormanKamera:
Philip H. LathropHudba:
Johnny MandelHrají:
Lee Marvin, Angie Dickinson, Keenan Wynn, Carroll O'Connor, Michael Strong, John Vernon, Sharon Acker, Sandra Warner, Bill Hickman, Sid Haig, Kathleen Freeman (více)Obsahy(2)
Při přepadení banky je stárnoucí gangster Walker (Lee Marvin) postřelen svým komplicem, který vzápětí zmizí s ukradenými penězi i s ženou svého přítele. Walker se dostane do pověstné věznice v Alcatrazu, kde si musí odpykat dlouholetý trest. Po celou dobu svého trestu je posedlý jedinou myšlenkou-jak krutě se pomstí zrádnému společníkovi a nevěrné ženě. Když však je konečně najde, zjistí náhle, že má co dělat s celou zločineckou organizací.... (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (98)
Zameňte si Lee Marvina za Jeana Gabina v ľubovoľnej francúzskej kriminálke, alebo gangsterke a viete, ako Point Blank bude vyzerať. Boormanova typická sedemdesiatková gangsterka s ultra drsným chlapáckym hrdinom, ktorý si neberie servítku ani pred úbohými odstavenými ženami. Scenár mi prišiel po tom množstve podobných filmov, ktoré boli po ňom natočené akýsi tuctový. Ak by som film videl v dobe svojho vzniku, bol by som určite viac nadšený. Z dnešného hľadiska je to pre mňa solídny žánrový priemer. Na druhý krát musím doceniť Boormanovu inteligenciu. Málo pravdepodobný príbeh podáva patrične drsne, ukazuje najskôr pomstu voči jednotlivcovi, ktorý zradil, ale ktorý prenechal svoj dlh veľkej korporácii, ktorá je z podobných typov zložená celá, je neprehľadná a v odpudivom slova zmysle monštrózna. Konkrétne meno nahradila anonymita. A netreba zabúdať, že Walker chce iba svoje prachy! ()
Hezké, přestože to nikdo nemusí vidět, než umře. Proč taky? Zábavný novodobý noir (ty staré se točily o dost dřív, že), dělaný v době,kdy tyhle filmy měly na kahánku. Boorman byl velmi odvářný, bohužel nedotahující (viz konec) Přesto to má grády a perspektivu, a hlavně ohromný vizuál, co se zaryje do paměti. Kino na obrazovce počítače -- dnes. Aspoň občas tohle -- a spokojenost se koná. ()
Originál k Odplate s Melom Gibsonom je veľmi drsnou ukážkou poctivého akčného thrilleru starej školy. Lee Marvin je oveľa presvedčivejší ako Gibson a predvádza tu jednu zo svojich najlepších úloh. Akcia je nakrútená veľmi zručne a bez okolkov a v kontraste s flegmatickou charizmou hlavného predstaviteľa dotvára pôsobivý celok. ()
Životní příběh tří ubožáků, kolem kterých proplouvají další nicotné živůtky dalších ubožáků, nemluvě o ubohých dialozích, ubohých pokusech o akci, nicotných pokusech o nějakou dramatičnost vyprávění příběhu, ubohé chování postav... chjo. Bez okolků jednají postavy jen proto, že scénárista nevymyslel PROČ by tak měli jednat. Ulehčil si práci, vykašlal se na to a film tomu i odpovídá. ()
"You threaten a financial structure like this for $93,000? No, Walker, I don't believe you." Hrdina až téměř kavkovského rozměru (snaží se získat zpět peníze, které mu zřejmě nikdo nechce dát a každý se radši nechá zabít), mírně suréálná/psychidelická atmosféra, dokonalá režie, zvuk a střih (klapaní Walkerových podpadků a následné zjevení v době jeho ex-manželky), spousta asociačních feedbacků a velmi strohý Lee Marvin. Po shlédnutí POINT BLANK mi v hlavě uvízlo spoustu obrazů, kterých se asi jen tak nezbavím. Předloha Richarda Starka se dočkala dalšího z pracování ve filmu PAYBACK, ta je o něco zábavnější, ale rozhodně se s POINT BLANK nemůže srovnávat co se formy týče - ta je zde úplně dokonalá. ()
Galerie (48)
Zajímavosti (10)
- Film byl v roce 1968 promítán na Cinelandia, které se nachází v centru Brazilského města Rio de Janeiro, jako protest proti smrti 18 letého studenta ze střední školy Edson Luís de Lima Souto. Student byl zabit vojenskou policií. Protestovalo se proti diktatuře a demonstranti používali transparenty s filmovými dekoracemi a hesly. (Terva)
- Kriminální thriller Bez okolků je považován za první skutečně neonoirový film 60. let. (Terva)
- Podle románu Richarda Starka "Lovec" (The Hunter) (Terva)
Reklama