Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Adam Kavalír se vrací z ciziny, aby převzal továrnu po svém otci. Následkem otcova bohémského života je ale podnik zadlužen tak, že Kavalírovi přijdou i o svou vilu a musí si najít podnájem. Paní Trojanová již nestačí na vedení svého lázeňského penzionu, jehož spolumajitelkou je i její rozmarná dcera Eva, a hledá schopného ředitele. Adam se o místo uchází a je přijat. Pod jeho vedením podnik vzkvétá. Eva však není s Adamem spokojena a vyhledává s ním spory. Jednoho dne přijede za Adamem na návštěvu otec. Vydává se za lázeňského hosta a Eva je nadšena jeho elegancí. Otec se spolu s ostatními zúčastní příprav velkého maškarního bálu a okouzlí paní Trojanovou... (ČSFD)

(více)

Recenze (19)

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Zkrátka Špelina. Tohle ani navíc není Červená knihovna, všechno je ve filmu prvoplánové a od počátku se dá předpokládat, jak to dopadne. Autorka knihy si musela vzít alespoň malý štěk, aby toto své ubohé dílko povolila natočit... Anebo to bylo naopak. To je jedno, prostě je to velmi slabé a myslím, že i herci se museli při natáčení snímku hodně nudit a hráli jenom z povinnosti a pro žold, nic jiného z jejich výrazu nelze vyčíst. ()

Ironfood 

všechny recenze uživatele

Nenáročná romantická komedie, která bohužel nenabízí mnoho humoru a vlastně i té romantiky je tam celkem poskrovnu (což je ovšem možná spíše plus). Příběh sice není žádný zázrak, ale chování postav (na rozdíl od některých podobných komedií z té doby) aspoň dává smysl a děj po většinu času celkem odsýpá, Závěr je bohužel hodně rozvláčný a samotné "rozuzlení" zase hrozně zkratkovité - najednou se zjistí, že se vlastně mají rádi a je vymalováno. Osobně bych za největší pozitiva filmu označil svou oblíbenkyni Šlemrovou a skutečnost, že Kryštof-Veselý zde dokázal držet na uzdě své rádobykomediální schopnosti. Zajímavé je rovněž to, že zatímco dnes se pojmem penzion většinou označuje rodinný podniček s dvěma-třemi pokoji pro hosty, v tomto filmu penzion působí téměř jako lasvegaský hotel. ()

Reklama

Marthos 

všechny recenze uživatele

Stejnojmenný román Anny Ziegloserové (1883 – 1942), spisovatelky, která padla za oběť nacistickému teroru, se stal vhodnou příležitostí pro barrandovský tým v čele s režisérem Karlem Špelinou. Film, odehrávající se v exkluzivním prostředí luhačovických lázní a dalších efektních dekoracích, není sice třeskutou zábavou, jak by možná mnozí očekávali, přesto z něj dodnes vyzařuje nezměrná elegance, půvab a jemný, decentní humor. Hana Vítová jako svéhlavá a drobátko rozmazlená princezna, jejíž matinka vlastní neprosperující lázeňský penzion a František Krištof-Veselý coby syn zchudlého továrníka, který se rozhodl nenásledovat otce v jeho rozmařilých šlépějích... Navzdory tomu, že ti dva se nemohou ani vystát, na samém konci zjistí, že patří k sobě. Inu, kdo by pochyboval o dávném biblickém příběhu Adama a Evy. ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Většina prvorepublikových komedií je založena na záměně osob nebo skryté identitě. Pokud se k tomu přidá slušná dávka humoru, ze které je cítit člověčina, k tomu dobré herecké výkony, je na co se dívat. Jinak vznikne jen průměrný film, který nevytrhne ani má oblíbená Růžena Šlemrová. Inu zlá doba válečná. Memento pro Annu Ziegloserovou, kterou v roce 1942 nacisté popravili. Krom Adama a Evy zažila ještě zfilmování svého románu Cácorka. ()

nash. 

všechny recenze uživatele

Nenáročná podívaná, kde pohodářský továrník pozná po bankrotu kdo je opravdový přítel a jeho syn zachrání před bankrotem chátrající lázeňský penzion. Komické to příliš není a romantické už vůbec ne, protože vztah Adama a Evy je tak upozaděn, že ho divák během filmu vůbec nezaznamená, a to až do chvíle kdy je mu v samotném závěru předložen „překvapivý“ vztahový zvrat. Hana Vítová protivnější než obvykle, Kryštof-Veselý vážnější než obvykle a v závěru má člověk pocit, že tu bylo víc tance a zpěvu než příběhu. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (5)

Reklama

Reklama