Režie:
Karel ŠpelinaScénář:
Karel BarochKamera:
Václav HanušHudba:
Sláva MachHrají:
Růžena Šlemrová, Hana Vítová, Jiří Steimar, František Krištof-Veselý, Vladimír Pospíšil-Born, Marie Norrová, Betty Kysilková, R. A. Strejka (více)Obsahy(1)
Adam Kavalír se vrací z ciziny, aby převzal továrnu po svém otci. Následkem otcova bohémského života je ale podnik zadlužen tak, že Kavalírovi přijdou i o svou vilu a musí si najít podnájem. Paní Trojanová již nestačí na vedení svého lázeňského penzionu, jehož spolumajitelkou je i její rozmarná dcera Eva, a hledá schopného ředitele. Adam se o místo uchází a je přijat. Pod jeho vedením podnik vzkvétá. Eva však není s Adamem spokojena a vyhledává s ním spory. Jednoho dne přijede za Adamem na návštěvu otec. Vydává se za lázeňského hosta a Eva je nadšena jeho elegancí. Otec se spolu s ostatními zúčastní příprav velkého maškarního bálu a okouzlí paní Trojanovou... (ČSFD)
(více)Recenze (19)
Naprosto nenáročná oddechovka, kterou jsem asi viděl už padesátkrát. Přesto jsem se nenudil, většina děje působila na takovou operetku velmi civilně, i F K Veselý se vyjímečně nechoval jako úplný blbeček. Navíc musím ocenit vcelku náročnou výpravu filmu. A tak by bylo škoda tento sice omletý, ale zároveň dobře natočený příběh házet do tak hlubokého průměru, jak to s ním prozatím zde na databázi vypadá. Dle tohoto hodnocení by nestál za pokus, a to myslím není pravda. Srovnám-li toto a velmi podobný film "Bílá vrána", vítězí rozhodně tento snímek. Není to řachanda, ale dobrý, úsměvný a zcela jistě romantický slaďák...70% ()
V programu psali o tomto filmu, ať si ho nenecháme ujít, protože není reprízován příliš často. Bohužel jsem poslechl a film shlédl. Úvodní zápletka je trapná (panu továrníkovi je celkem jedno, že zkrachoval), postavy nesympatické a to především Hana Vítová. Ničím moc nezaujme, děj je plytký a neubíhá a především postrádá vtip, což je u údajné komedie smutné. Příště popis filmu v programu neposlechnu :-) ()
Slabota. Jediný herecký výkon, který za něco stál, bylo podání perfektní a dnes málo doceněné herečky Růženy Šlemrové, která přestože neměla moc co hrát, dokázala, že má talentu více, než zbylé osazenstvo dohromady. Vítová oslní pouze půvabem, herectvím nikoliv (mám na mysli tuto konkrétní roli, v jiných filmech ukázala, že pokud se sejde dobrý scénář s dobrým režisérem, tak zahrát umí). A samotný scénář? Škoda slov, protože ten je práve nějvětší slabinou celého filmu. Myslel jsem, že takové přeslazené blbinky se točily ve třicátých letech. Ale ono ne, točily se i za Němců... ()
Nenáročná podívaná, kde pohodářský továrník pozná po bankrotu kdo je opravdový přítel a jeho syn zachrání před bankrotem chátrající lázeňský penzion. Komické to příliš není a romantické už vůbec ne, protože vztah Adama a Evy je tak upozaděn, že ho divák během filmu vůbec nezaznamená, a to až do chvíle kdy je mu v samotném závěru předložen „překvapivý“ vztahový zvrat. Hana Vítová protivnější než obvykle, Kryštof-Veselý vážnější než obvykle a v závěru má člověk pocit, že tu bylo víc tance a zpěvu než příběhu. ()
Protože se během půlhodinky děj nerozjel a zlepšení se asi nekonalo, nedodíval jsem se do konce. A za tu dobu co jsem se díval, jsem se ani jednou nepousmál, tak jakápak komedie, že ano. 241020112500/9501/9501+++++ V podstatě souhlasím s mým starším komentářem. Nevím, proč byl divák nucen na konci absolvovat skoro celý ples. Jistě to šlo podat svižněji a lépe. 20190505 ()
Galerie (6)
Photo © Dafafilm
Zajímavosti (5)
- Filmovalo se v Praze a Luhačovicích. (M.B)
- V epizodní roli paní doktorové se objevila autorka literární předlohy Anna Ziegloserová. (hippyman)
- Román Anny Ziegloserové vycházel v časopise Letem světem – Rozkvět a byl poctěn cenou v soutěži Filmovým poradním sborem. (ČSFD)
Reklama