Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Zámožný velkostatkář Orlický (T. Pištěk) je po třech nevydařených manželstvích zapřisáhlým nepřítelem žen. Od všech svých zaměstnanců vyžaduje stejný postoj. Ani jeho synovec Ríša (R. Schránil), jenž žije na statku jako adjunkt, není výjimkou. Jenže Ríša se za strýcovými zády pravidelně stýká se sousedovic dcerou. Orlický brzy pojme podezření a rozhodne se, že přivede mladíka k rozumu. Proto mu opatří konkurenci. Pozve na statek jiného svého synovce, kabaretního zpěváka Ádu Bártů, který má diplom z hospodářské školy. O Ádově existenci měl Orlický dosud jen matné tušení, avšak vzpomněl si na něj díky jeho fotce v novinách. Orlický zatím netuší, že Áda je ve skutečnosti dívka (A. Mandlová), která jen vystupuje na jevišti v mužském kostýmu. A že se do Ríši zamiluje… (Česká televize)

(více)

Recenze (79)

PKD 

všechny recenze uživatele

Komediální rovina filmu je výborná. Romantická rovina je otřesná. ,,Ádinko!...Ríšo!´´ Jedná se prosím o dospělé lidi. Přesněji,o osoby nad 5 let. Naprostá radost nad faktem,že zde geniální velký herec malých rolí (já vím,není malých rolí,jen malých herců),pan Trégl dostal snad nejvíc prostoru ze všech filmů s ním,co si tak vybavím. ()

xaver 

všechny recenze uživatele

Ze starých českých komedií jedna z průmerných, spíše podprůměrných. Celkové slabé a hodně naivní. Adina Mandlová je byla jako vždy kouzelná, ale některé její scénky, jako když převlečená za kluka boxovala a pod. byly hodně primitivní. Kdo ale naprosto nezklamal byl Teodor Pištěk v roli dobráckého statkáře. Hlavně kvůli němu dávám 3 hvězdičky. Jinak by i dvě byla moc. ()

Reklama

Phobia 

všechny recenze uživatele

Prehistorická ČSR komedie v podobě, jak ji nemám ráda: naivně přitroublá, trapná, přehrávaná, se slizkými protagonisty, předvídatelná a nudná až to mlátí kredencem. Nebavilo to ani moji bábi a to už je co říct, protože ta s napětím a zaujetím sleduje i reklamy - stačí když se na té obrazovce něco hýbe. A jestli Adina byť jen vzdáleně připomínala chlapa, tak bych si já nejspíš měla začít holit ksicht a čůrat vestoje! 30% ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Dej-te si ra-dit, to ne-mů-že nikdy va-dit, když se do-ve-de-te vše-mu smát... Návod k použití se skrývá v refrénu této nakažlivě vlezlé písničky, problém je v tom, že současný divák se všemu už jen tak nezasměje. Slavínský celý ten naivní příběh inscenoval v duchu známého rčení o tom, že co se škádlívá, to se rádo mívá, Adinu Mandlovou tím uvrhl do zcela nepřirozeného formátu, nota bene v mužském přestrojení, a ostatní, včetně diváků, donutil předstírat, že není nic snazšího než sledovat nastalé zmatky v přepychovém sídle zámožného velkostatkáře. Možná, že na úsvitu nacistického teroru to byl jeden z těch vítaných okamžiků nenáročného rozptýlení, ale dnes už je ten cukrkandlový nátěr notně zašlý a oprýskaný. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Klasická převleková komedie v tradici cross dressů, tolik oblíbených ve 30. letech. Zatímco v Německu tento subžánr definovala proslavená hudební komedie Viktor a Viktorie, my jsme dotahovali s Lídou Baarovou, Hanou Vítovou a v neposlední řadě s Věrou Ferbasovou, na rozhraní německého a českého filmu tento styl ovládla samozřejmě i Anny Ondráková. Ve variantě s Adinou Mandlovou nechybí porce toho nejlepšího z domácí dílny Vladimíra Slavínského. Skvělé obsazení i těch nejmenších rolí, vtipné dialogy, nadsázka, dobové trendy a moderní pohled na tehdejší současnost. Holka nebo kluk? umě zpracovává i takové jevy, jako je jepičí sláva umělců Velké operety, popularita boxu i na venkově a kontrastní pohled na roli mladých žen ve společnosti. V tomto je skvělým kontrastem moderní Mandlové (sice s láskou k divadlu, přesto s praktickou školou) naivní Fanča Foltová (připravující se na roli matky nejméně 4 dětí). ()

Galerie (3)

Zajímavosti (6)

  • Premiéra proběhla 3. února 1939 v kinech Amerika a Juliš. (Cucina_Rc)
  • Když Ada Bártů (Adina Mandlová) boxuje, udeří boxera činkou a následně činku odhodí na žíněnku. Ovšem hned v dalším záběru činka na žíněnce již není. (Redyx1)

Reklama

Reklama