Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Vražda v hotelu Excelsior je další ze série čtyř barrandovských filmů, které navázaly na úspěšný televizní seriál podle povídek Jiřího Marka. Tentokrát byly vybrány z jeho knihy "Panoptikum hříšných lidí". V kriminálním retro příběhu se vše točí kolem láhve od francouzského koňaku, jíž byla v prvotřídním pražském podniku zabita půvabná Dana Matoušová. Všechny nitky zapeklitého případu, kde nechybí hazard a v němž postupně upadají do podezření jak zaměstnanci hotelu, tak i hosté, včetně tajemného perského diplomata, zručně rozplétá policejní rada Vacátko a jeho spolupracovníci. O spletitou šarádu se stará především ředitel podniku Hnízdo, který se za každou cenu snaží uchovat zdání dobré pověsti hotelu… O znamenité vykreslení atmosféry 30. let se vedle všech tvůrců (Jiří Marek, Jiří Sequens, Václav Hanuš) a herců (Jaroslav Marvan, Josef Vinklář, Josef Bláha, Miloš Kopecký) zasloužil i „hotelový orchestr“ s krásnou písní „Excelsior – slow“ Zdeňka Lišky a Vladimíra Síse, kterou ve stylu R. A. Dvorského zpívá Eduard Hrubeš. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (142)

pOne 

všechny recenze uživatele

Komornost v tom nejlepším slova smyslu kombinovaná se skvělými hereckými výkony řady herců. Úvodní "představovačka" hotelu Excelsior v podání Miloše Kopeckého nemá chybu. Musím se smát, ikdyž si jí pustím popáté. Dovolím si tvrdit, že v současném českém filmu takové herecké výkony (až na velmi málo vyjímek) nevidíme. Jako třetí pozitivum bych jmenoval atmosféru, kterou tvoří pozvolně plynoucí děj podtržený vhodnou hudbou. ()

brooklyn73 

všechny recenze uživatele

Zavri ocka,zavri...Pan Langmiler svym vykonem posunul tuto pisen mimo tento film,rekl bych do jine urovne...Celkove jsem se bavil a film si uzil,herecke vykony jsou na vysi a to tak ,ze je mozne vysledovat i nektere nesrovnalosti.Napriklad pan Somr skvele ztvarnil opileho Janika pri prichodu pana Vacatka a to tak ,ze byl doopravdy jako opily,fantasticky se motal az jsem mel o nej strach,ze spadne, jenomze scena pokracuje a trva pres5-6 minut,pri kterych pan Somr neuveritelne vystrizlivi a to az tak ,ze se prestava motat coz i po oznameni,ze jeho manzelka je mrtva mi prislo jako prilisne rychle vystrizliveni.Kazdopadne velka zabava.Zavri ocka,zavri.... ()

Reklama

majky19 

všechny recenze uživatele

I tento snímek na mě zanechal velmi pozitivní dojem a musím konstatovat, že společně s "Partií krásného dragouna" se tento film řadí dle mého soudu k tomu nejlepšímu, co filmová tetralogie nabídla. Kromě tradiční osvědčené detektivní skupiny zaujmou svými hereckými výkony např. Miloš Kopecký v roli majitele hotelu, Zdeněk Řehoř a Slávka Budínová v rolích podezřelých, ale nelze vyzdvihovat pouze jedince, jelikož film je kolektivní záležitostí a když všichni netáhnou za jeden provaz, tak to většinou nikdy nemá kloudného výsledku. V případě této tetralogie ovšem celý herecký i tvůrčí ansábl pracuje dobře a divák to na výsledku jistě pozná a ocení. Škoda, že současná televizní tvorba nedosahuje takových kvalit jako ta dřívější. ()

kajas 

všechny recenze uživatele

Radu Vacátka si pamatuji spíš z vyprávění mých starších příbuzných a v dětství jsem o pár ukázek v televizi také zavadila. Moje první oficiální setkání nedopadlo nijak zle - hezky vystižená dobová atmosféra, herci ze staré školy (nejvíc se mi líbila Vinklářova postava - "To flambování, to bude asi pěkná prasárnička!"). Bohužel se na můj vkus vyšetřování příliš táhlo a v tomto směru bych asi víc ocenila formát hodinového dílu seriálového "Panoptika". ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Další ze skvělých děl doplňkového kvadriptychu proslulého Markova a Sequensova seriálu HŘÍŠNÍ LIDÉ MĚSTA PRAŽSKÉHO budí dnes údiv i obdiv nad tím, jak bylo možné v poměrně krátké době necelých pěti let natočit téměř dvacet skvělých filmů, z nichž ty barevné jsou nepopiratelným vrcholem celého cyklu. Nemá smysl pět na tomto místě ódy na skvělé postižení atmosféry hotelu ESPLANADE, takřka geniální stavbu, která dokázala jeho interiéry beze zbytku přenést do barrandovských ateliérů, či scénář nebo režii za to,s jakou bravurou se vyrovnala se zachycením doprovodného korupčního prvorepublikového prostředí v jednom z předních tehdejších pražských hotelů. O odvrácené tváři prvorepublikové demokracie jsme se v tomto pozoruhodném díle díky vraždě dověděli takřka vše. I o tom, jak fungovalo a působilo tehdejší maloměsto a jeho dobová "high society". Postavení policie bylo nepoměrně prestižnější; to, co si mohla dovolit "čtyřka", by bylo dnes nepředstavitelné. Svého Horáce Hogafoga z LIMONÁDOVÉHO JOEA vysoce povznesl mimořádným výkonem svého již tehdy vyzrálého herectví do výšin tentokrát smrtelně vážně - byť v ochranném obalu úsměvného nadhledu - Miloš Kopecký tentokrát v podobě umocněně hochštaplerského ředitele hotelu Hnízda. Osobně jsem opakovaně ocenil i půvaby - dnes už bohužel ryzoryze historické - obou dam: jak zesnulé Slávky Budínové, tak zvláště nedoceňované Mileny Dvorské. "Svět v šedomodrém" - i tak lze charakterizovat EXCELSIOR - je dílo nadčasově působivé a strhující. Určitě - po svém, osobitě, s nenapodobitelným svérázem svého pohledu i tématu - patří k historickým vrcholům naší národní kinematografie. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (8)

  • Pan Marvan se moc nesnesl s Milošem Kopeckým. Marvan nechodil zkoušet do divadla, díky tomu mohl točit už ráno, kdežto pan Kopecký zase mohl až odpoledne, takže ráno točili společnou scénu jen se záběrem na Marvana a odpoledne zase to samé jen s Kopeckým a pak se to spojilo dohromady. Marvan si přitom třeba neodpouštěl rýpnout, že by tu pan Kopecký měl být a přitom věděl, že to nejde. (cariada)
  • Ve filmu jako komparz vystupuje otec Lubomíra a Oldřicha Lipských – Vilém Lipský. Při jedné rozdvojené scéně si stoupnul tak, aby byl vidět za Marvanem a pak za pár hodin se točilo to samé s dalším hercem, který předtím nebyl k dispozici a pan Lipský se tam zase motal. Pan režisér si toho všimnul a musel zastavit scénu a vysvětlit mu, že když už tam stál předtím, že teď by to vypadalo, že přeskakuje s obrazu do obrazu. (cariada)

Reklama

Reklama