Reklama

Reklama

Alice už tu nebydlí

  • USA Alice Doesn't Live Here Anymore (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Za roli Alice Hyattové, vdovy která cestuje se svým synem napříč Spojenými státy za lepším životem získala Ellen Burstyn v roce 1974 Oscara za Nejlepší herečku v hlavní roli. Režisér Martin Scorsese dokazuje, že s filmem Alice už tu nebydlí, který se odehrává na americkém jihozápadě je stejně režijně silný, jako ve svých filmech z městského prostředí, jež jsou pro jeho tvorbu typické. Film dokonale vykresluje složitou životní odyseu matky za pomoci výkonů dalších hereckých hvězd Krise Kristoffersona, Alfreda Luttera, Jodie Foster, Harveyho Keitela, Vica Taybacka a Diane Ladd. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (93)

iamek 

všechny recenze uživatele

Moc příjemná road movie z ranné tvorby Scorseseho. Celý snímek táhne skvělá Allen Burstyn, která v roli Alice působila sympaticky a vypadalo to, jako by svou roli ani nehrála. Zaslouženě získala Oscara. Trošku na nervy mi lezl její syn, který se většinu filmů choval jako naprostý spratek, který si zasloužil dostávat každé ráno preventivně na prdel. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Alice je nepříliš spokojenou manželkou a matkou. Manžel je flákač, který k ní má vztah stejný, jako ke kusu nábytku. Jako kdyby ji nevnímal. Ona se to snaží změnit, ale příliš se jí nedaří uspět. Láska se někam vytratila. Jejich společný syn není zrovna neklidnější a nejnormálnější děcko, ale má rozhodně svoje kouzlo a ona ho pochopitelně miluje. V jejím životě má však nastat zvrat. Zvrat, který všechno mění a ona se sama vydá na cestu se synem. Chce se vrátit do místa, kde sama vyrůstala, protože to je jediné místo, kde byla skutečně šťastná. Její syn takové nadšení nesdílí, ale co může dělat? Některé jeho promluvy jsou ale naprosto neskutečné. Samozřejmě, do úst mu je vložil scénář, ale on to dokázal naprosto skvěle zahrát a já se skoro divím, že si sošku nevysloužil také. Dětské výkony jsou rozhodně hodny pozornosti. Alfred Lutter III se však stal pouze dětskou hvězdou a k filmování se nikdy po roce 1977 nevrátil. Podílel se ale například ještě na filmu "Láska a smrt", který má na svědomí Woody Allen. Více: http://www.filmovy-denik.cz/2013/03/alice-uz-tu-nebydli-1974-75.html ()

Reklama

Othello 

všechny recenze uživatele

Alice vznikla za dost netypických podmínek, kdy Warneři byli již během natáčení The Exorcist tak nadšení z výkonu Ellen Burstyn, že jí nabídli, aby si sama vybrala libovolný projekt, ve kterém chce nadále hrát (či ho dokonce režírovat). Tak mezi haldou scénářů vyhrabala ten Getchellův a rozhodla se, že svěří jeho režii nějakému mladému dravému režisérovi. Coppola jí tehdy doporučil ať se mrkne na Mean Streets, ze kterých byla nadšená, ale nebyla si jistá, zdali mladý italoamerický floutek Scorsese je vůbec schopný natáčet ženské postavy. Napřímo se ho zeptala při osobním setkání, co ví o ženách, na což on pokrčil rameny se slovy "Nic, ale rád se o nich něco naučím." A tak tu máme Alici, vdovu středního věku s dospívajícím synem v příběhu plném postav, které dodržují tehdejší Scorseseho schéma naturalistické ukřičené a užvatlané nesnesitelnosti, akorát to tentokrát nejsou (pouze) namachrovaní muži, ale i ženy a děti, takže přirozeně při některých výměnách mezi hlavní postavou a jejím synem budete mít pocit, že byste raději chroustali sklo. Scorseseho chick-flick je zpětně prazvláštní bizár s podivným tempem (patrně způsobeným celkem zásadním sestříháním, zejména první třetiny), nervózní ruční kamerou, překvapivě srdcervoucími emocionálními scénami a s opravdu strašidelnými vedlejšími postavami. A tím se dostáváme k tomu nejdůležitějšímu: Kdo je Vera? Co tam dělá ta Vera?! Kde se tam vzala? Co se jí vlastně stalo? Nic mi totiž v romantickém závěru nemohlo vzít větší vítr z plachet než když připlula do záběru, prohlásila "Feels like fall today." a zase z něj odplula. Co to... proč... Vera... fucking Vera?! ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Sice značně citlivější a úsměvný, ale přesně v duchu rozmáchlejších Scorseseho kousků odvyprávěný příběh o matce hledající lepší zítřky, který zdánlivě přešlapuje na místě, aby vždy v pravou chvíli uskočil a překvapil dojemným, vtipným a mistrně zrežírovaným momentem. Diváka od prvních vteřin vtáhnou dlouhé kamerové jízdy a přesvědčivý herecký výkon Ellen Burstyn, jejíž vývoj od uťáplé naivky k silné sarkastické matce působí uvěřitelně. A vzhledem k přítomnosti rozmachaného malého vykuka to celé pro ženy vyznívá jako reklama na antikoncepci, i když to asi nebylo žádoucím efektem.. 80% ()

H34D 

všechny recenze uživatele

V podstatě velmi pěkný příběh o matce samoživitelce, která si hledá způsob, jak se uchytit či alespoň přežít. Její charakter je dobře vykreslen, rezonuje v něm cosi společného pro všechny ženy, které se v 70. letech rozhodly opustit muže (i když u Alice to poprvé bylo vlastně nedobrovolně). Co si zaslouží pozornost je nenápadné vykreslení situace malého Tommyho. Scorsese ukazuje, že právě nestabilní rodina je základní příčinou vzniku ostrých kluků z ulice, zlodějíčků a rádoby gangsterů, kterým se věnoval v Mean Streets. V podstatě nemám nic velkého, co vytknout, jen mě tenhle typ částečných road-movie s atmosférou 70. let moc neberou... 6/10 ()

Galerie (19)

Zajímavosti (13)

  • Snímek byl nominován na tři Oscary. Nominaci v sošku Oscara proměnila pouze Ellen Burstyn v kategorii nejlepší herečka. Diane Ladd v kategorii herečka ve vedlejší roli a Robert Getchell v kategorii původní scénář již tak úspěšní nebyli. (contrastic)
  • Snímek a Diane Ladd jako vedlejší herečka obdrželi nominaci na Zlatý globus. (contrastic)

Reklama

Reklama