Režie:
Joel SchumacherScénář:
Andrew Kevin WalkerKamera:
Robert ElswitHudba:
Mychael DannaHrají:
Nicolas Cage, Joaquin Phoenix, James Gandolfini, Peter Stormare, Anthony Heald, Chris Bauer, Catherine Keener, Jack Betts, Amy Morton, Norman Reedus (více)Obsahy(1)
Soukromý detektiv Tom Welles (Nicolas Cage) vede se svou manželkou (Catherine Keenerová) a novorozenou dcerou poklidný život v pensylvánském Harrisburgu, kde tráví většinu času nad rutinními případy nevěrných manželů. Když je však pověřen úkolem, který se týká malého, neškodně vyhlížejícího 8mm filmu, zabředne do nejtemnějších zákoutí lidské společnosti. Neúnavné pátrání po osudech nezvěstné dívky z filmu, která zcela pohltí jeho mysl, jej zavádí přes chodníky slávy v Hollywoodu až do newyorské čtvrti Meatpacking district. Posedlý Welles, jemuž pomáhá protřelý prodavač knih pro dospělé v podání Joaquina Phoenixe, opustí rodinu i svůj dosavadní život poté, co si uvědomí, jak smrtící může být jeden osmimilimetrový film. (HBO Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (728)
TV/// Obsazení 6/10 Děj 7/10 Hudba 8/10 Efekty 6/10/// +Nicolas Cage, temná houstnoucí atmosféra -pomalý rozjezd, film působí jako ze začátku 90tých let/// Na 8 mm jsem byl celkem zvědav. Také proto, že na DVD vznikla dvojka, která údajně nemá s tímto filmem kromě názvu nic společného, tak teď ho mohu s poklidem skoukout a srovnávat. A originál není rozhodně špatný. Sice mě docela dlouho trvalo, než jsem do filmu pronikl, než to tzv. začalo pořádně houstnout. Navíc film na mě působil trošku starším dojmem a samotný obraz byl laděn hodně do tmava, takže toho ani neblo tolik vidět. Postupně však houstla atmosféra na takovou míru, že jsem se musel pevně držet křesla abych z něj nevypadl. Už dlouho mě žádný film tolik nepřikoval jako tento. Atmosféra ve finále je tedy na výbornou. Přesto tomuto filmu nedám 4*, prostě už jsem prošvih tu dobu kdy tohle byla zásadní novinka, která by mě jako celek naprosto odrovnala./// Celkem 68%/// ()
Syrový výlet do špinavého světa pornografie, až na jeho naprosté dno. Jeden z mála filmů, kde mi nevadí Nicolas Cage, ba naopak, svou roli zvládl velice dobře (jenom mi neustále lezly na nervy jeho dojemné rozhovory s dcerkou). Z herců bych vyzvedla hlavně Phoenixe, kterému to hraní prostě doopravdy jde a výborného Petera Stormare, jehož "pornokrál" je mistrně zvládnutý. Ve filmu je celkem hodně násilných scén a ukázky z podsvětí sexuálních deviací jsou jenom pro silnější žaludky. Zajímavé, že tvůrce děsivě hrozného Batmana a Robina a spol. dokázal natočit takhle dobrý, temný film. PS.: Odhalený obličej Mašiny mi přišel odpudivější, než kdyby vypadal jako Jason z pátku 13. ()
Je zbytečné hodnotit ten film jako průnik do světa snuffu, nebo dokonce jako nějaký sebereflexivní film o filmu, o touze se dívat, o touze manipulovat, o tom, že pohledy vraždí, že soukromé filmy jsou smrtí kina a kinematografie obecně, že perverznost vychází z mechaničnosti rituálů atd. ____ Ne, tento film je v tom nejlepším duchu dědicem noirové školy, která se řídí morálním pravidlem "je třeba něco udělat", ale když už se necháte do případu zaplést osobně, tak už nikdy nebudete stejný jako předtím. Nejde o žádnou jednoduchou moralitu, ani strašení počestných občanů ošklivým pornem. _____ Tenhle snímek je svým způsobem religiózní, ale ne pánbíčářský. Jeho religióznost spočívá v momentu posvěcení, které vyžaduje detektiv Tom Welles po matce zemřelé dívky. "Řekněte, že toho parchanta můžu zabít." V této scéně se ukrývá síla celého díla. Poznání o banalitě zla a nejednoznačnosti toho konat dobro jsou už jen vyústěním vykonané akce, v níž nám násilí neumožní prožít si satisfakci. ___________ 8 MM není tak dokonalý počin jako Volný pád, ale rozhodně jde o mistrovký kousek Joela Schumachera. Kromě skvělé kamery, vyniká především úchvatná huba Mychala Danny, dvorního spolupracovníka Atoma Egoyana. Vřele doporučuji srovnat jeho práci na filmu Exotica s 8 MM. ______ Do srovnání s tematicky podobnými snímky Thesis a Hardcore bych se (narozdíl od jiných uživatelů) nepouštěl, protože ty podobnosti jsou příliš povrchní. ()
Joel Schumacher nás psychicky deptá čo mu sily tlačia a výsledný efekt je výborný. Bol by však ešte lepší s prekombinovanejším scenárom s viacerými otázkami a nečakanými zvratmi. I tak ale ide o formálne vynikajúcu a všetkými zúčastnenými brilantne zahranú depresiu. Nič pre psychicky labilných divákov! ()
Alespoň že nejsem jediný....Abyste mi rozuměli, patřím mezi ty, které nedovede nadchnout ani vetšina všeobecně uznávaných Schumacherových snímků. Byť rozum vnímá jejich filmařské kvality, srdce zůstává nezasaženo a ne a ne se odhodlat ke změně tepové frekvence... Schumacherovi se nepovedlo vyvolat černočernou dusivou atmosféru, která by diváka zatížila jako zimní peřina (a která je tolik vlastní Fincherovu Se7en) a jelikož se režisér zároveň příliš nepouští ani do explicitně násilných scén, chybí Cageově exkurzi do světa toho nejzvrácenějšího porna ten správný feeling. Na druhé straně uznávám, že barvami hýřící vizuál je - vzhledem k žánru - odvážnějším a progresivnějším formálním hávem, než uchýlení se k osvědčeným prvkům filmu noir. ()
Galerie (33)
Zajímavosti (24)
- Tom Welles (Nicolas Cage) nosí hodinky značky Oris Chronograph. (dyfur)
- Ve filmu lze spatřit sošku Oscara, kterou dostal Nicolas Cage (Tom) za film Opustit Las Vegas (1995). Stojí na stole Eddieho Poolea (James Gandolfini), ověšená černými gumičkami do vlasů. (don corleone)
- V severoamerických kinech film nastřádal 36,7 milionu dolarů, součet celosvětových tržeb byl 96,6 mil. (NIRO)
Reklama