Režie:
Bruno DumontScénář:
Bruno DumontKamera:
David ChambilleHrají:
Léa Seydoux, Benjamin Biolay, Blanche Gardin, Juliane Köhler, Gaëtan Amiel, Jawad Zemmar, Marc Bettinelli, Lucile Roche, Annick Lavieville, Justine Herbez (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Film France zobrazuje život hvězdné televizní reportérky, polapené ve spirále událostí, které zapříčiní její pád. Film osciluje mezi dramatem a komedií a snaží se vytvořit paralelu mezi osobní a veřejnou krizí mladé ženy a obrazem současné Francie. Obecnější satirický rozměr snímku se pak ponejvíce dotýká tématu zpracování informací televizními kanály. (Film Europe)
(více)Videa (4)
Recenze (35)
Slávna televízna moderátorka a reportérka prežije vnútornú zmenu po tom, čo zrazí mladého chalana na motorke. Následky nie sú síce trvalé, ale pre France ide o možno najdôležitejšiu udalosť za posledné roky. Problém tohto dobre herecky zvládnutého filmu je v tom, že France je nepretržite nesympatická, nech robí, čo robí, nech plače nasilu, alebo úprimne. Problémy rieši neverou, čo nie je zrovna chovanie, vďaka ktorému by si nás omotala okolo prsta. Jej dieťa a manžel majú akoby v jej živote malú úlohu, čomu sa iba ťažko verí. Film sa z nejakého dôvodu vlečie, pričom nie je až tak dlhý. Léa je skvelá a vďaka nej nie je France stratou času. ()
Zaujímavé, pútavé, a predovšetkým výstižná reflexia dnešného sveta. Aj keď to bolo poňaté miestami ironickým štýlom (čo by som v tomto prípade aj oželel), no ako finálny výsledok to malo rozhodne čo povedať. V podstate to bol jeden z tých filmov "na zamyslenie". Hlavnej postavy mi bolo občas ľúto, no zároveň mi bola miestami dosť nesympatická, teda jej správanie. Film mal viacero hluchých fáz, a niektoré zas prehrmeli na môj vkus až príliš rýchlo, takže tomu chýbala taká vyváženosť. Každopádne, dobrý film, ktorý sa oplatí vidieť - ale zároveň si myslím, že tam zostala dosť veľká rezerva v potenciáli. 3* ()
Bylo by snadné označit France za existencionální drama potřísněné úměleckými ambicemi, nějaké mladé nepochopené tvůrkyně. Jenže tohle je práce starého chlapa, který už natočil desítku filmů. Jako kritika pokrytectví reportérů a jejich praktik, kdy záměrně zkreslují a dramatizují i běžné situace - kašírování reportáží, je France slaboučká. Komedie? Ani náznakem...těch pár satirických úšklebků, to je málo. Takže co je to vlastně za film? A má cenu, se na něho vůbec dívat? Za mě ani ne, pokud nejste velefanda Léy Seydoux, které si užijete opravdu hodně. Ne, že by se nenašlo pár dobrých momentů...za ty víc než dvě hodiny, si tam inteligentní divák něco najde určitě, ale je to dřina. Chápal bych, že když se někdo pohybuje v této branži, je obklopen falešnou realitou, pokrytectvím, lží a přetvářkou, je prolezlý cynismem, živí ho tragédie a neštěstí, tak pro něj mohou být záblesky něčeho autentického silně toxické. Protože mu připomenou, že žije v jiné realitě. Pro France zablýsklo v okamžiku, kdy srazila kluka na skutru. Pro běžného člověka je to nehoda, pro novináře drobná zprávička. Pokud tu nehodu ovšem zaviní sám novinář, je to něco víc. Další toxický-autentický okamžik, čekal France v ozdravovně a pak další ... . Na můj vkus, to bylo moc zdlouhavé, nevypointované a bez ohledu na věk Dumonta, tak scénář je nesourodý a amatérsky naivní. Trpí nabobtnalostí, která není na místě. Tři *...jen kvůli kvalitnímu výkonu Ley. ()
Léu Seydoux so spuchnutým okom tu niektorí považujú za najkrajšiu Francúzku. Buď ide o vrodený astigmatizmus, alebo vo Francúzsku žijú len takéto mátohy. Čo sa čiastočne aj potvrdilo, keď jej tu za kolegyňu nasadili nejakú údajne ženu s fľakom na ksichte a rypákom ošípanej. Film ale dobre ukazuje na aspekty televízneho života, kde sa mnohé reportáže len nafingujú, len aby bola sledovanosť. A ovečky to zožerú. Osobná rovina moderátorky bola zas o niečom inom. Komédia to nie je ale ani zďaleka. ()
Nepríjemná filmová štúdia jednotlivca, jeho okolia a spoločenského nastavenia, v ktorom funguje. A treba dodať, že vyvolanie pocitov diskomfortu u Dumonta funguje aj bez toho, aby išiel do vyslovene explicitných a šokujúcich momentov (dôležitý aspekt napríklad v porovnaní s Titánom Julie Ducournau, hitom minuloročného Cannes). Viac tu. ()
Reklama