Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Koníček mladého fotografa Ondřeje se točí kolem pilotování ultralehkých letadel. Při jednom z takových letů zahlédne u osamělé vily dva muže, z nichž jeden střílí na druhého. Podaří se mu scénu vyfotografovat, je však přitom spatřen. Než se mu podaří snímek vyvolat, je film nešťastnou náhodou zničen. Vzápětí na to se v rockovém klubu seznámí se smutnou modelkou Viktorkou a také bohatým podnikatelem Walterem Rychmanem, který mu nabídne práci. Po návratu zjistí, že mu někdo prohledal ateliér a brzy nato pochopí, že Walter byl ten, kdo střílel. Přestože podnikatel tvrdí, že šlo o nevinnou zábavu, tzv. paintball (hra na vojáky, kdy po sobě hráči střílejí kuličky s barvou), žádá po Ondřejovi negativ a když mu fotograf řekne, že ho nemá, vyhrožuje mu. Ondřej se rozhodne přijít záhadě na kloub a pouští se do vyšetřování na vlastní pěst. Stále více se však zaplétá do nepřehledné hry, v níž se lze jen stěží orientovat. Viktorka, se kterou se mladý fotograf sblíží mu představí podivný svět světáckých flákačů a zbohatlíků. Z různých náznaků se v Ondřejovi rodí podezření, že v případě Walterova střílení nešlo jen o nevinnou hru. Když však Ondřej podnikatele obviní z vraždy jeho společníka Schneidera, ten se vzápětí objeví živý. Hra však zdaleka není u konce a Ondřej má jen mizivou šanci na vítězství. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (96)

honajz2 

všechny recenze uživatele

Tak prvních 20 minut to má skvělou atmosféru, jenže jak se začne ukazovat, že to dějově nikam nepovede, začínal jsem se s přibývajícím časem čím dál tím víc nudit. Renč si prostě chtěl zahrát na Antonioniho a Lynche, což se mu na české poměry formou do jisté míry povedlo, ale naprosto se vykašlal na něco jako obsah, děj nebo (nedej Bože!) myšlenku či sdělení. V tomhle je Válka barev naprosto odfláknutá a zabitá, protože ze začátku tu poměrně silně svítilo na nějaký zázrak mezi českými filmy, kde naprosto chybí (a skoro už ani neexistují) tyhle atmosférické filmy, ale bohužel to zůstalo u jakéhosi nedodělaného experimentu. Chtělo na tom ještě hodně pracovat, především na scénáři a na vymyšlení nějaká nosné zápletky či aspoň toho, aby to nevypadalo jako scény nahodile poskládané za sebou. A taky by to chtělo lepší herce, směšným chvílím se to nevyhnulo. I tak to je jisté oživení nezajímavé české kinematografie, akorát v devadesátkách těch oživení bylo relativně dost, tudíž nemám důvod nějak zvlášť nadhodnocovat. Ještě to teda má dobrý soundtrack, ale jinak... 2* ()

MM11 

všechny recenze uživatele

Zajímavý pokus vytvořit odnož žánru, jenž u nás nemá tek pevně zasazené kořeny, ale narozdíl od Nahoty na prodej (která mimochodem v kinech utržila šestkrát tolik) tento pokus stojí za povšimnutí. Aby jste se nenechali zmást - nejedná se o žádný zázrak, snímek má mimořádně nelogický a nenávazný scénář, herecky film stojí a padá na hlavních hrdinech, ale jak říkám, s těch pokusů, které od nás vzešly je Válka barev asi ten nejpovedenější. ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Filipangelo Renčonioni: Zkurvenina. Dovolím si tvrdit, že audio stránka přinesla mé zaujetí. Ať už vyjíždělo Mitsubishi brzy za úsvitu do prázdných ulic Prahy a hrálo u toho něco jako tech-noirový Brad Fiedel, nebo působil ambient zcizený z notového zápisu Badalamentiho. Jenže pak promluvila kterákoliv z postav a všechno bylo pryč. Vaculík, co se za celou dobu nepřevleče, je ve stejné poloze jako ve svých filmech, co mají v názvu meteorologický jev, Geislerová zase jako lehce infantilní femme fetale, Hanák s mozoly na rukou od toho, jak na to tlačí a jako mlčenlivý bonus Mejla Hlavsa vypadající jak Karpof, co vypouští krysy se zuby natřenými prudkým jedem. Renč na dobu a místo odvážně, ale tohle jsou ty chvíle, kdy tvůrce ví o podřadnosti zápletky a ve své sebestřednosti se mylně domnívá, že to uhraje atmosférou.. ()

Honkyn 

všechny recenze uživatele

Vidět svět z výšky neznamená vidět opravdovou skutečnost. O tom se přesvědčil i divák spolu s hlavní postavou fotografa Ondřeje, který se až příliš zaměřuje na to, co vidí, spíše než na to, co fakticky je - zřejmě profesionální deformace... Celý příběh je tak vystavěn na tenké hranici mezi realitou a jejím zdáním. Souhlasím s uživatelem PCHE, že zvuková stopa k Válce barev (Ondřej Soukup) je do jisté míry hudební parafrází soundtracku k Twin Peaks (Angelo Badalamenti). Nicméně právě proto mi přišla daná hudba skvělá a vkusně spoluvytvářející atmosféru tohoto tajuplného filmu. Stejně jako hudba, ani hlavní zápletka není příliš originální - odkaz na Antonioniho Zvětšeninu je patrný (nemluvě o scéně na tenisových kurtech). Originalitu od tohoto snímku nečekejme. Můžete se však připravit na příjemný let, který vás nudit nebude. Atmosféra a vizuální stránka stojí za to. Na české poměry zajímavé dílo, které je dle mého názoru neprávem opomíjeno. Čtyři hvězdičky hlavně za odvahu natočit u nás koktejl z Lynche a Antonioniho. A Mejla Hlavsa v roli ruského mafiána mě fakt odrovnal! ()

Kozlowski8 

všechny recenze uživatele

Mladý fotograf se při letu ultralightem nad Orlickou přehradou stane náhodným svědkem události, která se jeví jako zločin. Rozhodne se přijít záhadě na kloub a přitom se zaplétá do nebezpečné hry... V první řadě špatný scénář, z něhož vychází chudokrevný příběh bez nápadů a bez tahu na bránu. V řadě druhé špatné výkony herců. Tomáš Hanák a především Aňa Geislerová byli špatní, nepřirození. Na druhou stranu nutno pochválit nadčasovou hudbu Ondřeje Soukupa. Něco mezi tím je vizuální stránka. Ta působila velice extravagantně, především vstupováním pseudo-artových výjevů do děje. Filip Renč prokázal odvahu, když přišel v polovině 90. let z něčím takovým. Právě kamera a vizuální stránka je ale pro mne (možná trochu paradoxně) jediným důvodem, proč dávám alespoň 2*. 40%. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (7)

  • Scénář k filmu se začal psát 1. 8. 1994, přičemž natáčení začalo už 1.11 téhož roku, šlo o rekordně rychlou dobu. (korbitch22)
  • Lukáš Vaculík přistoupil k projektu 14 dní před jeho natáčením. (korbitch22)

Reklama

Reklama