Reklama

Reklama

Zavraždění čínského bookmakera

  • USA The Killing of a Chinese Bookie
Trailer

Obsahy(1)

Cosmo Vitelli vlastní klub pro gentlemany a je ztělesněním vyrovnanosti a duchapřítomnosti. Když se dostává do střetu se skupinou gangsterů, je Cosmo donucen spáchat děsivý čin, ve snaze zachránit svůj milovaný klub a svůj způsob života. Napínavý, okouzlující i výstřední snímek je provokativním pohledem na mužské zoufalství a identitu. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (24)

Superpero 

všechny recenze uživatele

Hodně pomalu plynoucí film, který sleduje rutinu majitele strip clubu, kterého skvěle hraje Ben Gazzara. Poté co konečně splatí mafiánovi dluh na klub a je soběstačný, tak jdou s holkama oslavovat a udělá další gigadluh v kartách. Na ten samozřejmě nemá, a proto je nucen odstřelit v názvu zmíněného Číňana. Příběh, i když není špatný není to podstatné. Ten film má hrozně podmanivý feeling, který vás buď chytne, nebo unudí. S Cosmem jsme všude, vidíme jak se stará o svoje tanečnice, které ho zbožňují, sledujeme řízení provozu klubu a organizační záležitosti (mě osobně se hrozně líbila scéna konkurzu asertivní servírky na tanečnici) a hlavně je podstatná část filmu věnovaná klubovým představením. Ta jsou naprosto příšerná a hlavní roli v nich má zmalovanej, plešatej tlusťoch v cylindru. Holky tam jen tak poskakují a občas některá ukáže kozy. Fakt nechápu, jak tam mohlo být tak nacpáno, ale třeba to bylo v sedmdesátkách normální. Postupně samozřejmě přituhuje a Cosma nahánějí dotěrní gangsteři, přičemž je skvěle vidět ta jeho váhavost a únava. Jediné co mi vadilo, byla chaotická kamera, kde např. při přestřelce zjistíme, že někdo zemřel až za delší chvíli. Každopádně ve mě ten film zanechal neobyčejný pocit a Ben Gazzara podle mě zahrál životní výkon. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

K filmu som sa dostal vďaka percentám, pričom som si nevšimol, že ich vygenerovala necelá tridsiatka užívateľov. Zatiaľ ma Cassavetesove filmy neoslovili a nebolo tomu inak ani v tomto prípade. Zavraždenie má prostý dej vtesnateľný do jednej vety. A to, čo sa deje v záujme jej nafúknutia do objemu celovečerného filmu, sa deje viac pre potreby Cassavetesa, než pre potreby diváka. Áno, je možné, že znudený snob, ktorý už všade bol, všetko videl a s každým sa pozná, dokáže vychutnať pomalé tempo a fádne dialógy. Nám ostane iba výborný výkon Bena Gazzaru a krátke chvíľky napätia. ()

Reklama

kaylin 

všechny recenze uživatele

John Cassavetes má svoje kvality, o tom asi není třeba pochybovat, ale tohle je film, který mě zrovna dvakrát nebavil. Už je tady až moc blízkých záběrů, až moc scén, které jako kdyby nic neříkaly. Prostě jsem se u tohoto filmu nudil a nevytrhly to ani rozhodně kvalitní herecké výkony, kterými byl film obdařen. ()

Fanucci 

všechny recenze uživatele

Když v jednom rozohovu s Michaelem Imperiolim padl dotaz "Jaký film považujete za nejlepší gangsterku všech dob?" Imperioli nedal očekávanou odpověď typu Goodfellas, Godfather, Casino, Mean Streets...ale uvedl právě film The Killing of a Chinese Bookie. A tak jsem byl na tento film velmi zvědav. A snímek rozhodně nezklamal. Jde o velmi specifický film s jedinečnou atmosférou, kterou dokonale vytváří strohé dialogy, kamera a absence jakéhokoliv soundtracku. Takový gangsterský "dogma" film:-) Gazzara má charisma a získá si vás. Jeho nezdolnost a neústupnost v boji proti osudu je v postavě skvěle zachycená...i když postava sama ví, že jde o boj s větrnými mlýny. Velmi dobrý film a pro mne obrovské překvapení. I když bych za nejlepší gangsterku všech dob uvedl Kmotra druhý díl:-) ()

Dionysos 

všechny recenze uživatele

Je zavádějící o filmu vůbec primárně uvažovat jako o gangsterce, jde hlavně - jak si mnozí již povšimli - o další z Cassavetesových studií zoufalství a prázdnoty života, jak je zachytil v Tvářích a Ženě pod vlivem (zoufalství středních tříd), Premiéře (zoufalství umělců) a nebo zde (zoufalství lidí zlopověstných). V detailní (nejen kamerové) analýze hlavního hrdiny tak sledujeme pomalý rozpad jeho sebejistoty pramenící z představy, že role, kterou hraje před ostatními i před sebou, mu přináší uspokojení; sledujeme tu nechutnou chvíli dostavující se těsně potom, co odhalíme naše vlastní carpe diem jako nucené, ale ne vynucené někým jiným, ale námi samými, a vrcholem trapnosti je, že ani poté se dosavadního života vzdát nechceme, ale jsme naopak pro jeho zachování ochotni klesnout ještě níže. (Abych zachránil svůj druhořadý strip club, zabiju neznámého člověka, abych se mohl topit ještě ve větších s*ačkách ve svém strip clubu.) Celé toto dilema je svým způsobem zhmotněno v oněch lechtivých show: Cosmo si potrpí na fakt, že je jejich autorem, vždy se je snaží udržet v chodu, snaží se pilovat jejich "kvalitu", a to i když se chystá zabít člověka (ve scéně hovoru z telefonní budky) - to vše proto, aby si plně nepřipustil to, co si už kdesi hluboko uvnitř připustil, aby se nemusel podívat sám sobě do tváře, protože tam nic vlastního není, je tam jen to, co v nás chtějí vidět ostatní, a naším jediným naplněním v životě může být to, že s tímto falešným obrazem nás samých splyneme. A proto ona show Pana Sofistication a spol. poběží dál a dál, i kdyby její trapnost a nucenost dosáhla samého dna, kterého však nikdy nedosáhne, protože ono dno budou sami neustále posunovat, dál a dál. ()

Galerie (43)

Zajímavosti (1)

  • Původní 135minutová verze filmu byla kvůli komerčnímu neúspěchu po několika dnech stažena z kin (jejím odpůrcem byl mj. i sám představitel hlavní role Ben Gazzara). V roce 1978 byl film v kinech uveden v novém střihu (108 minut). (WernerDMZ)

Reklama

Reklama