VOD (2)
Série(7) / Epizody(173)
Obsahy(2)
Star Trek: Hluboký vesmír devět, čtvrtý seriál z legendárního startrekovského univerza Gena Roddenberryho, je zasazen do poloviny 24. století, odkud přináší dobrodružství týmu důstojníků Spojené federace planet, jimž byla svěřena hvězdná stanice, vytvářející obranný val v blízkosti první stabilní červí díry vedoucí do tajemného kvadrantu Gama. Úkolem posádky Hlubokého vesmíru devět není nic menšího než chránit a zkoumat vesmír a vydávat se na místa, která ještě nikdo z Federace nikdy nenavštívil... (oficiální text distributora)
(více)Recenze (162)
Nevýhoda DS9 je, že i pro mě jako docela velkého fanouška ST začne být tenhle seriál zajímavý až příchodem nové hlavní postavy ve 4. řadě. Pak ale tenhle seriál projde až neuvěřitelnou změnou a z nejhoršího ST tu hned máme aspiranta na ST nejlepší... Bohužel 3 prakticky zahozené řady na začátku DS9 už nejdou odčinit, a tak pro mě zůstává tenhle seriál na úrovni Voyageru (výborný, ale ne tak jako TNG). ()
Nesudte tenhle serial po prvnich trech (otresne dabovanych) seriich vysilanych kdysi na Nove. Pro me je to nejlepsi Star Trek. Hlavni postavy jsou chybujici a obcas i pochybujici o svém poslání. Od čtvrté série děj nabírá obrátky, přichází Worf a začíná válka. A nepratele pribyvaji a jsou stale hrozivejsi. Sisko je spolu s Picardem nejlepsi kapitan jakeho kdy flotila mela. (Jak může někdo mít rád odporně charakterní kapitánku Voyageru) P.S. Zkuste ho dokoukat (má sedm řad).... ()
Na rozdíl od TNG se DS9 věnuje jednotlivejm postavám a nezustává jen u několika ústředních postav, za což jsem byl rád. Jenže se postupem času uplně rezignovalo na osvědčenej koncept "co díl, to zápletka" a přešlo se na dneska už standardní koncepci, kdy se nějaká dějová linka postupně rozvíjí celym seriálem. A jakkoliv zněla válka mezi Cardassianama, Bajoranama, Federací a Dominionem jako silnej námět na příběh, nakonec se z toho nepodařilo vytěžit v podstatě nic zajímavýho. To se plně projevilo v poslední sérii, která je týhle zápletky plná a ve který mě pořádně nebavil ani jeden díl (s výjimkou loučícího finále, kdy se jednotlivý postavy rozjížděj do různejch koutů galaxie, to bylo naopak velice pěkně zpracovaný). Akce moc neni, o proběhlejch bitvách nebo meziplanetárních šarvátkách se spíš jenom mluví a celkově se toho hlavně dost nakecá. Mytologická dějová linka s Přízrakama, Vedekama, Prorokama a spol. mě téměř nebavila, neseděla mi do scifi žánru obecně a věnovalo se jí příliš prostoru. Ve srovnání s TNG mi chybělo hlavně to dobrodužství, objevování a napětí při zkoumání novejch planet nebo kultur. A co si budeme povidat, Sisko v podání Averyho Brookse nesahal Picardovi v podání Patricka Stewarta ani po kotníky (dokonce bych řek, že Brooks často přehrával). DS9 je za mě ve skrze průměrnym scifi seriálem, kterýmu je ale potřeba k dobru přičíst fajn vizuál, kostýmy a kultovní ST univerzum, na kterym staví (možná bych řek, že se na něm spíš veze). ()
Spousta lidí tenhle seriál dost neprávem odsuzuje. Ono se taky není proč divit, když první dvě řady jsou prakticky o ničem. Tady se projevil ještě vliv žijícího Gene Roddenberryho, který navnadil tvůrce, na film ve stylu Babylon 5. Jenže tohle se asi nedá udržet věčně a tak filmaři přišli s něčím mnohem lepším... Prostě v Alfa kvadrantu uděláme válku a hotovo. A to válku tisíců lodí proti sobě. Od třetí sezony se pomalu ukazuje DS9 ve své temnější podobě a poprvé ve světě ST máme možnost vidět důstojníka Flotily v akci, která by se zrovna nedala popsat jako nejčistčí. Od páté sezony se to rozjede a neuvěřitelným tempem pokračuje až do samého závěru. (Kde jinde máte možnost ve světě ST vidět tak monstrozní vesmírné bitvy, proti nimž byla potyčka s Borgy u Wolf 359 jen pšouknutí do lucerny, jako v tomto seriálu).Nebýt rozvláčných prvních dvou sezon, mohlo to být 100procent ()
V detstve ma strašne fascinovala tá bombová, namakaná, totálne cool vesmírna stanica, akési hraničné prekladisko a prestupisko rôznych rás, národov, osôb a motivácií. V tomto smere je to dosť originálny Star Trek - žiadne otravné medzihviezdne lety Enterprise, ale sme pekne stále na mieste a riešime problémy. Svojho času potešilo takmer revolučné rozhodnutie urobiť najvyššie postaveným mužom černocha. Veľmi sa mi páčila rôznorodá skupina hrdinov, hlavne šmelinár Quark, šéf bezpečnosti alias "hmota Odo" a sympaťácky mechanik Colm Meaney (rovnakú rolu hral aj v Star Treku: Nová Generácia). Po vizuálnej stránke to značne zostarlo, ale mám na to príjemné spomienky z detstva, tak dávam 80%. ()
Galerie (200)
Photo © Paramount Television
Zajímavosti (62)
- Někteří herci se podíleli také na režírování. René Auberjonois (Odo) a Avery Brooks (Sisko) režírovali oba po 9 epizodách, Michael Dorn (Worf) 3 epizody, Alexander Siddig (Dr. Bashir) 2 epizody a Andrew Robinson (Garak) 1 epizodu. Na režii se podíleli i herci ze seriálu Star Trek: Nová generace (od r. 1987) LeVar Burton (Geordi La Forge - 9 epizod) a Jonathan Frakes (Riker - 3 epizody). Dobře odvedená práce na epizodě „Minulý čas, část 2“ Frakesovi zajistila režii filmu Star Trek VII: První kontakt (1996). (mirliflore)
- Vědeckým důstojníkem měla být v seriálu původně postava pocházející z planety s nízkou gravitací. Jelikož by to vyžadovalo natáčení mnoha „nízkogravitačních“ scén, které by byly příliš náročné a nákladné, byla postava nahrazena Trillem Jadzií Dax (Terry Farrell). Myšlenka postavy, která je uzpůsobena nízké gravitaci, byla později použita v epizodě Melora (1993). (mirliflore)
- Přestože bylo hodně natáčeno před zeleným a modrým pozadím, bylo vytvořeno i velké množství kulis a modelů, které co nejpřesněji odpovídaly těm původním. Herci kulisy spatřili až při natáčení, aby byla jejich užaslá reakce co nejvěrohodnější. Modely Enterprise i stanice K-7 musely být vytvořeny znovu a byly zkoumány pod lupou, aby všechny detaily co nejpřesněji souhlasily s předlohou, jelikož fanoušci si všimnou každé malinkaté nedokonalosti. Jednalo se o nejdražší jednodílovou epizodu seriálu v čase jejího natáčení. Režisér Jonathan West ji díky svým zkušnostem natáčel stejně jako by byl rok 1967. Stejnými dobovými postupy a technikami a dokonce na dobový film s jinou barevností a zrnitostí, než který se používal v devadesátých letech. Původní záběry z epizody Trable s tribbly (1967) byly však zakomponovány digitálně, aby mohlo být odstraněno co nejvíce rozdílů mezi nimi a nově pořízenými záběry. [Zdroj: trekkies.cz] (padina)
Reklama