Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V Ptačím rybníku na pokraji Velké Prahy je objevena mrtvola chlapce. Vražda dítěte, navíc sexuálně motivovaná, to je zlý sen každého kriminalisty, vrchního inspektora Budíka (J. Plesl) nevyjímaje. Teď se mu ho dostává. Případ je o to složitější, že jde o německého chlapce ze Sudet, který se o prázdninách učil v české rodině češtinu. Mohly by tu být i nepříjemné politické souvislosti, v Sudetech tehdy byla velmi napjatá situace. Ervín kromě toho běhal s kluky z předměstí, plaval v rybníce, hrál s nimi i divadlo. Trochu zvláštní divadlo, ti kluci totiž nehráli živé postavy, ale loutky. Zpočátku měli kriminalisté prázdné ruce a strach, aby se v novinách nezačala probírat sexuální vražda. Samozřejmě se to neutajilo, všichni v okolí už to ví a tlak na detektivy se začíná zvětšovat. Pátrají všude možně, ale mohlo jít i o náhodného pachatele, který nemá s místem nic společného. Konečně se zformuje jakási reálná stopa, která souvisí právě s tím klukovským divadélkem a jeho principálem, místním kominíkem (M. Kern). Budík cítí, že by mohl mít sexuálního vraha, že chybí jen málo, aby ho usvědčil. Jenomže se stane něco naprosto nečekaného a pro kriminalisty osobně mimořádně tíživého. A navíc je to něco, co vrací celý případ zpět na začátek. Budík musí zachytit slaboučkou nit neuvěřitelného nápadu a tu rozvíjet, aby se dostal dál. V ruce má jen úlomek sklíčka a hrst trávy, umazané od sazí… (Česká televize)

(více)

Recenze (73)

honajz 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jako sorry. už úvodní unylá znělka s tím kytarovým (!) rifem nějak moc nenavozuje pocit první republiky a časem ta hudba začne připomínat spíš zvonění na mobil, než doprovodnou hudbu historizujícího seriálu. Do toho neustále kamera našišato (asi moderní umění), někdy vidíme zbytečně velký detail hlavy, ale jindy bychom detail vidět potřebovali, ale kamera zabírá scénu z dálky. Rád bych pochválil výpravu, ale když vezmete těch pět vesnických zákoutí po Praze, která zbyla, k tomu suchdolský mlýn a jednu bohnickou cestičku s domkem a kostelem, a recyklujete to ve všech dílech dokola, tak to vypadá, že se vše odehrává na pětníku, skoro na jednom místě. A cedule komisariátu, která vypadá jak vytištěná na papír z tiskárny chvilku před klapkou? Tak to pardon. Taky střih je divný - jednu chvíli Dulava s inspektorem nechce mluvit, pak ho hned provádí po domě; jindy Langmajer loví v Praze na Jánském vršku prostitutku, aby mu hlídala neteř, ale v dalším střihu je zas hned na místě činu za Prahou. Samotný příběh - zase o někom utopeném a zase se řeší politika (hodní Němci, zlí Češi) - opět upachtěný, bez špetky odlehčení, vyprávěný tempem zdatného hypnotizéra, navíc netuším, jak vlastně vyšetřování probíhalo, protože neprobíhalo. Místo aby inspektor na místě zatkl Dulavu, jak to, že ví, že chlapec byl zprzněn, přejde to mávnutím ruky, jen se důležitě tváří. Jako fakt? Navíc Dulava i se synem pak z příběhu vymizí, nevíme proč, stejně jako rodiče chlapce. Pak se poldové ženou sedm kilometrů na jinou chalupu, kde by mohl být nějaký prznič, ten jim uteče, jednu noc tam inspektor hlídá, a nakonec tahle linie vyšumí úplně do prázdna. Ale dozvíme se, že pěšky se dá 15 km zvládnout za dvě a půl hodiny! To by byla pěkná rychlochůze, když člověk průměrně ujde 4,5 - 5 km za hodinu. Vyšetřování probíhá zcela nahodile - a nakonec vlastně ani nevíme, jestli ho zatkli, nebo ne! A navíc nejsou některé dobové reálie moc dobře zvládnuté, jak u oslovování, tak že muž vedl podle etikety ženu po svém pravém boku, nikoliv naopak, jako je tomu v tomto dílu. Jo, a proč tu bylo to jako loutkohraní? Mělo nějaký hlubší smysl a význam? A ještě jedna poznámka - vypadá to, že Praha a její okolí jsou úplně vylidněné - to nebyly peníze aspoň na menší kompars? Lacinost z toho čouhá všemi směry. ()

Radko 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Četníci z Luhačovic sa stretli s Četnickými humoreskami, napakovali sa politickými klebetami, opustili všetok humor aj atmosféru. Nuž a takto, bez kvalitnejšej diváckej výbavy začali vyšetrovať - nevyšetrovať záhadné mordy. Ich spojovateľom v prvej a druhej časti je blízkosť vody a zajebané topánky pána inšpektora. A samozrejme: prifarenie politického motívu ku každej z vrážd. Pričom zatiaľ riešenie oboch z nich sa ukázalo ako celkom apolitické. Podľa tohto seriálu to vyzerá, že v I. ČSR panovala sivá nuda. ()

Reklama

tulen 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

O maličko lepší než první díl, ale pořád je to celý nějak bez jiskry, utahaný a rozpačitý. Herci jakoby neměli co hrát, jenom se drží pořád toho svého (vrchní inspektor je pořád napruženej a v depresi). Hudba je otravná, atmosféra divná, kamera divně plave. Některé postavy (Lábus, Táborský) tam nesedí, proč to nehraje někdo civilnější ? Ono vůbec je to všechno nějak v umělé křeči, snaha o nějaké emoce vyznívá často hodně nepřirozeně. Detektivní zápletka neoriginální a dopředu jasná .. Plus nějaké nelogičnosti - chata o které nikdo neví ?? ()

topi 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Ajajajaj!! Tenhle způsob detektivního pátrání se mi zdá poněkud nešťastným. Pachatel je jasný v prvním záběru a vyšetřování je plné nelogičností a hloupostí. Střih je zmatený, návaznosti na sebe úplně zcestné, kolikrát jsem opravdu nechápavě kroutil hlavou. Jak to, že Dulava věděl, že chlapec byl zavražděn a zprzněn a přitom o tom policie nikomu neřekla a Plesl se ho na to prostě dál nezeptal, od koho to tedy Dulava věděl? Nebo kam zmizel údajný pachatel, když policii utekl do lesů? Dějová linie se zcela ztratila. Nebo proč Langmajer šel mezi šlapky a v dalším záběru je na úplně jiném místě? A tak bych mohl pokračovat skoro o každé scéně. Jako celek je to zmatená a nesourodá patlanina. Proč ta kamera zase tak nesmyslně pobíhá? Proč není opět nikomu pořádně rozumět? Proč jsou zase Němci hodní a Češi šmejdi? Proč je milostná mezihra mezi mladým vyšetřovatelem a dcerou jeho nadřízeného tak trapná a debilní? Proč je hudba zase taková tuctová a mdlá? Proč se tenhle díl jmenuje Loutkohra? Proč vlastně tenhle seriál vzniknul? Začínám cítit velký průser.... ()

fabecc1222 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Nejsem expert na dobovou patologii, nebo mluvu, ale ta pitevna a patolog mi na tehdejší dobu přišli znalostmi tedy dost hi-tech, že by se od nich mohl učit i Dr. Robins. Mluva podle mého názoru dost moderní, o několik desetiletí napřed. Zajímavé zakončení případu, nechává diváka zvědavého, jestli se ještě v případu bude pokračovat??? Vrah nejasný, Mihulová? Pokud byl vrah opravdu Vondráček, tak vůbec nedává smysl, že by nevyhodil ty brejle, a schovával to oblečení u sebe doma. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (4)

  • Druhý díl seriálu se stal nejsledovanějším pořadem večera a celého nedělního dne, premiéru si nenechalo ujít na 1,93 mil. diváků starších 15 let. (rublik05)
  • Když vyslýchá vrchní inspektor Budík (Jaroslav Plesl) pana řídícího (Jan Vondráček) ve své kanceláři, použije termín „sériový vrah“. Tento termín však v té době nikdo neznal. Začala ho používat až americká FBI na přelomu 70. a 80. let 20. století. (Muffino)
  • Dětský kaskadér představoval nahou mrtvolu plovoucí na hladině rybníka. Klepal se zimou do té míry, že se kolem něj na hladině tvořily kruhy. Hladinu rybníka zklidnili teprve technici v postprodukci. (klukluka)

Reklama

Reklama