Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nová postava na českém televizním seriálovém nebi – inspektor Hynek Budík (J. Plesl). Zkušený rakousko-uherský kriminalista, manžel šlechtičny (L. Vlasáková) a otec dvou dcer (S. Rojková, D. Pavlovičová), se po převratu v roce 1918 stává čechoslovákem a příslušníkem kriminální policie nového Československého státu. A v roce 1922, kdy se náš děj začíná odvíjet, se dočká i toužebně očekávaného povýšení. Má to ovšem háček: toho roku totiž z obcí, obklopujících tehdejší Prahu, sloučením vzniká tak zvaná Velká Praha. A právě ta výrazně zasáhne do osudu našeho hrdiny. Spolu se svými kolegy, inspektorem Rudolfem Havlíkem (J. Langmajer) a policejním agentem Martinem Nováčkem (D. Šafařík), bude inspektor Budík zápasit se zločinem v trochu jiném prostředí, než na jaké byl dosud zvyklý. Hned první případ, který dostane jen pár hodin po svém jmenování, se odehrává na předměstí, na zemědělském statku mezi krávami, a bývalý elitní městský policista místo po pražském chodníku šlape v hnoji. Ale i v takovém prostředí se odehrávají zločiny a dáma, utopená v studni statku, je navíc sestrou ministra. Ten se vrací nočním vlakem z Budapešti, ráno bude v Praze. Detektivové Velké Prahy mají jen tu jednu noc na to, aby vraždu vyřešili a nevypadali tak na samém počátku svého ustavení jako hlupáci. Detektivní práce pod takovým tlakem není jednoduchá, ale vrchní inspektor Budík a jeho muži jsou policejní profesionálové, zvyklí hledat, logicky uvažovat a dedukovat všude a za všech okolností… (Česká televize)

(více)

Recenze (114)

Eleanor05 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

"Co dělají nádoby na mléko ve chlívě?" Wow... A co dělají hrnky v kuchyni? Opravdu strašný scénář, který musí diváka vést polopatisticky za ručičku nehledě na to, jak trapně a nepravděpodobně zní. Všechna ta očividná fakta ze základní školy ("Teď už nejsme monarchie, ale republika! Prezident přece zrušil šlechtické tituly!") nebo rodinná večeře s dívkou, která vykřikuje po svých příbuzných celé jméno a původ ("Jsem Erzsébet bla bla a tohle není můj otec! Můj otec byl bla bla..."), to vše bylo jednoduše k smíchu. A to ani nemluvím o brilantních vyšetřovacích metodách inspektorů, kdy se např. manžel postavil mimo podezření po jedné nic neříkající větě a nejdéle dotazovaným se stal němý a mentálně postižený podruh. Korunu tomu všemu nasadil výslech pomocnice na statku, u níž vyšetřovatelé nějak náhodně usoudili, že by mohla být vinná. - "Bylas u studny?" - "Ne." - "Bylas u té studny?" - "Ne." - "Takže tys nebyla u té studny?" - "Ne." - "Tak řekni, bylas u té studny?" - "Ne." :D. Dementně nevkusný závěr se služkou a souloží za dveřmi trumfnul dokonce i kterýkoli běžný díl Renčovy Hlavy Medúzy, a ke všemu to byla fakt nuda. 1*. ()

Radko 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Svojráznu poetiku I. Československej republiky vystriedala politika. Presun od práce v kancelárii do terénu symbolizujú zablatené topánky. Motív vhodnej obuvi zdatne vydrží do konca epizódy. Súlože nakrútené veľmi puritánsky, skôr sa o nich hovorí, často v náznakoch ("triasol sa strop"). Alebo počuť vzdychy a vŕzganie postele - zastupujú odmenu za dobre vykonanú prácu. Alebo sa ukáže pár pred a po akte (Langmajer horlivo si plniaci služobné úlohy). Politický diskurz sa v kapitalizme zmenil: povýšenecká šľachta zdanlivo odsúdená, ale trpená, nepredstavuje zjavné zlo, no boľševici - od počiatku zločinci a podvodníci. V studni sa, okrem dámy, našlo aj pár vtipných momentov a dialógov, no na viac ako na slabý priemer to nevytiahli. ()

Reklama

elizabeth_ba 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Vidím, že ostatním příliš ne, ale mně se to docela líbilo. Není to příliš obvyklá detektivka pro naše končiny a zatím úplně neodpovídá obvyklému pohledu, vytvořenému již za našich obrozenců, na Rakousko-Uhersko, po jehož rozpadu se seriál odehrává. Za ten neobvyklý pohled mají tvůrci ode mne velké plus. Co mi vadilo a co detektivce vždy škodí, je krátká stopáž, která byla problémem už u Poirota (rozdíl mezi 45 minutovými a 90bminutovými epizodami). Ale jako pilot seriálu docela slušný, a doufám, že se to ještě rozjede. Potenciál to rozhodně má. Vzpomeňme si na rozjezd Četníků z Luhačovic a jak dobré díly to nakonec mělo. ()

fabecc1222 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tak se ČT zase pustila do vod období První republiky, zase... Humoresky, Trampoty, potažmo ještě mnohem starší věci, téma je již vyčerpáno, je čas si to přiznat a zkusit něco nového. Tragéd Šafařík, který je herecky na úrovni průměrného ochotníka nemá v TV co dělat, tomu chybí ještě mnoho let hereckých škol a talentu. Prapodivná kamera, kdy tvůrce napadlo, že ušetří za kameramana tak, že postaví kameru na zem, budou všechny zabírat zespoda. Případ si tak nezajimavě plyne, ničím nezaujme. ()

Bakllazaan 

všechny recenze uživatele

Ukazka i obrazky me nalakaly, ale s vyslednym produktem to moc spolecneho nema. Všichni se těšili na krimi dobovku, ale první díl místo toho nabídl asi tři lokace a ke všemu ještě ve tmě. Působí to podivně depresivně a každý druhý záběr je zabraný pod holandským úhlem, takže to vypadá jako norský psychothriller. Připomíná to trochu Jana Husa od Svobody. Tvorba ČT si tak dlouhodobě tvoří hodně podivný styl, který je aplikován na tvorbu nehledě na časové zasazení děje. Jinak herci jsou fajn, jen Langos zase poprcava, to zacina bejt okoukaný. Snad bude příští případ trochu zajímavější. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (4)

  • První díl seriálu sledovalo v neděli večer 31. 1. 2021 více než dva miliony diváků starších 15 let. Šlo o nejlepší výsledek večera i celého dne. (SONY_)
  • Pád do studny se točil v obřím akváriu. Samotnou studnu dostavěl pro filmaře její majitel v Uhersku na Pardubicku. (Česká televize)
  • Martin Nováček (Denis Šafařík) vezme do ruky boty, přičemž jedna bota směřuje od něj a jedna k němu. V dalším záběru ale směřují obě od něj. (SONY_)

Reklama

Reklama