Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nová postava na českém televizním seriálovém nebi – inspektor Hynek Budík (J. Plesl). Zkušený rakousko-uherský kriminalista, manžel šlechtičny (L. Vlasáková) a otec dvou dcer (S. Rojková, D. Pavlovičová), se po převratu v roce 1918 stává čechoslovákem a příslušníkem kriminální policie nového Československého státu. A v roce 1922, kdy se náš děj začíná odvíjet, se dočká i toužebně očekávaného povýšení. Má to ovšem háček: toho roku totiž z obcí, obklopujících tehdejší Prahu, sloučením vzniká tak zvaná Velká Praha. A právě ta výrazně zasáhne do osudu našeho hrdiny. Spolu se svými kolegy, inspektorem Rudolfem Havlíkem (J. Langmajer) a policejním agentem Martinem Nováčkem (D. Šafařík), bude inspektor Budík zápasit se zločinem v trochu jiném prostředí, než na jaké byl dosud zvyklý. Hned první případ, který dostane jen pár hodin po svém jmenování, se odehrává na předměstí, na zemědělském statku mezi krávami, a bývalý elitní městský policista místo po pražském chodníku šlape v hnoji. Ale i v takovém prostředí se odehrávají zločiny a dáma, utopená v studni statku, je navíc sestrou ministra. Ten se vrací nočním vlakem z Budapešti, ráno bude v Praze. Detektivové Velké Prahy mají jen tu jednu noc na to, aby vraždu vyřešili a nevypadali tak na samém počátku svého ustavení jako hlupáci. Detektivní práce pod takovým tlakem není jednoduchá, ale vrchní inspektor Budík a jeho muži jsou policejní profesionálové, zvyklí hledat, logicky uvažovat a dedukovat všude a za všech okolností… (Česká televize)

(více)

Recenze (114)

Ivoshek 

všechny recenze uživatele

Strašně to šustí papírem. Dialogy prostě nemají v sobě život. Normální policajt kolegovi neřekne "tituly byly přece výnosem zrušeny", takhle lidi nemluví. Hned jsem si vzpomněl na Hříšné lidi města pražského, kde i po 50 letech pořád není problém jim ty role věřit. Někam se za tu dobu ztratila v téhle zemi kvalita.... Ani herci nejsou nic moc... Prostě je to strašně umělé. Je mi líto. Dalším dílům už šanci nedám. ()

LachtanShows 

všechny recenze uživatele

Určitě nechápu takové obrovské podhodnocení, to je zas jen forma předsudků vůči novému českému seriálu. Co se týče obsazení, tak jsem se ohromně těšil a Jarda Plesl je v netradičně vážné roli fakt skvělý. Co se týče stylu seriálu, mi vyprávění prozatím přijde až příliš obyčejné, ale to je hlavně tím, že těch krimiseriálů s oddělenými případy v jednotlivých epizodách už je na trhu prostě moc. ()

Reklama

fabecc1222 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tak se ČT zase pustila do vod období První republiky, zase... Humoresky, Trampoty, potažmo ještě mnohem starší věci, téma je již vyčerpáno, je čas si to přiznat a zkusit něco nového. Tragéd Šafařík, který je herecky na úrovni průměrného ochotníka nemá v TV co dělat, tomu chybí ještě mnoho let hereckých škol a talentu. Prapodivná kamera, kdy tvůrce napadlo, že ušetří za kameramana tak, že postaví kameru na zem, budou všechny zabírat zespoda. Případ si tak nezajimavě plyne, ničím nezaujme. ()

AgnesDee 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Říkala jsem si, že když to není zasazený ani do dob temného komunismu, ani do současnosti, bude to trochu jiné. Naváže to na ty klasické detektivky typu Christie nebo Doyle. Bude to mít nějakého zajímavého charismatického detektiva v čele. Místo toho jsem dostala ňoumu, který se stydí za to řešit zločiny jinde než v centru Prahy (asi proto že nikde jinde to není tak zajímavé), Langmajera, který se sice na první pohled zdá, jako úchyl, ale vlastně je to starostlivý strýček, a agenta, u kterého se divím, že ho vůbec vzali k policii, protože nebýt jeho příšerné chyby, neměli by zločin vyřešený do rána, ale třeba do dvou, a stihli by se třeba ještě i vyspat. Vyšetřovatelé jsou navíc tak tupí, že jim s vyřešením musí pomoct němý děda. Pak je tu ještě bratr mrtvé, na kterého je zde týzováno v podobě rychle se blížícího vlaku, ale protože potřebujeme mít vše vyřešeno do rána, tak se na něj následně zapomene. Kromě všech těchto chyb je tu pak kamera, která je kapitolou sama o sobě. Hned od začátku jsem si všimla, že je nějaká křivá, a ptala jsem se sama sebe: "To má být nějaký umělecký záměr? Že se mu teď pracovní život trochu pokřivil?" Po důkladném hledání odpovědi jsem přišla na to, že tento postup nemá žádný význam a je naprosto otřesný. Zvlášť, když je jeden záběr nakřivo a hned ten další je rovně (kdyby v tom byla alespoň nějaká konzistence nebo posloupnost). Kameraman se asi zrovna jednou rukou opíral a už jim bylo blbý to přetáčet celé znovu. ()

Skuby47 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Vždy, když natáčí ČT něco nového, jsou velká očekávání diváků většinou zklamána, jako v tomto případě. Každý se těší, že to bude něco převratného, nadčasového a zajímavého, co zastíní staré pořady natáčené před lety v mnohem horších podmínkách a s cenzurou v zádech. A ono většinou nic. Hlavně chybí nápady, kvalitní scénář, kvalitní herecké výkony a v tomto případě i dobrá kamera. Nemá to tu pravou dobovou atmosféru a jiskru. Sex to nezachrání. Uvidíme. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (4)

  • Pád do studny se točil v obřím akváriu. Samotnou studnu dostavěl pro filmaře její majitel v Uhersku na Pardubicku. (Česká televize)
  • Martin Nováček (Denis Šafařík) vezme do ruky boty, přičemž jedna bota směřuje od něj a jedna k němu. V dalším záběru ale směřují obě od něj. (SONY_)
  • V epizodě jede parní vlak v roce 1922 po betonových pražcích, které však v té době neexistovaly. (d80)

Reklama

Reklama