Reklama

Reklama

„Nejhloupější ďáblův hřích je ješitnost.“ Kdo na ni doplatí tentokrát? Zkušený komisař bojuje s prohnaným vrahem o život unesené dívky... Cestou do kostela v mlhavé horské obci Avechot beze stopy zmizí tichá patnáctiletá Anna Lou, dcera silně věřícího páru. Na pomoc při vyšetřování je povolán kontroverzní komisař Vogel, mezi jehož neortodoxní metody patří i víření veřejného mínění za pomoci médií. V rozpoutané mediální bouři vesničané i členové náboženské komunity se znepokojením zjišťují, že nikdo není mimo podezření a všechna jejich tajemství budou postupně propírána veřejně. Je znepokojivé zmizení Anny Lou pouhým dílem pubertálního vzdoru, nebo se v jinak poklidné obci skrývá vlk v rouše beránčím? Italský thriller se vyznačuje ponurou atmosférou odlehlého horského městečka a zdánlivě pozvolným tempem, které ale přináší množství dějových zvratů a rafinovaných nápověd. Jedná se o režijní debut spisovatele Donata Carrisiho, který adaptoval svůj vlastní román. (Česká televize)

(více)

Videa (8)

Trailer 3

Recenze (73)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Nutno upozornit, že Jean Reno je zde plesnivý psychiatr, který s gustem loví duhové pstruhy a…hraje vedlejší roli. Tu hlavní zabral italský Armin Mueller-Stahl, který jako policejní inspektor půlku filmu tleská a ve druhé využívá aspektů mediokracie, aby uštval křišťálového profesora literatury.. Rozvláčná krimi pyrenejského typu, která šetří násilím, akcí a de facto i napětím a spoléhá se na to, že se divák soustředí na atmosféru a rozlousknutí případu. No, když u lorda Edmunda Černé zmije kdosi zaklepal u dveří, on řekl: „Baldricku, dveře.“ a sluha Baldrick je přinesl, požadoval po něm, aby to vysvětlení, se kterým přijde, bylo fenomenálně dobré. U Dívky v mlze hlavní pointa fenomenální není, ale obstojí. Ta následující už ovšem vyžaduje jistou dávku velkorysosti. Budu si myslet, že to byly rybářské mušky.. ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Supernudná ultradebilná detektívka, ktorá sa to nudné tempo na konci snaží vykompenzovať toľkými šokujúcimi pointami, že sa to pomaly ani nedá spočítať. Naviac tá finálna, ma napadla niekedy v polovici, keď som si hovoril, načo asi inak by sa môj obľúbenec obťažoval účasťou v tejto tragédii. Ale aspoň ho po dlhšej dobe daboval Miloš Vávra. Toto sa holt nepodarilo. 3/10. ()

Reklama

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„V literatuře lidé zabíjí pro nenávist, ale ve skutečném životě je to obvykle pro peníze.“ Malá, prohnilá komunita, jejíž součástí je i náboženská sekta, jedna zmizelá dívka, kterou někdo unesl…anebo je všechno jinak? Má očekávání se v průběhu sledování docela rychle měnila. Tvůrci sice nechají divákovi pár nepopiratelných vodítek, ovšem jinak se ním rozhodně nemažou. Což se nejvíc projeví při dvojité pointě, která je efektní, ale docela překombinovaná. A takový je celý Carrisiho debut, sebevědomý, plný zvratů a až zbytečně přechytralý. Pár vysvětlení a scén (spolu s některými motivacemi a chováním postav) zpětně nedává moc smysl a třeba takové „povolání“ jednoho z protagonistů či podivný případ „Ničitele“ je min. zvláštní. S tím, že mi tu nikdo nebyl moc sympatický, jsem ale problém neměl, cynický, ne zrovna čestný detektiv Vogel je totiž originál (už jen kvůli té zálibě v médiích), takže si mě postupně získal (i když ne bez výhrad). Přes všechny nedostatky mě tohle zvratové, atmosférické krimi bavilo, takže ty slabší 4* ještě dám. ()

brumbrum 

všechny recenze uživatele

Roztahane. Slabe. A navyse: nezanedbatelne perverzne. Ukazovat 15-rocne dieta v podprsenke a gatkach, ako pomaly zomiera na nasilne predavkovanie a jej chuducke telo bali tipek do igelitu? Podsuvat divakovi, ze nesuhlas okolo homosexuality ci promiskuity je prejavom fanatizmu? Zabery na kriz a modliacich sa ludi, ze znamena sektarstvo? Nebezpecne uchylne. Bud explicitne naplanovane, coz je pravdepodobnejsia verzia, alebo implicitne plynuce z choro pokazenej duse autora. Tazko povedat. Hodne srackovy maglajs. Podsuvat debilom tipy na schovavanie vybusnin do konzerv v supermarkete. Naco? Dnes je sraciek dost, netreba totok. Nepacilo sa mi to, ale davam 1*, kedze som to zvladol dopozerat do konca. Je mi z toho ale jemne blbo; a tazsie nez z vojnovych filmov, kde je sice riadne nasilie, ale nie tato skryta jedovata uchylnost. Pfuj. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Průměrný thriller je smutnou připomínkou toho, jak se žánrem dokázali Italové nakládat v 60. a 70. letech minulého století. Atraktivní prostředí hor zůstalo z větší části nevyužito, kolísavé napětí místy ukolébává a zdánlivě překvapivý obrat nijak šokující není. Čekal jsem mysteriózní příběh, ale toho jsem se nedočkal. Ve finále divák zjišťuje, že nikdo není bez viny, že kladné postavy se nedostávají. Někdo se spřáhne se zlem pro peníze, jiný ze zvrácené potřeby, další pro slávu. Jedna z postav sice měla našlápnuto k tomu, aby byla ryze kladnou, ale vidina peněz vše stejně zhatila, a proto sama zaplatila. Temný konec jsem pomalu očekával, byť jsem doufal, že v poslední chvíli se...tak ne. ()

Galerie (28)

Zajímavosti (7)

  • Natáčalo sa v Carezza, v obci Nova Levante / Welschnofen v Trentino-Alto Adige. (Arsenal83)
  • V tomto filme a v ďalšom filme Donata Carrisiho L'uomo del labirinto (2019) je opakované použitie čísla 23. Toto číslo sa v jeho filmoch používa ako nešťastné číslo spojené s vraždou, smrťou a nebezpečenstvom a v Taliansku má aj nešťastný význam. V talianskej histórii bol napríklad Julius Caesar zavraždený po 23 ranách dýkou. (Arsenal83)
  • Nominácie na ceny pre Carrisiho za scenár sa stretli s kritikou, pretože tento adaptoval svoj vlastný román, čo by malo vylučovať ceny za adaptáciu. Carrisi však vysvetlil, že scenár je technicky originálny, pretože predchádza knihe, aj keď film vyšiel neskôr. V záverečných titulkoch filmu sa však napriek tomu uvádza, že film bol založený na jeho rovnomennom románe z roku 2015. (Arsenal83)

Reklama

Reklama