Režie:
Karel LamačKamera:
Otto HellerHudba:
Eman FialaHrají:
Vlasta Burian, Čeněk Šlégl, Adina Mandlová, Hana Vítová, Václav Trégl, Jan W. Speerger, Theodor Pištěk, Mariana Hellerová, Ljuba Hermanová, Antonín Vaverka (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Přepis divadelní hry E. A. Longena V tlamě velryby (z repertoáru Divadla V. Buriana). Fraška plná zápletek, převleků a všelijakých taškařic včetně jazykových parodií, to vše jen pro to, aby se Burian před kamerou vyřádil stejně jako na jevišti. Vlasta Burian zde vytvořil postavu Emana Pípy, kterého z finanční tísně má zachránit příjezd strýčka Jonáše z Ameriky. Eman měl rád Lidušku (A. Mandlová), ta si však vzala jeho bratrance Adolfa (Č. Šlégl). Eman se opije a tropí výtržnost – je odveden na psychiatrii, kde potkal dalšího svého příbuzného strýce Hanibala (T. Pištěk). Ten se zase souží pro tetu Matyldu, která však čeká na příjezd Jonáše, aby si ho vzala. Adolf si potřebuje vyřídit záležitost s bývalou milenkou (L. Hermanová), proto přemluví Emana, aby se přestrojil za strýčka Jonáše a tím odlákal pozornost jeho ženy. A tak začíná bláznivá komedie – vše končí příjezdem pravého strýčka. (Česká televize)
(více)Recenze (139)
Ke komentáři k filmu Nezlobte dědečka jsem se chystal napsat, že už to není ono a na Buriánovi je vidět, že to nejlepší už má za sebou. Což by nebyla vůbec pravda! Film je z roku 1934 a jeho nejlepší filmy a role na něj teprve čekají. Zmátla mě jeho postava - starý dědeček. :-) Nicméně platí to, že film pro mě patří k jeho slabším kouskům. Je to až moc bláznivá komedie, často se křičí, nahlas hádá, pořád se někdo převléká a herci hodně přehrávají… včetně Buriana. Popis v obsahu sedí, je to taková divadelní taškařice. Někomu ale sednout může, zkuste. Pro mě jsou to jen slabší tři hvězdy, a když mám chuť na jeho výtečné komedie, sáhnu po jiných filmech. ()
Lamač je prostě borec- prvních jedenáct minut filmu je vyplněno záběry, které nemají s filmem pranic společného. Asi si to někde natočil a líbilo se mu to, tak to do tohohle filmu prostě přidal. Film Nezlobte dědečka víceméně nemá scénář a celý ho vyplňuje jen Vlasta Burian sám. Krom toho krátkého úvodu je na scéně bez dvou minut celou dobu. Zatím jsem neviděl film, kde by Burian tak živelně řádil. Mám takový pocit, že většina dialogů snad vznikala rovnou na place. Nevím, v každém případě jsem se skvěle bavil. Nedá se samozřejmě srovnávat s Katakombami nebo U pokladny stál, ale rozhodně to patří k těm nejlepším Burianovým věcem. 90% ()
Vynikající československé černobílé komediální dílo. Film má vynikající scénář, režii a hudbu. Ve filmu naprosto exceluje a vyniká hlavní postava v podání nezapomenutelného Vlasty Buriana. Kromě Vlasty Buriana ve filmu excelují také Theodor Pištěk, Mariana Hellerová, Hana Vítová, Adina Mandlová. Vlasta Burian ztvárnil svou roli naprosto bravurně a nelze mu nic vytknout – výborný herecký projev, humor, zábava, ale také i např. vynikající tělocvičné místy až artistické výkony. Film má výborný děj a celkový spád, rozhodně u filmu nehrozí žádná nuda. (edice: film pro pamětníky). ()
Ač to není nejlepší Burianův film, je zde opět výborný! Táhne celý film, neboť scénář má mnoho much. Ale dalším plusem je Adina, která zde názorně ukazuje, proč z ní byli všichni chlapy pryč... A je zde také vidět, že v některých scénách Burian opět improvizuje a Mandlová se musí se smíchem otáčet zády... ()
Tak toto je pořádný úlet! :-)) Viděl jsem poprvé až nyní a hned od začátku mě to naprosto dostalo. Bláznivý Burian, šílený Pištěk, krásná a přirozená Adina a japonský domovník! :-) Přestože to má slabá místa, včetně do němých grotesek ulítlého konce, zasmál jsem se pořádně tolikrát, že pod pět svěracích kazajek jít nelze :-) ()
Galerie (15)
Photo © Meissnerfilm
Zajímavosti (1)
- Jonáš/Eman (Vlasta Burian) říká, že bydlí v Hopfenštokově ulici. Tak se skutečně jmenovala v Praze od poloviny 19. století do roku 1952 dnešní ulice Navrátilova na Novém Městě. (rakovnik)
Reklama