Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hudební skladatel Pavel Bertl je nenapravitelný hýřil a vášnivý hráč, jeho finanční situace proto vypadá velmi neutěšeně. Takový život těžce nese jeho půvabná choť, která svého rozmařilého mužíčka stále miluje. Přičinlivý právník přesvědčí Pavla, aby dal Heleně svobodu a postará se i o léčku, která má dokázat manželovu nevěru… Důvod k rozvodu je jedna z nejzdařilejších komedií Karla Lamače z rodu tak zvaně společenských a dominují v ní Oldřich Nový jako flamendr a karbaník, Adina Mandlová jako oddaná a milující manželka a Anny Ondráková v roli atraktivní dívky, která má manžela kompromitovat. Předlohou k filmu se stala divadelní hra německého autora Karla Bachmanna "Hráč". Karel Lamač si byl vědom nedostatků poněkud těžkopádného námětu, a proto i do ostatních rolí obsadil tehdejší hvězdy filmového nebe, které garantovaly příznivé přijetí u diváků – kromě již zmíněných se ve filmu setkali s Járou Kohoutem, Jindřichem Plachtou, Otomarem Korbelářem, Ferencem Futuristou a Jaroslavem Marvanem. Divákům se líbila i písnička Járy Beneše "Loučení" v podání Oldřicha Nového. Veselohra měla premiéru v srpnu 1937. Současně byla natočena i německá verze, ve které hrála Anny Ondráková stejnou roli. (Česká televize)

(více)

Recenze (70)

nash. 

všechny recenze uživatele

Oldřich Nový rozehrává jako okouzlující flamendr jednu úsměvnou situaci za druhou, ať už jde o návrat z flámu, jednání s exekutory nebo slib, že už nebude pít a věnovat se hazardu. Možná nedosahuje úrovně nejlepších předválečných komedií, na rozdíl od současné české produkce je to však, a to i po téměř třičtvrtě století, stále stejně příjemná a svěží pohodová zábava, která ani na okamžik nenudí. ()

Aelita 

všechny recenze uživatele

Vedle Falešné kočičky a Hotelu Modrá hvězda třetí povedená komedie s prvorepublikovými poměry. Konflikt neboli fabule – láska versus peníze, peníze versus umění. "Moderní hudba nesmí mít ani melodii, ani cit, ani srdce, jinak to není moderní hudba" a velkému mistrovi, který by hrál sentimentální odrhovačky, zhasla by svatozář. Zdá se, že tuto věčnou otázku, zda dělat čisté umění pro umění, nebo dělat to, co se líbí publiku, dnešní velký Hollywood vyřešil stejně, jako hrdina filmu. ()

Reklama

Martrix 

všechny recenze uživatele

Ne, že bych vysloveně ujížděl na filmech pro pamětníky, ale když se z hlubin času vynoří nějaký nepříliš známý, ale kvalitní kousek... užívám si ho víc, než pokusy o rádoby komedie posledních let. A přesně to je tento případ. Kvalitní předloha podle divadelní hry....u těch musí dialogy fungovat, O. Nový, spousta hvězd rolí vedlejších a jako spotlight uprostřed nich, skvělá Anny Ondráková. Mám raději brunety, ale v té době bych byl její velký fanoušek.  V Ondrákové se sešla působivá vizáž, komediální vlohy a současně skvělé herectví. I naivním postavám dala specifický punc diblíka. Tvořila tím kontrast k ostatním hercům, kteří měli role napsané v duchu té doby. Z tohoto filmu problikává, že naši předci byli bystří, průbojní, uměli si užívat života a rozhodně nebyli tak upjatí a puritánští ohledně vztahů, jak nám to některé jiné filmy malují. Rozverná komedie podle mého gusta. ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Pro tuhle ČS komedii mám déletrvající slabost, Oldřich Nový jako flamendr mě stále umí rozesmát a jeho trpké prozření o vydělání vlastních peněz mě pokaždé pobaví.. Anny Ondráková je tu roztomilá, energií sršící, podmanivě svůdná, doslova k zulíbání.. A jakmile vstoupí na scénu Otomar Korbelář, nemám o čem diskutovat, jsem lapena.. Pro mě příjemná oddechovka, opakovaně se mi líbí víc a víc.. ()

monolog 

všechny recenze uživatele

Tady se krásně ukazuje, že i přes skvělé obsazení vlastně ve všech rolích, výsledek nemusí být vůbec tak skvělý. Co se týká příběhu, zábava končí ve chvíli, kdy se Anny zamiluje do Otomara. Potom se děj zvrhává jen ve stále větší frašku zakončenou absurdním a předvídatelným koncem, která je občas i mučením diváka. Naštěstí je příběh občas proložen lepšími chvílemi, například scéna s Novým v baru, kdy přestává pít nebo scéna, kdy slaví Ferenc Futurista narozeniny jsou dokonalé, humorné, inteligentní a mají smysl. Herecky je to vlastně celkem průměr. K hraní dostali nejvíc prostoru Nový, Ondráková, Kohout a Korbelář, ale líbil se mi akorát Nový. Korbelář je tak nevýraznej, že jsem si říkal, proč tam ksakru lezl a nezůstal rovnou doma. Ostatní dva dělali své obvyklé kreace a pukrlata. Závěrečná scéna u soudu a "právnické" dotazování a výslech svědků, jakož i rozhovory navrhovatele a odpůrce nebo samorných svědků jsou spíš k smíchu. No a poslední záběr filmu je opravdu hodně trapnej závěr filmu. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (8)

  • Keďže Otomar Korbelář nebol dobrý tanečník a Anny Ondráková zas výborná, vyriešili tvorcovia túto situáciu tak, že oboch opásali povrazom, aby od seba neutekali, a točili sa len okolo vlastnej osi v blízkosti kamery. (dyfur)

Reklama

Reklama