Reklama

Reklama

Nebe a peklo

  • Japonsko Tengoku to džigoku (více)
Trailer

Obsahy(1)

Kurosawa tentokrát svůj filmový příběh zasadil do období poválečné ekonomické revoluce v Japonsku. Kingo Gondo, úspěšný manažer v obuvním průmyslu se na vrcholu své kariéry stane obětí vydírání. Když zjistí, že únosci místo jeho syna zajali jiného chlapce, ocitá se v nelehké situaci... Musí se rozhodnout, zda obětuje práci, která je pro něj smyslem života nebo dá všanc svoji čest a dobré jméno. (Filmhouse)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (105)

Jirka_Šč 

všechny recenze uživatele

Výborné, doopravdy výborné! První hodinu, která se odehrává v jedné místnosti, si dovedu představit i jako divadlo. Film je podle mě o zodpovědnosti, kterou manažeři velkých firem mají (nebo by měli mít). Zodpovědnosti za své produkty, zodpovědnosti za své zaměstnance, zodpovědnosti za chování těch, kdo hledí na jejich bohatství. Protože, kdyby nebylo lidí, kteří si staví domy na kopci, nebylo by ani těch, kteří jim zezdola závidí. ★ Film doporučuji všem vrcholovým manažerům a majitelům firem! ()

Kulmon 

všechny recenze uživatele

Zprvu pojednání o muži, jemuž chtěl vyděrač únést syna a omylem unesl jiného. V této prostorově komorní, ale jinak časově poměrně rozsáhlé části nazíráme na dilema, zda zachránit život cizímu chlapci, ale přijít o vlastní bohatsví vybudované obrovskou pílí. Další rozsáhlejší část zdatně popisuje policejní pátrání až k dopadení pachatele. Tradičně bezchybný Toshiro Mifune v roli obchodníka Gonda. Z Kurosavowých filmů ze současnosti jde asi o ten nejzdařilejší. ()

Reklama

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Velmi dobrá kriminálka na motivy knihy Eda McBaina a zároveň zřejmě nejlepší Kurosawův snímek neodehrávající se v dobách feudálního Japonska. Největší lahůdkou tohoto filmu není ani tak napínavý děj jako spíše skvostní herci a takřka dokonalá struktura vyprávění. Úvodních dvaapadesát minut se odehraje v jediné místnosti a o pár hercích. Jenže zdánlivě komorní příběh o muži v neřešitelné situaci plynule přejde v exteriérovou detektivku, kde opustíme původní dějovou linku a dopodrobna sledujeme vyšetřování případu na všech frontách, jen abychom se v závěru opět navrátili k dopadu na osud jednoho člověka. V roli zámožného obchodníka tradičně exceluje charismatický Mifune a ostatní na tom nejsou o moc hůře; což se naplno projeví v prostřední pasáži, ve které se Mifune takřka vůbec nevyskytuje. První dvě hodiny Nebe a Pekla jsou jednoznačně za plné hodnocení. Bohužel tvůrci nevěděli kdy přestat a tak je závěrečných dvacet minut ve filmu dosti přebytečných až zbytečných. Přesto navzdory tomuto faktu jde o jednu z nejlepších japonských kriminálek. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Najlepší Kurosawa. V podstate typický napodobitel hollywoodskej kvalitnej kriminálky s presahom, lenže možno pre ne bol práve tento film inšpiráciou. Dokonalá kombinácia komercie a umenia. Drobná výčitka, ak niekoho unesiem a veziem v aute, zaviažem mu oči. Ale vzhladom k dobe vzniku filmu odpúšťam. Niekolko výborných scén ukazujúcich mravenčiu prácu polície, ako napríklad v Šakalovi. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Skutočne výnimočný japonský režisér Akira Kurosawa, tentokrát priam majstrovským spôsobom skúma filmovú postavu - Gondoa, na ktorom "pozoruje" jeho (s)vedomie triumfu, či pádu, ďalej ide o vskutku (ne)obyčajného muža s obzvlášť vysokým potenciálom k celkovému úspechu, popritom sa jedná aj o riaditeľa obuvníckej spoločnosti 'National Shoes' , ktorý môže dokonca vytrieť zrak i samotnému prezidentovi syndikátu, áno, táto predstava je naozaj dosť reálna... Len ako sa čochvíľa dozvedám, má to však veľký háčik ! Už má totižto prichystaný tučný šek s mastnou sumičkou, ktorý mu zrejme splní jeho najtajnejšie prianie, keď mu v tom zrazu zazvoní telefón, kde mu únosca typickým hlasom vydierača, oznamuje, ako sa mu teraz vzdialil jeho jediný syn Jun z dohľadu. Výkupné pozostáva z 30 miliónov jenov. Zaplatí ich aj napriek tomu, keď sa dozvie, že v skutočnosti zmizol Šiniči, syn jeho osobného šoféra ? To mi je teda strašná dilema, pretože akonáhle pristúpi na tieto podmienky, nakoniec asi totálne zbankrotuje ? A neskoršie samozrejme prichádzajú na rad i húževnatí detektívi (boli už aj na začiatku), ktorí hádam tie peniaze napokon vypátrajú, kedy sa do centra diania pretláčajú ich renomované zásluhy. Vtedy sú už o krok bližšie "zarytým odporcom" , s ktorými sa neradno zahrávať, keďže sú schopní asi úplne všetkého... ?! A mimochodom, sledovať ich vyšetrovacie postupy, je mimoriadne fascinujúce, ale zároveň - povedzme i trochu prehnané. Rozmýšľal som 'iba' nad štyrmi hviezdičkami, no táto majstrovská kvalitná detektívka, by si to absolútne nezaslúžila, buď plný počet alebo nič. 143 minút totiž prešlo rýchlo, ako taký víchor, a to je na tom to vari najlepšie, že by som sa nepriečil ani ďalším tridsiatim extra naviac, trebárs o tom, čo následne prežíval... ()

Galerie (60)

Zajímavosti (4)

  • Poslední část filmu měla původně mnoho dialogů, ale Akira Kurosawa se rozhodl je nepoužít. (Kulmon)
  • Film není zcela černobílý. Ve scéně s kouřem zbarveným do růžova barvou vloženou do tašek od bankovek je kouř skutečně růžový. (VMa)
  • Scény odehrávající se ve vlaku se točily se skutečnými pasažéry za běžného provozu. (ČSFD)

Související novinky

Začíná festival EIGASAI

Začíná festival EIGASAI

22.02.2018

Ve čtvrtek 22. února začíná v pražském kině Lucerna 11. ročník festivalu japonského filmu a kultury EIGASAI 2018. V letošním roce uplyne 20 let od chvíle, kdy se do filmového nebe odebral Akira… (více)

Reklama

Reklama