Režie:
Craig GillespieScénář:
Steven RogersKamera:
Nicolas KarakatsanisHudba:
Peter NashelHrají:
Margot Robbie, Sebastian Stan, Allison Janney, Julianne Nicholson, Paul Walter Hauser, Bobby Cannavale, Mckenna Grace, Bojana Novakovic, Caitlin Carver (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Černočerná komedie Já, Tonya přináší divoký a stěží uvěřitelný příběh, který by vydal hned na několik životů. Vzestup z ničeho až na vrchol, touhu, vášeň, pád na samotné dno a jeden z největších skandálů sportovní historie. Tonya Harding patřila svého času mezi nejlepší krasobruslařky světa, všichni si ji ale budou navždy pamatovat ve spojení s šokujícím útokem na její soupeřku Nancy Kerrigan. (Bontonfilm)
(více)Videa (4)
Recenze (447)
Zábavný film z, pro mně, nepříliš atraktivního prostředí krasobruslení. Musím uznat, že ty její jízdy byly natočené poutavě. Hlavní tahák je ale buranský prostředí, ve kterém se hlavní hrdinka pohybuje. Fascinoval mě ten špekoun a nechápal jsem proč se furt vracela k tomu manželovi, když jí furt jen dával do držky. ()
Vskutku originálne spracovanie životného príbehu T. Harding. Krasokorčuľovanie síce nie je moja parketa a nikdy som k nemu ani neinklinoval, no práve vďaka forme snímku a poňatím obsahovej stránky som sa ani nenudil. Užil som si i muziku a hlavne oceňujem i napriek vážnej téme aj humorný prístup. V tomto smere vynikol najmä ten výstredný Shawn, teda, to bol blbec na pohľadanie. Nad tým sa človek jednoducho musí pousmiať. Slabší nadpriemer. 70/100 ()
Austrálska rodáčka MARGOT Robbie vo svojej jednoznačne najodvážnejšej úlohe kariéry, vo vskutku kontroverznom životopise profesionálnej krasokorčuliarky Tonyi Harding. Podáva naprosto fascinujúci herecký výkon, s ktorým sa dá počítať do budúcna. Zručne jej sekunduje filmová matka LaVona ( perfektná Allison Janney ), ktorá nezachádza s vulgarizmami príliš ďaleko, z jej strany ide o absolútne prirodzený jav, s akým sa bežne stretávam v prostredí, v ktorom sa zdržujem, vôbec, dá sa povedať, že tento kraj je tým už akosi povestný. Keď spojím tieto dva herecké články, tak vtedy nie je núdze o poriadne napätie medzi nimi, lebo matka takto systematicky, psychicky i fyzickými útokmi týra svoju dcéru už od jej útlych štyroch rokov, odkedy vstúpila po prvýkrát na ľad, a odvtedy sa to len a len, čoraz intenzívnejšie stupňovalo, cez pôsobiaci pubertálny vek, k dospelosti, sú takéto konfrontácie na dennodennom poriadku ! Vyzdvihujem v prvom rade Margot a Allison i dokumentárny štýl zvolený pre samotný film, ktorým sa Craig rozhodol, že takto ozvláštni tento športový, kriminálny snímok. Použil som synonymum : „trestný” ...Bude mať čo vysvetľovať ohľadom svojej kolegyne Nancy Kerrigan... V prvej časti sa venujeme zaujímavému športovému vývinu hlavnej postavy, v druhej časti je táto téma odsunutá o kúsok na inú stranu, pretože INCIDENT uzrel svetlo sveta, a i napriek tomu - môže zatiaľ pokračovať v krasokorčuľovaní, kde sa občas tá „krása” vytráca. Scenár Stevena Rogersa nadmieru „nadľahčuje” danú situáciu, keď sa tak trochu snaží očistiť jej meno, opraviť známku na vysvedčení z nedostatočnej na dobrú, síce nie je žiadne neviniatko, ale po rokoch sa priznala, že o všetkom vedela, tak ako to i film vyrozprával. Mierne nadpriemerný snímok (7/10) som si mal možnosť vychutnať, s pozoruhodným STRIHOM, ktorý mám tak rád. Všeobecne sa naň zameriavam... ()
Tahle rockerka si rozhodně probruslila cestu do srdce diváka. Upoutala. Uchvátila. Je to vichřice. Je to totální nářez. Žít takto od dětství na drsňáka musí být mozek vymývající hnus a tělo do ostří nabroušený hnus. Nicméně film některé momenty zcela zbytečně prodlužoval. Kratší stopáž, klidně o půl hodiny, by filmu dodala větší šmrnc. ()
Ryze pocitově vzato, Robbie za tuhle divokou přehlídku domácího násilí, devadesátkových hadrů, šílených ofin, buranského rodinného zázemí a krasobruslení měla dostat Oscara, protože za minulý rok zřejmě jen těžko existuje postava, která by měla tak široký záběr a tak dobře reflektovala společnost a zároveň hodnoty vůle, dřiny, životních vítězství, proher a realizování svého snu, ať je sebeatypičtější. Některé scény, například tu u soudu na konci, si vyložene krade pro sebe a zastiňuje nejen ostatní herce, ale i jinak skvělý technický ansámbl. I Tonya je totiž v jedně věci na stejné úrovni jako Titanic, nebo Pán Prstenů. Vizuální efekty tu slouží jako podpůrný prostředek při vypravování příběhu, nikoliv jako samoúčelná pastva pro oči. Zároveň nejsou skoro vůbec vidět a scény bruslařských představení jsou nasnímané fantasticky, přesto neokázale, takže se toho ne každý všimne. Není to bůhví jak velký film, ale po delší době příběh vzestupu a pádu člověka v antipatetickém podání s velmi svérázným, drsným humorem. ()
Galerie (48)
Zajímavosti (27)
- Allison Janney měla velký problém s papoušky na rameni, kteří neustále někam odlétali nebo jí klovali. Proto se vybral pouze jeden papoušek „Little Man“, který byl nejméně aktivní. (Streeper)
- Margot Robbie je o 12 centrimetrov vyššia ako skutočná Tonya Harding. (belinko)
- Scenár Stevena Rogersa bol v roku 2016 uvedený na "Blacklist" zozname najobľúbenejších neprodukovaných scenárov roka. (belinko)
Reklama