Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Psychologický thriller z blízké budoucnosti o tom, jak se špičkové technologie mohou vymknout kontrole, respektive jak se z dobrého sluhy může stát zlý pán. Andrej (V. Dyk) pracuje jako programátor u nadnárodní firmy, která se zabývá vývojem tzv. inteligentního domu. Ten má znamenat revoluci v bydlení, má být ovládaný pouhým hlasem a má svým obyvatelům zajišťovat maximální pohodlí i stoprocentní bezpečnost. Andrej je pověřen finalizací celého projektu a společně se svojí čerstvou manželkou, ambiciózní sochařkou Zuzanou (G. Marcinková), se stěhují do funkčního prototypu inteligentního domu, do luxusní vily z kamene a skla, stojící na samotě uprostřed nádherných hor. To, co se zprvu jeví jako pohádka, se ale rychle mění v noční můru. Dům projevuje vysokou chybovost, v okolí domu se začíná pohybovat tajemný neznámý a pak se kdosi začne dvořit Zuzaně, která na samotě uprostřed hor zůstává velmi často sama, protože její manžel opakovaně odjíždí na pražské ústředí firmy. Zuzana hledá pomoc jak u své kamarádky Moniky (Z. Porubjaková), která za ní pravidelně jezdí a které se ve vztazích s muži pravidelně nedaří, tak u podivínského souseda Maxe (O. Malý), který žije nedaleko odsud jen se psem, tak i u Andrejova šéfa (A. Hajdu), který se za všech okolností tváří tak vstřícně a empaticky. (Česká televize)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (312)

blackrain 

všechny recenze uživatele

Škoda, že ten začátek je takový pomalý a ubíjející. Málem jsem to nedokoukala, to se přiznám bez mučení. Ale něco mi říkalo, abych  to překousla. Už jsem pár filmu, samozřejmě amerických, s podobnou tématikou viděla. Všichni víme, kam s technikou spějeme. O tom žádná. Člověk by měl být ale na svá přání opatrný, což nikdy nebude. Pro mě velmi zajímavé překvapení. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Zdá sa, že aj v Čechách a na Slovensku sa pomaly púšťame do žánrov, ktoré boli ešte pred 10-timi rokmi u nás nemysliteľné. Celkom to ide ako aj v tomto prípade, nejde o nič mimoriadne, ale má to dobrú myšlienku i obsadenie, takže dá sa pri tom stráviť večer. Marcinková je veľmi sympatická, ale ako herečka ešte má trochu rezervy, no možno je to skôr v jej menej výraznom hlase. V týchto žánroch nie sme doma, ale treba to skúšať a možno to občas vydá na niečo výnimočné. 60%. ()

Reklama

kajas 

všechny recenze uživatele

Kdyby byl ten dům aspoň pěkný... námět je rozhodně zajímavý a v českém/slovenském prostředí neotřelý, řemeslné zpracování má úroveň, ale co je to platné, když se nejpozději od druhé poloviny soustředíte na nelogičnosti a boty, kterým máte chuť se z plna hrdla smát. A samozřejmě nelze nezmínit ultraotravnou nejlepší kamarádku hlavní hrdinky. Škoda přeškoda. ()

Karrfik 

všechny recenze uživatele

Uživatel "Tetsuo" dal jednu hvězdu, což respektuji. Jinak je jeho složitý komentář plný nesmyslů. Vždyť jde jen o film! Podle mě na cz/sk poměry v tomto žánru dost povedený. Nečekejme v našich končinách filmy typu Nepřítel státu apod. A jestli zmíněnému uživateli vadí, že se Marcinková asi dvakrát svlékla (zejména když lezu do vany, tak je to obvyklé), tak ať si příště zakryje oči. Já to určitě dělat nebudu ;-) ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Když už Karlu Janákovi odrostly hvězdy jeho mládežnických filmů, je třeba poohlédnout se u slovenských sousedů a poprat se o vnady Gabriely Marcinkové. Mimoto je dobré radikálně změnit tvůrčí žánr, nejlépe skočit do mysteriozního thrilleru a přidat špetku scifi, a za tímto účelem prošmejdit jeden moc sofistikovaný a o nic méně záhadný dům vládnoucí inteligentním komunikačním systémem, který je ve fázi testování, a který je k dispozici k obydlení firmou, co své zaměstnance vystavuje rizikům vyspělé technologie. Mladý manželský pár může v odlehlé končině kdesi na Slovensku užívat luxusního komfortu, které má honosné sídlo dostatek, jen už jaksi nikdo moc nepočítá, že se testovaná technologie může vzepřít svému naprogramování, a je-li v jejím působišti sličný objekt, může to vyústit v naprosto nepředloženou obsesi. Janák se pustil do hodně nezoraného žánrového pole, co v česko-slovenské kinematografii nemá prakticky žádné zastoupení, snad jen vzdálená reminiscence pradávné scifi "Babičky, dobíjejte přesně!" se dá nějakým způsobem s tímhle spojit. Smíšeným diváckým reakcím se ale vůbec nedivím. Výsledek je místy neotřelý a zajímavý, místy se ale tvůrci až tak nevyznamenali a jejich urputnost a sofistikovaná technologie má i jemný parodický náběh. Vedle toho se film nedrží reálných propriet, dost mysteriozně pak třeba působí nápis "Police" na slovenských policejních vozech. A servis product placementu se také nemálo činí. Ať už tedy film provází nejednoznačné přijetí, nebo se to s ním má jakkoliv, jde rozhodně v rámci české a slovenské tvorby o neotřelý a pozoruhodný počin. Může se jakkoliv zdát, že scénář má svá zjevná (logická) zakolísání, určitě nelze prohlásit, že by autoři u něj nepřemýšleli (viz inteligentně pojaté závěrečné pojednání). Technické hledisko není nijak ostudné, ovšem je třeba mít na zřeteli, že západní konkurence nevyhynula, takže tak. Hlavním motorem je (českým divákům neokoukaná) Gabriela Marcinková, která z ordinace seriálového doktora Martina přesídlila do další, ještě méně osídlené oblasti, kde se nebála ukázat nahou kůži, masturbovat ve vaně a rozjímat s Dickem, který má podstatně menší herecký prostor a vystačí si s ním. Nečekaně úspěšně a propracovaně se Janákovi daří pracovat s určitou scenáristickou naivitou, která se do filmu vkradla. Divák je tak vystaven hned několika možnostem, kdo že má na svědomí pronásledování ústřední postavy. Na scéně se kupříkladu zjeví extrémně podezřelý soused (Ondřej Malý), co potvrzuje tvrzení o tom že není Malých rolí. Je však každému jasné, že věci se mají jinak, takže stín podezření (kohokoliv a čehokoliv) nemá potřebný účinek. Janák a spol. se popasoval s neotřelým námětem nevšedně, příběh postupně gradoval i pod orchestrální taktovkou Ondřeje Brzobohatého a vypiplanou kamerou Martina Šáchy. Když už máme chytré telefony, chytré televizory, proč by do této rodiny nemohl přibýt jeden chytrý dům. Napínavá hra v jeho prostorách i mimo ně může směle začít. 8/10 ()

Galerie (48)

Zajímavosti (13)

  • Autá slovenskej polície vo filme nemajú tradičný nápis "Polícia", ale anglický nápis "Police". (GTS_PUNK)
  • Film byl podpořen Státním fondem kinematografie ČR. Hlas domu namluvil český herec Aleš Procházka. Ve filmu „zaskakovalo“ 13 českých a 2 slovenští kaskadéři. Autory soch jsou Jan Lavička, Martin Kovařík a Branislav Rusnáčik. Hudbu nahrál Symfonický orchestr Slovenského rozhlasu, dirigent Mário Košík. Píseň „TRY“ zpívá Emma Drobná. Na natáčení se podíleli dobrovolní hasiči ze Slovenskej Vsi a Lendaku. (jungewolf)
  • Natáčelo se v Bratislavě (Staré Město a Petržalka), ve Vojenském obvodu Záhorie, v Tatranském národním parku (TANAP), na letišti Poprad–Tatry, v obci Reľov, na Spišské Maguře, Tatranské Javorině, na chatě Muráň a v Praze. Nemocniční scény byly natočeny v popradské nemocnici a v pražské Nemocnici Na Homolce. V Praze se též natáčelo v Danube House a v Galerii Chemistry. Natáčelo se 38 dní. (jungewolf)

Reklama

Reklama