Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dospělý Štěpán Šafránek už ztratil mnohé ze svého mladistvého elánu. Už nerecituje dívkám básničky a jeho vzdor vůči nejrůznějším nepořádkům má příchuť hořké ironie. Když Kendy natáčí v nemocnici reportáž, sestříhá Štěpánovy odpovědi tak, že vyzní jako výsměch velmi ctižádostivému řediteli nemocnice. Samozřejmě se to neobejde bez následků. Štěpán je vyhozen z práce a vrací se do rodného Hradiště. Zatímco jeho přátelé, známí a bývalí spolužáci se úspěšně zabydlují ve světě podnikatelských aktivit, on jen s obtížemi hledá vhodné zaměstnání. Setkání s jeho bývalými láskami mu přináší řadu zklamání, jeho jedinou útěchou je sympatická lékárnice Ute. Poprvé ji potkal na slavnosti místního Sokola, kde asistoval jako lékař, podruhé v lékárně, kam přišel pro léky mamince. Odměřená žena si ho však nepouští příliš k tělu. Jeden z bývalých spolužáků mu sice dohodí skvěle placené místo na soukromé klinice, kde se léčí bohatí pacienti se sexuálními poruchami, Štěpánovi se však taková práce nelíbí a brzy odejde. Jediné peníze, které vydělá, jsou za nápady, kterými zásobuje reklamní agenturu svého bývalého soka v lásce, Emila Nádeníčka. Nakonec se zdá, že i on konečně najde, co hledá. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (267)

Tosim 

všechny recenze uživatele

S ŽENSKEJMA JE TO JAKO S FILMEM. JAK JE PŘEHNANĚ INTELIGENTNÍ, NEDÁ SE TO VYDRŽET. Tihle Básníci nejen zachycují porevoluční dobu, jsou jejím produktem a zároveň ji vytváří. To je na nich zajímavé, ne dobré, stejně jako snaha hlavního hrdiny bilancovat na prahu středního věku a v době velkých společenských změn. Postavy se střídají, motivy také, je to o všem a často o ničem, začíná otravný product placement, (nucené?) veletoče v postavách (Honza Antoš = Marek Vašut?), občas rádoby humorné lapsy (srovnávání Sokola a SSM) a tu a tam z toho všeho vykoukne ono vtipné a životné básnické střevo, jak si ho pamatujeme z osmdesátých let. To je snímek i na těch 70%. Jediný jasný klad - nejdospělejší a nejlepší píseň v sérii. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Počas trvania filmu som rozmýšľal, čo týmto porevolučným 'básnikom' vôbec chýba. Spočiatku nič. Postavy znova vyžmýkali pár zaujímavých situácií, humor síce trošku zaostal a dobývanie dievčat sa už nekoná na takej spanilej úrovni, všetko chce byť moderné, ale to by ešte tak nevadilo. Čím bol film dlhší, tým som si uvedomil, čo mu vlastne chýba. Alebo skôr nechýba. Určite mu nechýbajú nadbytočné minúty, pretože na jednoduchosť takéhoto snímku sú dve hodiny jednoducho až príliš. A záver bol oproti záverom prechádzajúcim úplným výkrikom do prázdna. Osvedčené pravidlo trilógie neplatí len pre Hollywood. 60%. ()

Reklama

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Jeden z mnoha zážitků z horažďovického kina Otava. Začátek nové porevoluční trilogie v rámci básnické hexalogie je tento díl neopakovatelným zrcadlem doby, který sice dost tlačí na pilu, ale skvěle vystihuje porevoluční poměry a neztratí se ani vedle takových restitučních hitů jako bylo Chytilové Dědictví nebo Hotýlek v srdci Evropy. ()

Ryuuhei 

všechny recenze uživatele

Ne, ne a ještě jednou ne. Je mi líto. U první čtvrtiny jsem cítil jakýsi záblesk naděje, že po druhém díle čeká něco jemu podobné, tentokrát zasazené do devadesátých let a ačkoliv o obdobích vím kulové, zřejmě to i pěkně vystihlo onu dobu a změny nejen v naší republice. To by ale nesmělo být tak zoufalé, utahané, s naprosto debilním zakončením. Tohle si už rozhodně znova nedám. Básníci měli skončit už dávno. 25% ()

Zagros 

všechny recenze uživatele

Porevoluční zmrtvých vstání Básníků mi moc nesedlo. Především atmosféra původních tří dílů zmizela a nahradila ji právě ta porevoluční. Možná to vcelku dobře vystihlo danou dobu, ale k Básníkům se mi to prostě nehodilo. Stejně jako se nehodila poezie do začátků devadesátých let. Postavy mi téměř všechny tentokrát přišly nesympatické a pár povedených scén a dialogů čtvrtý díl jako celek nezachránilo. K opakování se nechystám a doporučení je spíš - vyhněte se tomu. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (12)

  • Chyba ve filmu: Když vedou dva synové svou maminku od léčitele Písaříka (Pavel Zedníček) ke svému autu, celou dobu je v okně auta dobře vidět odraz mikrofonu zvukaře. (rakovnik)
  • Film videlo v kinách 5,5 miliónov divákov. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama