Reklama

Reklama

Susan Morrow (Amy Adams) má všechno, po čem vždy toužila, a přesto se ocitla v životní pasti. Kurátorka galerie moderního umění se snaží svou vnitřní prázdnotu zaplňovat vystavováním šokujících exponátů a po nocích bdí v prázdné zlaté kleci v luxusním domě v L. A., ze kterého asi i před ní nápadně často utíká její partner. Rukopis románu Noční zvířata, který napsal její bývalý manžel Edward (Jake Gyllenhaal) by mohl být dokonalým lékem na nespavost. Kdyby nebyl jeho příběh tak zneklidňující... Jeho hlavním hrdinou je Tony (také Jake Gyllenhaal). Spokojený chlap ve středním věku vezme ženu a dospívající dceru na rodinnou dovolenou do Nového Mexika, kterou však přetne náhodné noční setkání s trojicí násilníků na opuštěné texaské dálnici. Tony nemá proti přesile sebemenší šanci a nedokáže tak zabránit únosu svých blízkých. Další den se s pomocí cynického detektiva (Michael Shannon) vydává po stopách zločinců, ale šance na záchranu ženy a dcery je, zdá se, mizivá. Daleko od tohoto dramatu, ve spícím L. A., si čím dál vyděšenější Susan při jeho čtení uvědomuje, že krutý text je paralelou k jejímu vztahu s bývalým mužem. Že je neobvyklou pomstou za to, jak strašně mu kdysi ublížila. (Cinemart)

(více)

Videa (13)

Trailer 1

Recenze (713)

Slasher 

všechny recenze uživatele

Zpočátku jsem se lekl další samoúčelné a matoucí stylovky o prázdnotě L.A. na úkor diváka, ale naštěstí se velmi rychle rozjela i napínavá, drsná exploitation story kdesi v prachu západního Texasu. Je to právě film ve filmu s brutálním kontrastem prostředí, co šlo sice proti sobě, ale zároveň úzce souviselo a mělo smysl, dělá celek zajímavým. Máme tu jak silnou dvojroli Gyllenhaala, tak skvělýho šerifa pro Shannona (ten pohled nemá prostě nikdo), ukázkovou lidskou svini jako hlavního násilníka, dokonce ani zase hluboce ztrápená Amy mi nekazila dojem. Takže asi hlavní moje výtka míří ke kontroverznímu závěru, kde může divák vlastně jen hádat co z toho sakra vlastně plyne a má znamenat, ale nějaký tip mám a spokojím se s tím. Neváhat jestli máte náladu na něco pěknýho temnýho... ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Sice ty všechny roviny a skryté nebo neskryté odkazy nebudu mít zmáknuté tolik jak by asi bylo zapotřebí, ale i tak mě film poměrně silně udeřil svou syrovostí, opravdovostí a parádními hereckými výkony. Amy Adams je někde úplně jinde než většina její konkurence a Jake Gyllenhaal si připisuje pouze další z řady pozoruhodných výkonů. Pokud ovšem můžu zmínít kdo mě ve filmu zaujal nejvíce byl by to kromě vždy zajímavého Shannona pro mě comeback roku a to Aaron Taylor-Johnson, který je k nepoznání jako vyměněný po všech těch Godzilách a Avengerech. Sláva! V tom herci tuším skutečně veliký potenciál pro nechutné ztvárnění nechutných postav. Filmový děj se nedá nějak přesněji popsat, pro milovníka zajímavých a neodhadnutelných filmů by měly být Noční zvířata povinností. 60% ()

Reklama

Mertax 

všechny recenze uživatele

Kdyby všichni teplí návrháři točili takové filmy, bylo by na co každý měsíc s radostí chodit, byť je někdy Fordova stylizace poněkud přepjatá, žánrově je snímek až příliš rozkolísaný a utvrzuje ve stereotypech týkajících se smetánky a vidláků. Film má však své trýznivě nepříjemné sekvence (auto), hypnotické momenty, zábavně rozevlátou úvodní scénu s vícero vrstvami, dobrý soundtrack, skvělého Shannona a paralely, o kterých můžete ještě dlouho přemýšlet./// Apartní kostýmy Phillipsové, která pracovala s Fordem už na Single Manovi, sice až příliš okatě kopírují životní styl postav a jejich pocity, ale je za nimi vidět hodně práce. Režisér totiž odmítl použít oblečení ze své kolekce, v níž šaty stojí jako byt na maloměstě, a také jiné značky, byť závěrečné titulky děkují Pradě, Chanelu a desítkám dalších./// Může se zdát, že Ford jen zachycuje odvěkou pravdu, že rozchody/rozvody bolí a že jen kopíruje filmy o pomstě bývalým partnerům, nebo že se snaží předat myšlenku odpuštění, ale podle mého velmi přesně zachycuje hned několik situací a složitých pocitů zároveň. Jednak to, jak velký vliv v otázce vztahů, může na člověka mít okolí, dále to, že stále hledáme něco lepšího, aniž víme přesně co. A do třetice: jak moc někoho milujeme, tak moc ho pak i nenávidíme celé roky, ba dekády, než se v nás pak něco zlomí a konečně otočíme list, ať už doslova jako Edward, nebo obrazně. Takže interpretace, že Edward skončil jako jeho knižní předobraz, je podle mě lichá. [Kino] ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Ford mě jistým způsobem uhranul, o tom není pochyb. Režijně se jedná o skutečně prvotřídní matroš s vysokou návykovostí a dusivou atmosférou texaského buranského zapadákova, pro který mám na filmovém plátně nepopsatelnou slabost. Příběh má chvályhodné úmysly a skutečně bravurně znázorňuje kontrast bohatýrství a absurdního životního stylu L.A. s nekompromisní vyprahlou pustinou, ale přesto působí poněkud nesourodě, v jednotlivostech nedokáže přinést nic moc nového, některé dialogy by lépe napsal i Dežo z Mostu a pointa je slabá, ani ne tak významově, jako spíše tím, jak je předvedena, a to včetně závěrečné v podstatě nic neříkající pasáže (jediná přímá výtka k Fordovi). Kdo ale celou podívanou hodně pozvedá, je jednak labužnický atmosférický soundtrack, a především herci - zatímco ale Adams a Gyllenhaal jsou standardně dobří, Johnson šíleně překvapil a svého bezcharakterního burana si dává hodně na pána, stejně jako úžasný Michael Shannon coby detektiv, jenž opět ukazuje, že patří k nejzajímavějším dramatickým hercům současnosti... V jejich společnosti, a pod pevným Fordovým vedením, se už na další projekci dost těším. Tenhle film musí výrazně dozrát. ()

LIVINGDEAD 

všechny recenze uživatele

Současnost, minulost, příběh z knížky, současnost, minulost, příběh z knížky..... no málem mi z toho jeblo! Proč nemohl být natočen pouze film o únosu manželky a dcery? Koho zajímaly ty pocity rozmazlené, uťápnuté blbky ze zlaté klece v luxusním domě? Škoda, protože filmy s Gyllenhaalem jsou většinou na lepší úrovni. ()

Galerie (123)

Zajímavosti (12)

  • V domě Susan Morrow (Amy Adams) najdeme mnoho zajímavých uměleckých děl – hned na chodbě visí fotografie „Desert Fire #153 (Man with Rifle)“ z roku 1984, jejímž autorem je Richard Misrach. V jídelní části visí obraz od Sterling Ruby, v obyvacím pokoji malba „Untitled (Elegy)“ od Roberta Motherwella z let 1950–1956, stojí zde socha Aarona Curryho „Untitled“ (2011) a můžeme tu vidět i „Shadow“, dílo Andyho Warhola z roku 1980. V ložnici se nachází socha „23 Snowflakes“ (1956), jejímž autorem je Alexander Calder a malba Marka Bradforda „Untitled“ (2015). Před domem stojí u bazénu „Balloon Dog“ (1994–2000), Jeff Koons. V Susanině kanceláři v galerii pak visí obraz „Nude in Convex Mirror“ od Johna Currina z roku 2015. (J.F.B.)

Související novinky

TOP filmy 2016 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

TOP filmy 2016 dle TOP uživatelů ČSFD.cz

29.12.2016

Výběr tří nejlepších filmů roku dle jednotlivých TOP uživatelů ČSFD.cz je každoročně oblíbeným čtením. Adepti měli za úkol vybrat tři pro ně nejlepší filmy, uvedené v roce 2016 do českých nebo… (více)

Reklama

Reklama