Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Můj otec a ostatní muži, Krásný čas a Opravdová láska, to jsou tituly televizních filmů, které věnovala režisérka a scenáristka Andrea Sedláčková postavě Renáty Soukupové (T. Vilhelmová), půvabné, emancipované ženě, která je pod nesmlouvavým povrchem křehká a zranitelná. V současné době je šťastnou matkou sedmileté dcerky a se svým partnerem, novinářem Ivanem (O. Kaiser), žijí v prvorepublikovém dřevěném srubu na břehu zatopeného lomu. Místo je to idylické, vztahy mezi Renátou a Ivanem jsou komplikovanější. Z Ivana je nyní zapomenutý mrzout, zatímco Renáta, která se stala režisérkou, je na vrcholu svých sil. Potkává novou a prudkou lásku a musí tento nečekaný problém bolestně rozhodnout... Režisérka Andrea Sedláčková však nikdy neřeší jen prostý milostný příběh, její filmy mají také společenský přesah a vyznačují se přesnou dobovou atmosférou. Dívka za zrcadlem je natočena zajímavou a atraktivní metodou filmu ve filmu, což předpokládá dvojí příběhovou linii. Výkon Tatiany Vilhelmové, která hraje Renátu ve všech čtyřech filmech, zraje spolu s její postavou. Jejím partnerem je niterný a uměřený Oldřich Kaiser a oběma zdárně sekunduje i mladší dvojice Eva Josefíková a Vojtěch Dyk. (Česká televize)

(více)

Recenze (70)

Rodin 

všechny recenze uživatele

Pomalé, pomalé, strašně pomalé. Zápletka hlavního příběhu byla čitelná hned od začátku a její vyústění bylo očekávatelné (doufal jsem, že konec všechno zachrání - no, nestalo se). Příběh v příběhu byl fádní, psychologie postav (hlavně otce) by zasloužila alespoň nějakou drobnokresbu, tohle bylo prostě placaté jako země před Galileem, Čekal bych nějakou pořádnou paralelu mezi základním příběhem a příběhem v příběhu... No prostě čekal bych, že film bude něčím zajímavý. Takže mých 40% jde na vrub Oldřicha Kaisera a malé role Jiřího Lábuse. Jinak opravdová a nefalšovaná nuda. ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Byť Andrea Sedláčková neopomíjí opakovaně zmiňovat, že její filmy s Renatou Soukupovou nesou přísně biografické, to podstatné vycházé z jejich osobních zkušeností. Ta potřeba vyrovnat se s vlastní minulostí je z toho bohužel až příliš patrná. Přesto má film hodně zajímavého. Oldřich Kaiser se tentokrát nestylizoval ani nepřehrával, podařilo se vybrat talentované holčičky, Evě Josefíkové to slušelo ... :o) ()

Reklama

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Krize jedné čtyřicítky aneb jak se točí Vilhelmíny... tak by se to také mohlo jmenovat. Zprvu jsem od filmu moc nečekal, ale celkem slibně vypadalo herecké obsazení a tak jsem k filmu usednul. Nevím jestli jsem si to vsugeroval, nebo nikoliv, ale životní partnerství Vojty Dyka a Tatiany Vilhelmové filmu velmi prospělo, ta jejich ve filmu hraná láska i to jiskření mělo o to větší punc uvěřitelnosti. Jinak Táňa se mi moc líbila! Výborná byla i Eva Josefíková, které věštím velkou hereckou budoucnost. No a kdo na sebe právem opět upoutal pozornost byl charismatický Olda Kaiser, který když je dobře obsazen udělá z obyčejné postavy neskutečného sympaťáka. Samo točení o točení mně moc nebavilo neřku-li ona zápletka z dob šedesátých, kterou jsem nijak ani podrobněji nesledoval. Zajímavá byla postava Renáty. Její postava byla velice uvěřitelná a bylo zajímavé sledovat jak postupně zabředává do scénáře a ten se jí míchá s jejím skutečným životem. Zralá žena, šťastně vdaná, matka malé dcery, které vlastně absolutně nic nechybělo najednou zblbla a začala bořit svět o němž jiní často jen sní. Nejvíce škody pak páchá na svém dítěti což jsem bral za naprostou sobeckost... Jsou takové mezi námi. Rybářky. Chtějí víc a víc. Nejsou spokojeny s tím co mají, stále je to pudí někam dál, něco měnit, za lepším... Jenže ne vždy to tak konči. Někdy si pak u ztráty všeho uvědomí, že to za čím se celý život hnaly vlastně měly hned od začátku, jen jim to nedocházelo. A některým to nedojde nikdy. Bohužel pro ně, bohužel pro okolí. Zůstanou samotné se svojí hrdostí a nezávislostí, která je k stáru, když je člověk vetchý a sám spíše k smíchu i pláči. U Renáty bych ale tak krutý nebyl, její muž si asi také nesl svůj díl tím, že jí nedopřával intimnosti, byť jeho lásky měla hojně... Film naštěstí končí velmi rozumně, protože rozumní byli i oba hrdinové. V životě to bohužel bývá jinak... --- Jinak jsem byl také jako ostatní naprosto ohromen tím domečkem s terasou a lomem. Ty večery tam musejí být skvostné ! 4 otočení kolečkem na trezoru. * * * * ()

filipvrbik 

všechny recenze uživatele

Na české poměry poměrně kvalitní film, s dobrými hereckými výkony (zejména málo využitá Eva Josefíková)-který vypráví o natáčení filmu "Muž za zrcadlem" - postupně se to mění v romantické drama s příliš postelovými scénami a málo jinými scénami. I tak se mi film docela líbil a jako TV film nezklamal....60% ()

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Téma partnerské krize a milostného vzplanutí zde bylo už mnohokrát. Zde je ozvláštňuje příběh v příběhu, v němž se situace hlavní hrdinky zrcadlí ve světle rodinné historie. Oldřich Kaiser je skvělý charakterní herec, ale zde jej bylo po hříchu málo, na úkor mladších kolegů. Poprvé jsem Kaisera viděl také jako hudebníka a byl jsem velice mile překvapen, refrén mi rezonuje v hlavě ještě druhý den po zhlédnutí filmu. ()

Galerie (47)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama