Reklama

Reklama

Dvojitý milenec

  • Francie L'Amant double (více)
Trailer 3

Obsahy(1)

Chloé, mladá křehká žena se sklony k depresím, začne docházet na psychoterapii a bezhlavě se zamiluje do svého psychologa Paula. Poté, co se milenci sestěhují, začne Chloé zjišťovat, že v Paulově minulosti něco nehraje, až objeví existenci jeho jednovaječného dvojčete. Proč Paul přede všemi skrývá, že má bratra? Jaké dávné tajemství je spojuje a rozděluje? A jde skutečně o dvojče, nebo jen o promyšlenou lež, kterou se Paul snaží zakrýt druhý život svého temnějšího já? (Aerofilms)

(více)

Videa (4)

Trailer 3

Recenze (98)

angel74 

všechny recenze uživatele

Dvojitý milenec je zase jeden z filmů Françoise Ozona, s nímž si úplně nevím rady. Zneklidňující atmosféra s nádechem tajemna a iracionálna mě vtáhla do příběhu, ale bez přemíry erotiky bych se určitě obešla. Nahota mi místy připadala samoúčelná, děj nijak zvlášť neposouvala. A na konci ten maglajz o dvojčatech na entou byl už dost zmatečný. K uspokojivému rozuzlení tím rozhodně nedošlo. (60%) ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Je tu dost slušná a správně mindfucková atmosféra, poutavé režijní nápady (byť dost perverzní, ale Ozon se v úchylkách vyžívá, takže se to dá čekat - i když přiznávám, že úvodní záběr na vnitřek vagíny mě krapet zaskočil), solidní filmařská stránka a nejedna nezapomenutelná scéna, ať už v dobrém nebo špatném slova smyslu. Jenže nějaká závěrečná myšlenka tomu dost chybí, takže z toho je jen sice zajímavá, ale přesto béčková historka, která ani nemá pořádně promyšlený scénář a tváří se chytřeji než ve skutečnosti je. A sexuálních scén tam podle mě bylo zbytečně moc, až mám pocit, že tvoří dobrou čtvrtinu filmu. Celkově to má něco do sebe, popravdě mě dostal i závěrečný zvrat (byť se tam opět ukazuje ta urputná snaha být něčím víc), mírný nadprůměr to je určitě, ale už jsem od Ozona viděl lepší filmy a z tohohle mohl udělat víc, než z toho nakonec je. Lepší 3* ()

Reklama

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

Lež u svádění. Naprosto běžné u hezkých žen. Znáte ten typ lidí, kteří jsou elegantní, i když právě uklízejí psí hovno? Francois Ozon je (určitě) jedním z nich a jeho filmy jsou nejen proto cinefilským svátkem. Dvojitým milencem nevybočuje ze svého modu operandi a upomíná ne jeden ze svých nejlepších, detektivní Bazén. Hrdinka Chloé ohromí hned prvními dvěma scénami. V té předtitulkové se nechá ostříhat jako Mia Farrow v Rosemary's Baby, v té druhé jí nahlížíme tak hluboko do píči, jak se to v dějinách filmu nejspíš ještě nikdy nepovedlo. Dvojitý milenec představuje Ozonův zdařilý pokus srovnat skóre s takovými jako Polanski, Hitchcock, Cronenberg a samozřejmě De Palma. Jeho pojetí psycho-thrilleru se snaze navzdory nikdy neponoří do brakovistosti a asi schválně nešroubuje napětí do takových výšin jako autoři, na něž odkazuje, nýbrž do žánrového kabátku zavinuje chytrý film (o filmech, zákrutách dominance, ženách, zrcadlech, dvojčatech, orálním sexu během periody a mnohém dalším), u něhož se můžete stejně dobře obyčejně bavit, jakož i ocenit um, s s nímž lze dodržovat / porušovat žánrová pravidla nakládání s jednou z nejvypráskanějších propriet psychologického thrilleru. Protože to vypadá, že o to jde především. K ruce jsou mu dokonalá Marine Vacth, čím dál výraznější Jérémie Renier, polozapomenutá Jacqueline Bisset a Phillipe Rambi, skladatel, který na ploše jednoho soundtracku dokáže být Sigur Rós, Angelem Badalamentim i Hanzem Zimmerem. Vytříbený film, který jsem určitě neviděl naposledy. ()

silentname 

všechny recenze uživatele

Rozhodne pôsobivé. Aspoň pre mňa. "L'Amant double" v podstate ukazuje, čo mohli tvorcovia spraviť zo série "Fifty Shades Of Grey", keby sa z toho nerozhodli spracovať romantický bullshit s haldou debilných dialógov, ktoré človeka frustrujú do absolútne zúfalej miery. Ale čo už? Ak sú knihy mizerné, tak ako to môžu dobre spracovať vo filmoch? Osobne som mal pocit, že keby sa vyššie spomenutá séria skombinovala s jedným z mojich obľúbených filmov - "Enemy". Fascinujúce vizuály. Či už väčšina scénok so zrkadlami, alebo pohľad na okno, keď prší, alebo aj fantastické využívanie snov v tomto filme na mňa pôsobia nádherne. Často ma vôbec nenapadlo, že sme dostali do snových častí filmu. No ku koncu sa dozvieme ešte niečo ďalšie, no to by som už smeroval do spoilerov, takže to nebudem vysvetľovať. Každopádne platí, že je to spracované skvele. Herecké výkony? Podľa mňa skvelé. Jérémie Renier si skutočne užíva svoj rolu dvoch bratov Paula a Lewisa. Marine Vacth je rovnako vynikajúca a celý film je na nich postavený. A dávajú to skvele. A potom sú tu sex scénky. A tie poviem na rovinu, že vyzerajú bohovsky. Sú eroticky silné, zmyselné a mám pocit, že miestami vedia byť aj celkom desivé. A čo sa týka desivosti, tak tej je v tomto filme tiež dosť. A v tom najlepšom slova zmysle. Nevedel som, čo môžem čakať, no dočkal som sa, podľa mňa, skvelého filmu. A taktiež to dokazuje, že ak chce mať niekto sex scénky vo filme, nemôže na nich byť postavený celý film. Pointa musí byť niekde inde. Skvelá práca. Hodnotenie: A ()

dubinak 

všechny recenze uživatele

Navštíveno v rámci Šary Vary ozvěn, protože ve Varech mi do toho pořád něco skákalo. Musím říct, že ten erotický subžánr nebyl to, co mě na tento film nalákalo. Důvodem byl určitě zajímavý popis a navíc chuť na nějaké to psychologično. Dvojitý milenec byl pro mě opravdu výjimečný kousek, protože jsem si zamilovala nevyzpytatelné a nepředvídatelné postavy a Francois Ozon se navíc snaží divákovi opravdu zamotat hlavu. A i když asi trošku napodobuje jiné režisérské kapacity, mně tento snímek opravdu sedl už kvůli svým častým napínavým, někdy až hororově působícím scénám. Nemůžu ale pochválit vše, závěr je dost zmatený a i když svojí teorii mám, bůhví, jestli sám režisér věděl, co chtěl říct. Každopádně slušný francouzský thriller, který mě evokoval na nedávno viděnou Elle na Febio Festu. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (1)

  • Předlohou snímku je román Joyce Carol Oates„ Životy dvojčat“, jež autorka vydala v roce 1987 pod pseudonymem Rosamond Smith. (hrumsrt)

Reklama

Reklama