Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Čtyřicetiletý maloměstský architekt Viktor Průcha (K. Heřmánek) žije s manželkou Soňou (J. Šulcová), je ve svém oboru dobře zavedený a na hmotnou nouzi si nemůže stěžovat. Dobře však ví, že zajištěnou existenci získává díky různým ústupkům a kompromisům: soužití se Soňou už dávno není jako dřív a v práci mají před rozumným a účelným řešením vždy přednost zájmy vlivných lidí. Jednoho dne však dostane Viktor těžkou lekci: fyzicky ho totiž napadne starší muž, jehož vnučku srazilo před školou auto. Viktor totiž jako architekt kdysi podepsal souhlas s umístěním školy blízko frekventované silnice. Muž se ze dne na den rozhodne skoncovat s dosavadním životem. Odejde od manželky a nastěhuje se do svého starého ateliéru na kraji města. A začne se věnovat dávnému koníčku, fotografování ženských aktů. Když pozná nespoutanou romskou dívku Aranku (A. Tomsová), najde v ní ideální modelku. Výstava jeho nových fotografií, uspořádaná v místním divadle, vyvolá velký ohlas. Ovšem zdaleka ne jen pozitivní. Teprve teď stojí Viktor před skutečnou životní zkouškou, která odhalí, jak pevně za svým novým životem stojí… (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (84)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Kdo nekrade, okrádá rodinu říkalo se tenkrát. V tomto duchu se zuřivě jelo celé sedmdesátky i osmdesátky. Kdo měl známé na správných místech a dobře podmazával, neměl se špatně byť to bylo pořád v rámci hranic toho našeho oploceného socialistického ráje. Nejvíce z toho profitovali ti na správných místech. Jako třeba městský architekt V. Průcha. Časem se uplácení a nošení dárků tak vžilo, že to už nikomu nepřipadalo divné a když někdo něco chtěl bez všimného, byl za exota. Traduje se historka o mladém lékaři, který přebíral praxi na malém městě od kolegy jdoucího do důchodu. Sklep měl plný nevypitých lahví vína a drahého alkoholu. Co to je - ptal se mladý lékař. To je od pacientů - odpověděl starý. Pořád mi to nosej, ale já nepiju...  --- Nechce se mi tedy moc věřit prozření hlavního hrdiny byť  s nástupem čtyřicíctky se chlapovi v hlavě lecos přerovná a své mohla udělat i domluva dávného přítele, jehož názor býval respektován. Nevěřím, ani že to bylo tou ránou pěstí kvůli sražené dívce... Prostě nevěřím. Kachyňa měl ke konci komunismu, kdy se už začínalo tušit, že to musí kleknout zřejmě potřebu natočit něco asi lehce kritického k režimu. Zrcadlem měl být Průcha. Krom ale mnohých vnad a křivek tehdy mladých hereček film nijak ideově diváka nezasáhne a dnes je to spíš taková relikvie své doby. Závěr schůze, kdy jde vedení o člověka a jakýsi místní tajemník Pláteník se za architekta postaví byl směšný a celou tu naznačovanou kritiku jak to chodí to smázlo jedním vrzem...  Strana přeci ví a rozhoduje správně a spravedlivě.  Dávám za tři kinofilmy. * * * ()

Adramelech 

všechny recenze uživatele

Pobavil mě komentář uživatele se sympatickým nickem „dobytek“, kde si pisatel stěžuje na nadměrný výskyt bobrů. Z historie je známo, že se depilovaly už Egypťanky, ale v průběhu dějin se móda různě měnila. Žádná monografická studie na toto téma se mi však nedostala do rukou. V době, kdy se odehrává děj filmu, ženy neměly ve zvyku vyholovat si pubické ochlupení. I tenkrát však sem tam nějakého muže napadlo, že by taková úprava mohla být zajímavá, a většinou k tomu dokázal svoji partnerku ukecat. Jinak focení decentních aktů se za totáče jakžtakž tolerovalo. Připomínám jména aspoň několika fotografů: Miloslav Stibor, Miloš Vojíř, Jaroslav Vávra, Zdeněk Virt, František Janiš. Naproti tomu Jana Saudka kvůli jeho fotkám bolševik šikanoval, protože ty byly podle tehdejšího pojetí mravnosti už přes čáru. Prudérie komunistického režimu je dávno pryč a ženy se dole vyholují, což je dobře, ale jejich mentalita se stala méně vstřícnou. V 70. a 80. letech jsem dokázal sbalit snad každou mladou holku, kterou jsem chtěl, zatímco teď už mě tak nanejvýš pouštějí sednout v tramvaji. Asi za to může ten politický převrat nebo co. ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Maloměšťáctví se nejvíc hodí a taky nejvíc bují v prostředí, které je rovněž malé - v maloměstě. Ve velkoměstě se totiž všechno snadno ztratí a vesnice je pro měšťáka moc malá. Viktor kdysi na studiích architektury snil o smělých stavbách, krásných ženách a uměleckém uznání. Ve středním věku dokonale zná lákavou tvář kompromisu, umí být vstřícný k vlivným a nejednou dal přednost osobnímu přilepšení před zájmem veřejnosti. V osobním životě prožívá typickou krizi středního věku násobenou bolestí bezdětného manželství a excelentně maloměšťáckou povahou partnerky. Z apatie a pochyb ho probudí až nabídka přítele, aby se vrátil k umělecké fotografii, a rozhodne se věnovat aktu. Sehnat modelku je na maloměstě potíž, ale přežít ve zdraví podrážděnou reakci úzkoprsých obyvatel městečka s jejich pojetím morálky, to dá mnohem víc práce a něco to stojí. Pro Kachyňu představuje Dobré světlo vlastně tvůrčí průměr, ale i průměrný Kachyňa umí mnohem víc, než za co stojí práce většiny jeho kolegů. Celkový dojem: 65 %. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Když už si Heřmánek několikrát za svoji hereckou kariéru zopakoval roli svůdníka, tak už mu to tentokrát nežeru. S Kachyněm pokud vím natočil filmy ve kterých vystupoval jako muž, kterému podlehne snad každá žena, ale tady jsem se u toho svádění nudil. Fotograf nakonec skončí v posteli s cikánkou, ale tady už mně to přišlo celkově přestřelené. Holka moc hezká nebyla a nějaké pelešení bylo to jediné co si scénárista určil a režisér ho v tom vytrvale podpořil. Nuda se násobila počtem koitů hlavního playboye. Když uvážím, že vedle obnažených těl a na tu dobu zvýšeného procenta erotiky, mnoho jiného nenabídnul, tak bylo lepší, aby se u tohoto filmu ani moc neplýtvalo světlem. Intimní osvětlení by přece jen v tomto případě bylo vhodnější než pořádné dobré světlo z tehdejší "stowatovky". 40% ()

Mylouch 

všechny recenze uživatele

Oslava Kachyňových šedesátin tradičním zájmem o děvčátka. Kamerou Vl.Smutného někdy až příliš snaživě podporovaná živost vyprávění usiluje o překonání ne vždy zcela 100% herectví. 4* především za spíše obecně než jedinečně výstižné ztvárnění dramatu i radostí tvoření v atmosféře maloměsta tehdejších časů, přestože někdejší naléhavost sdělení do značné míry vymizela a ♫ hudba působí až nepatřičným dojmem.Šulcová, Aranka a Hartlova vedlejší role. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (9)

  • Původní názvy filmu zněly Fotograf aktů a Fotograf - amatér. Titul Dobré světlo vymyslel spoluscenárista Karel Čabrádek až během natáčení. (Xell)
  • Přemek (Jan Hartl) používá fotoaparát Pentacon Six TL. Jedná se o jednookou zrcadlovku vyráběnou východoněmeckým výrobcem Pentacon v letech 1966 až 1992. (sator)

Reklama

Reklama