Režie:
Christian RiversKamera:
Simon RabyHudba:
Tom HolkenborgHrají:
Hera Hilmar, Hugo Weaving, Jihae, Robert Sheehan, Stephen Lang, Leila George, Frankie Adams, Caren Pistorius, Andrew Lees, Colin Salmon, Ronan Raftery (více)Obsahy(1)
Za pár set let bude svět jen umírající nehostinnou pustinou, křižovanou obřími stroji na kolech, jejichž primární snahou je nacházet zbývající zdroje obživy a surovin. V tato monstra se proměnila původní města. Sídla na kolech jsou plná lidí a největším a nejmocnějším z nich je Londýn. Ten se rozrůstá i díky pohlcování menších strojů, které se objeví v jeho cestě. Tímhle způsobem se v Londýně ocitne i Hester Shaw (Hera Hilmar), tajemná dívka se zjizvenou tváří. Jí jediné, zdá se, nevadí, že Londýn spolknul její domovské město. Hester se totiž díky tomu ocitla v blízkosti jeho vládce Thaddeuse Valentina (Hugo Weaving), s nímž má z minulosti nevyřízené účty. Jenže i Thaddeus je rád, že Hester vidí. Dívka má v držení předmět, s nímž by se mohl stát nejmocnějším mužem na světě. A protože má Thaddeus poněkud větší palebnou sílu než ona, ocitne se Hester na útěku a v doprovodu zoufale nepraktického knihomola a renegátky, na jejíž hlavu je vypsaná obrovská odměna. (Cinemart)
(více)Videa (7)
Recenze (542)
Napriek všadeprítomnému trikovému megalomanstvu strašne nudné, nezáživné a predvídateľné. Mal som veľké problémy vôbec ho dopozerať do konca. Herci už nemohli byť nudnejší. Postavy strašne podpriemerné. Tempo? Žiadne. Zaujalo ma iba lietajúce mesto, Mimoni (!) a Terminátor. Inak celé zle. Behom pár sekúnd sa z priateľov/rodiny stávajú nepriatelia na život a na smrť a podobné kávoviny, na ktoré už som asi pristarý. ()
Už jen kvůli té opulentní výpravě, i když digitálně notně vytuněné, a kvůli bizarním "gilliamovským" obrazům to stojí za to. Je to přesně ten druh pohádky jakou můžu všemi deseti. Fantaskní dalekobudoucí svět změněný k nepoznání, akcí nabitý fantasmagorický děj, fascinující vizuálno, patos i infantilita v mezích snesitelnosti, tak trochu něco jako Mad Max pro starší děti, škoda že jsem něco takového nemohl vidět ca ve dvanácti. A o čem že to vlastně je? Zjednodušeně o tom, jak se spojené síly tibetočínskoindickobělošskočernošské říše utkají v souboji na život a na smrt s pojízdným multikulti Londýnem, který do té doby jezdil pustými pláněmi Evropy, kde pojídal tamnější výrazně menší pojízdná městečka. Zdá se vám to šílené? Správně, je to šílené. A dějově samozřejmě mnohem pestřejší než můj zjednodušený popis. Smekám před fantazií tvůrce knižní předlohy. Nejzajímavější postava: o první místo se svorně dělí roboticko-démonický drsňák a korejská mužena v červené. Nejprotivnější postava: s přehledem a velkým náskokem vítězí emařský diblíkovitý holkokluk v hlavní roli. I tak moje minimálně 90% spokojenost. ()
Zdá se, že ani apokalypsa nemusí být lidem dostatečným ponaučením, a boj o zdroje tak může směle pokračovat, což by samo o sobě nebylo nic nového pod sluncem, nebýt zasazení do poměrně originálního prostředí zničeného světa, v němž města pochodují krajinou jako obří stroje, jejichž ztvárnění je nakonec asi to nejpůsobivější z celého bohatého vizuálu. Také příběh není sám o sobě rozhodně nezajímavý, přestože zdaleka ne všechno v něm je uspokojivě odvyprávěno, zejména vzhledem k lepšímu vykreslení jednotlivých postav a jejich motivacím. Z nich, kromě zjizvené Hester, nejvíce zaujmou asi Shrike a Anna, v jejichž minulosti je cítit mnohem více, než je nakonec ukázáno nebo řečeno, a jichž se také týká značná část akce, která nepostrádá nápad a napětí. 70 % ()
Keď sa dávnejšie objavila správa, že sa Jackson púšťa do Mortal Engines a prečítal som si, o čom by to malo byť, tešil som sa ako malé decko. Keď som sa dozvedel, že to režírovať nebude a nakoniec keď som videl trailery, tak mi bolo všetko okolo tohto projektu úplne jedno. Chvalabohu. Nemusel som v kine prežívať sklamanie a svojim spôsobom som si ho tak mohol aj užiť. Film našťastie celkom šľape, rúti sa vpred ako Londýn, ale v podstate nič okrem tempa v ňom nefunguje. Nefungujú vzťahy, nefunguje prepracovanie fikčného sveta, nefungujú ani tie akčné scény a príbeh už vôbec. Tá Jacksonovská majestátnosť tu vystrkuje rôžky iba pri pohľadoch na okolité veľhory. Jednoducho je až priveľmi cítiť, aká to mohla byť vizuálna žranica, ak by si to aj sám "producent a scenárista" nakrútil. Nenechajte sa opiť rožkom hlodom "od tvorcov LOTR a Hobita", je to najmä film nejakého Riversa, ktorý toho ešte stále dosť nezvláda...No a keď sa tu stále porovnáva, tak pre mňa je to mix Vodného sveta a Matrix Revolutions. ()
Nevím proč ale ja tam viděl stíny pana prstenů, no ale to je už jedno protože se mi to líbilo a hodně. Napád skvěly sice hodně promě zamotaný šroubek ale byla to akční podívana, hodně dobře natočeno. Určitě jsem našel pár drobnosti ale tyhle pojízdne města zase zachranily jiné věci. No když to dám cele do kupy, herci bomba, soundtrack bomba a celkový monstrum pohled povedený takže spokojenost je velká. ()
Galerie (77)
Zajímavosti (5)
- Celosvětová premiéra proběhla 27. listopadu 2018 v Londýně. (Varan)
- Krátce potom, co jsou Hester Shaw (Hera Hilmar) a Tom Natsworthy (Robert Sheehan) zachránění před nočními lovci, jsou spolu „ubytování“ v jedné mistnosti. Hester Shaw se uloží na postel, Tom Natsworthy si ustele na zemi. Hester Shaw vzpomíná na matku a pláče. Hlavu má ve vodorovné poloze vzhledem k posteli, slza jí ale stéká směrem k bradě. To ale není možné, protože slza by v takové poloze stékala spíše po líci směrem k uším. (mr.rubik)
- Smrtelné stroje patří k vysněným projektům Petera Jacksona, režiséra trilogie Pán prstenů a Hobit. Právě komplikované natáčení Hobita mohlo za to, že Peter Jackson přenechal režii Smrtelných strojů svému mnohaletému spolupracovníkovi Christianu Riversovi a „spokojil“ se jen s rolí producenta. Hobití stopa se nese napříč mnoha dalšími profesemi, Smrtelné stroje mají s Tolkienovými adaptacemi společné scenáristky Fran Walsh a Philippu Boyens a o efekty se znovu postarali oscaroví kouzelníci z Weta Digital. (Zdroj: CinemArt)
Reklama