Režie:
Christian RiversKamera:
Simon RabyHudba:
Tom HolkenborgHrají:
Hera Hilmar, Hugo Weaving, Jihae, Robert Sheehan, Stephen Lang, Leila George, Frankie Adams, Caren Pistorius, Andrew Lees, Colin Salmon, Ronan Raftery (více)Obsahy(1)
Za pár set let bude svět jen umírající nehostinnou pustinou, křižovanou obřími stroji na kolech, jejichž primární snahou je nacházet zbývající zdroje obživy a surovin. V tato monstra se proměnila původní města. Sídla na kolech jsou plná lidí a největším a nejmocnějším z nich je Londýn. Ten se rozrůstá i díky pohlcování menších strojů, které se objeví v jeho cestě. Tímhle způsobem se v Londýně ocitne i Hester Shaw (Hera Hilmar), tajemná dívka se zjizvenou tváří. Jí jediné, zdá se, nevadí, že Londýn spolknul její domovské město. Hester se totiž díky tomu ocitla v blízkosti jeho vládce Thaddeuse Valentina (Hugo Weaving), s nímž má z minulosti nevyřízené účty. Jenže i Thaddeus je rád, že Hester vidí. Dívka má v držení předmět, s nímž by se mohl stát nejmocnějším mužem na světě. A protože má Thaddeus poněkud větší palebnou sílu než ona, ocitne se Hester na útěku a v doprovodu zoufale nepraktického knihomola a renegátky, na jejíž hlavu je vypsaná obrovská odměna. (Cinemart)
(více)Videa (7)
Recenze (542)
Ano, Star Wars ve steampunkovém kabátě! A já byl skutečně spokojen. Bohužel, kniha mi zatím leží na stole, jsem tedy zvědav na brzké srovnání s knižní předlohou. Dobro - zlo, padouch a zachránci, mír a válka, touha po moci. Všechno zde je, možná až únavné, možná pro cyniky úsměvné, zejména když Hugo Weaving prohlásí, že historie je mrtvá, poučit se z ní nelze a zajímá ho jen budoucnost. Ze všech fantastických žánrů má tenhle příběh nejblíže k pohádce, vždyť je také pro mládež. Lze tedy odpustit absenci brutálního násilí i krve, byť se umírá ve velkém. V prvním plánu je přímočarý příběh o touze ovládnout svět a o tom, jak se jí postavit. No a? Opravdu jsem nečekal artovou ani intelektuální záležitost a pokud někdo jasný příběh neviděl, pak jeho smůla. Jen pod povrchem, což je rovněž dobře, ale díky za ně, probleskují všechny ty závažné otázky lidstva o válkách, sebedestrukci, otroctví. Vizuálně bezchybné a rozhodně točené pro kina. Moc se nedumá, nerozmýšlí, akce je téměř permanentní, a tak rozličné flashbacky jsou příjemnou kratičkou zastávkou v napínavém dobrodružství. Jen si někdy říkám, co by dnes mainstreamový divák chtěl vlastně vidět? ()
Má to skvělý námět a rozmach zděděné jistě od knižní předlohy, ale od ní to zároveň přebírá nerozumné množství postav vedoucí k mělkosti a nefunkční struktuře. Nemám nic proti myšlence soft-teen-sci-fi-fantasy, i v takovém žánru jde dosáhnout kvality a Mortal Engin es nejsou tak hrozně daleko jejího dosažení, jak by se podle některých názorů zdálo. Chtělo by to lepší dramaturgii a hned by to bylo o něčem jiném. 5/10 ()
Asi by sa dalo tipovať, že je tvorcom Luc Besson. Star Wars, do ktorých zablúdil Terminátor spolu s lesbickou verziou Morpheusa (už dlho som nevidel tak špatne zahranú a pôsobiacu postavu). Celá atmosféra je ako keby hodená do štýlu Hunger Games a má ambíciu veľkú ako mal kedysi Vodní svět. Casting je brutálne špatný. Vlastne neskutočne brutálne špatný. Céčko s áčkovým rozpočtom, ktoré jednoznačne patrí do kategórie multimiliónový prúser. Členom je napríklad aj Jupiter vychází. ()
Popravde, cekal jsem to daleko, daleko horsi. Pribeh je samozrejme poplatnej young adult predloze, takze tady neni moc na co si stezovat, knizky jsem sice necet, ale podle obsahu to vypada, ze spatlali minimalne dve knihy dohromady, coz je mi uprimne ukradeny. Vizualne to totiz neni uplne marny, samozrejme pri na takovejhle film relativne nizkym rozpoctu se nedaj cekat zazraky, ale triky nijak nerusej. Navic to vypada jak Mad Max riznutej steampunkem a takovejch filmu fakt neni moc. Dalsi plus je prakticky neprestavajici akce, film ma dve hodiny, ale az na par scen to je prakticky sama akce, nerikam, ze by to cloveku vypalilo oci, az tak efektni to neni, ale rozhodne film nenudi. No a Weaving je super zaporak, ten nezklame nikdy. Hlavni problem filmu je tak ostatni obsazeni, takovou sebranku nezajimavejch, necharismatickejch a tuctovejch xichtu jen tak nekde nenajdete a to bohuzel v cele s naprosto tragickou hlavni dvojici, to je v podstate to hlavni, co film srazi, jinak jsem se dobre bavil. Slabsi 4*. ()
Keď sa dávnejšie objavila správa, že sa Jackson púšťa do Mortal Engines a prečítal som si, o čom by to malo byť, tešil som sa ako malé decko. Keď som sa dozvedel, že to režírovať nebude a nakoniec keď som videl trailery, tak mi bolo všetko okolo tohto projektu úplne jedno. Chvalabohu. Nemusel som v kine prežívať sklamanie a svojim spôsobom som si ho tak mohol aj užiť. Film našťastie celkom šľape, rúti sa vpred ako Londýn, ale v podstate nič okrem tempa v ňom nefunguje. Nefungujú vzťahy, nefunguje prepracovanie fikčného sveta, nefungujú ani tie akčné scény a príbeh už vôbec. Tá Jacksonovská majestátnosť tu vystrkuje rôžky iba pri pohľadoch na okolité veľhory. Jednoducho je až priveľmi cítiť, aká to mohla byť vizuálna žranica, ak by si to aj sám "producent a scenárista" nakrútil. Nenechajte sa opiť rožkom hlodom "od tvorcov LOTR a Hobita", je to najmä film nejakého Riversa, ktorý toho ešte stále dosť nezvláda...No a keď sa tu stále porovnáva, tak pre mňa je to mix Vodného sveta a Matrix Revolutions. ()
Galerie (77)
Zajímavosti (5)
- Smrtelné stroje patří k vysněným projektům Petera Jacksona, režiséra trilogie Pán prstenů a Hobit. Právě komplikované natáčení Hobita mohlo za to, že Peter Jackson přenechal režii Smrtelných strojů svému mnohaletému spolupracovníkovi Christianu Riversovi a „spokojil“ se jen s rolí producenta. Hobití stopa se nese napříč mnoha dalšími profesemi, Smrtelné stroje mají s Tolkienovými adaptacemi společné scenáristky Fran Walsh a Philippu Boyens a o efekty se znovu postarali oscaroví kouzelníci z Weta Digital. (Zdroj: CinemArt)
- Celosvětová premiéra proběhla 27. listopadu 2018 v Londýně. (Varan)
- Natáčelo se od dubna do července 2017 na Novém Zélandu (hlavně Wellington). (Varan)
Reklama