Reklama

Reklama

Michael McCauley žije spokojeně nudný rodinný život bez jakýchkoliv výkyvů. Prodává pojištění, s rodinou žije za městem, a do práce a zpátky dojíždí pravidelným vlakem. Každý den, už deset let, co odešel od policie. Dnešní den se moc nepovedl a stejně jako vždycky nastupuje do vlaku a těší se domů. Zdraví známé průvodčí i známé tváře. Dveře se zavřou, vlak se rozjede z nádraží a nic ještě nenasvědčuje tomu, že tahle cesta bude úplně jiná a že postava Liama Neesona si během ní sáhne na dno fyzických i psychických sil. Po chvilce jízdy si k němu přisedne atraktivní žena (Vera Farmiga) a položí mu jednoduchou, trochu znepokojující otázku: „Co jste za člověka?” Pod vlivem jejího osobního kouzla i obálky s penězi se Michael nechá vtáhnout do zvláštní a smrtící hry. Musí ve vlaku najít někoho, kdo tam nepatří. Když neuspěje, přijde o rodinu, pokud uspěje, dostane odměnu. Odmítnutí se nebere jako odpověď. Vlak uhání, tajemný vládce hry sleduje každý jeho krok a vzdálenost do cílové stanice se krátí. Než zastaví, šílená situace ve vlaku se promění v horečnaté pátrání, rvačky a střelbu. Je to hra nebo promyšlený zločin? Kdo je tajemný cizinec ve vlaku a proč ho má najít? (Bontonfilm)

(více)

Videa (11)

Trailer 2

Recenze (497)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Koukám, že v příměstském vlaku lze zažít kupu srandy . Liam si v poslední době libuje v akčních filmech, kde hraje stále ty samé tvrďáky. Spíše než nabušenci jsou to role taťků, které někdo pořádně nas... cestou z práce když jsou s nákupem z Lidlu domů. To pak odloží na chodník opatrně igelitku z bioplastu co se rychlejž rozloží aby se mu nerzkutálely brambory, procvaká jednotlivě klouby na prstech, sevře dlaně a už to lítá ! Nezřídkakdy totiž filmová postava co Liam hraje byla v mládí členem spešlforsis nedo poldou. Mám ho rád, pro mně je to pořád ten samý Rob Roy jako tenkrát. Jenže to, že je mu sedmdesát je na něm přeci jen vidět. Je fajn, že herečtí dědečkové kdysi králové akčních filmů jsou stále na vrcholu sil a točí akčnáky jak za mlada. Jenže když pak takovej stařík přeskakuje jako jinoch mezi vybuchujícími vagóny, něco vám tam nesedí i když jste před filmem viděli reklamu na GS condro. A prozradím, nebudou to ty vybuchující vagony co vám tam nebude sedět. Začátek filmu začal jako zajímavé drama, zápletka s tajemnou dámou ve vlaku a hypotetickou nabídkou též. Jenže pak to začalo jet jak digitální vagón po namaštěných kolejích a to bez brzd. V závěru jsem už čekal jen to, že prezident of USA předá Michaelovi medaili kongresu a poprosí ho zda by mu nedělal prvního rádce v Bílém domě. No, tak to se nakonec nesplnilo a jsem tím vyloženě zklamán. Ale jinak film skončí opravdu dokonale přiblble emericky a snad nic nevyzvoním, když prozradím, že tentokráte zvítězí pravda a láska nad lží a nenávistí. Prostě správňáckej film o správňákovi. No, mohu jen dodat, Liame ! Proboha ! Seber se !!! Povívej se na Nicolase Cage ! Dávám za dva šroubky od krytu na hajzlíku. * * ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Neeson je sice pořád držák, ale v Commuterovi působí, že už toho má plné zuby. Jeho hrdina se sice trochu adaptoval situaci, tedy již to není ten neochvějný stroj na zabíjení jako v Taken, ale udýchaný 60ti letý pardál, který má co dělat, aby doklopýtal do divokého digitálního finále. Finále akčního thrilleru, který je posledním zvratem ukrutně předvídatelný, nicméně v jednotlivých slepencích momentek má slušné grády a jednu dvě opravdu dramatické a nápadité scény. Serra si evidentně jeden pořád to svoje a trilogii drží na vyšším standartu, než tomu bylo u Liama třeba v těžce degresivní Taken trilogy. I tak je toho ale už potřetí celkem dost a zatímco z kraje se obstojně daří budovat napětí a Vera Farmiga působí v těch femme fatale 5ti minutách jako zjevení z jiné planety, přehoupnutím do druhé poloviny se už vaří z vody. Ke konci pak jen na scénu poslušně přiskáčou ty zdánlivě nenápadné postavy, aby rozsekly scénáristické utrpení. Dá se to zmáknout, protože prostředí vlaku je jedndoduše atraktivní prostředí, to by Steven Seagal mohl vyprávět. ()

Reklama

Omnibus 

všechny recenze uživatele

"Potkal pizdu náramnou, strhnul brzdu záchrannou." Cestuje-li vlakem Liam Neeson, ostatní cestující by měli dostat výraznou slevu. Svá příruční zavazadla odložit na peróně a pokud ne, tak u průvodčího nafasovat papírové boty do rakve. Diváci by měli, kromě dramatické slevy na film, nafasovat i mast na klouby, zničené lomením rukama nad scénářem, který v závěru zdivočel víc než blahé paměti sparťanští hooligans v Košičanu. Proč? Proboha, Liame, proč jsi nezatáhnul za záchrannou hereckou brzdu ještě na nádraží a nešel raději pěšky! Nemusel ses přimotat do spiknutí tak rozsáhlého, že falešné přistání Američanů na Měsíci byla pouhá rozcvička. Do "sprisahania všetkých proti všetkým" se v Dojížďákovi zapojila půlka USA, počínaje policií, FBI, NYPD ve spolupráci se sdružením nezávislých výhybkářů, až po hajzlbábu v cílové stanici. V závěrečném pokecu pak Vera Farmiga machruje víc, než kdyby její babička makala pro CIA a zastřelila JFK. Poučuje Neesona o rozsáhlosti nitek, vedoucích k dalším nitkám tak dlouho, až na ni vytáhnul... policejní odznak. Co taky jiného, v jeho věku. Jen dvě tašky jsem ve vlaku našel. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Z oblak do vyježděných slepých kolejí aneb Collet-Sera s Neesonem hanebně a ve výsledku zbytečně vykrádají svůj vynikající Non-Stop. Vizuálně je to zase pěkný, ale problém je za vlasy přitažený a přesto nezábavný scénář se z dálky průhledným závěrečným zvratem - nic mě tu nepřekvapilo, nezaujalo, nedolehla na mě paranoia a napnutý jsem byl přesně na minutu, když se Neeson ocitnul pod rozjíždějícím vlakem a na chvilku to vypadalo ošklivě. Bitka s kytarou cool, ale jako z jiného filmu, Farmiga jako mystery woman okouzlující a dal bych si spinoff její postavy, ale stejně jako Wilson a Neill má ve filmu jen dvě scény. Zkrátka pusťte si znova Non-Stop, protože tam už to všechno udělali a správně. A pokud trváte na vlaku, tak Zdrojový kód. ()

Necrotongue 

všechny recenze uživatele

Rozhodl jsem se být za decenta, takže napíšu, že se film tvůrcům příliš nepovedl a ty sprosťárny si budu jen myslet. Nikdy jsem neměl nic proti Liamu Neesonovi, takže jsem s ním zachraňoval dceru i manželku, procházel se s ním po náhrobcích a vždycky jsem byl poměrně spokojený, ale do toho vlaku jsem s ním nastupovat neměl. Myslím, že by bylo férové, kdyby měl film podtitul: Jak stárnoucí pojišťovák ke štěstí přišel. To by mě alespoň varovalo. Liam Neeson už na tuhle roli opravdu neměl, příběh byl hloupý a předvídatelný, závěr příšerně stupidní a fakt jsem se nebavil. Druhou hvězdičku jsem udělil za to, že v reálu nebylo ublíženo žádnému vlaku. ()

Galerie (108)

Zajímavosti (15)

  • Když Michael (Liam Neeson) na začátku filmu prochází nádražím Grand Central Terminal, tak můžeme vidět plakát k filmu Paddington 2 (2018). (BMW12)

Reklama

Reklama