Režie:
Gore VerbinskiKamera:
Bojan BazelliHudba:
Hans ZimmerHrají:
Naomi Watts, Martin Henderson, Brian Cox, David Dorfman, Jane Alexander, Lindsay Frost, Amber Tamblyn, Rachael Bella, Daveigh Chase, Shannon Cochran (více)Obsahy(1)
Zní to jako další z neuvěřitelných příběhů. Existuje videopáska plná obrazů jako vystřižených z těch nejtíživějších snů. Tam, kde byla přehrána, zazní záhy telefon s varováním, že ten, kdo ji zhlédl, zemře přesně za sedm dnů. Rachel Kellerová (Naomi Wattsová), reportérka renomovaného deníku, přirozeně odmítá uvěřit takové fantaskní informaci, jenomže když dojde k záhadné a nevysvětlitelné smrti čtyř teenagerů, rozhodne se přijít celé věci na kloub, protože jednou z "obětí" byla její neteř. Není to vůbec jednoduché, ale nakonec i ona pásku získá, i ona si ji promítne, se svým malým synkem, a telefon skutečně vzápětí zazvoní. Zbývá jen sedm dní a nocí, aby s přítelem Noahem (Martin Henderson) nalezla způsob, jak zachránit sebe i svého jediného syna. Netuší jak dlouhou, smrtí a zoufalstvím zahalenou cestu, se s Noahem budou muset vydat. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (1 062)
Jemný spoiler. Pre mňa jeden z naj hororov z rokov 2000 - 2010 a strašne inšpiratívny film (mám slabosť pre urban legend). Okrem toho je Kruh vynikajúci remake kultovej japonskej predlohy Ringu z r. 1998. Plazí sa za vami a ani o tom neviete, len ste zrazu šokovaní, že je tam. A už neodíde. Kým vás nedostane. Plazí sa za vami do kúpeľne, do kuchyne, do garáže, do pivnice. Plazí sa za vami úplne všade. Naomi Watts už v horore hrala (Kukuričné deti 4 - Zjavenie), ale tento je o sto tried vydarenejší. Studená, desivá, s pribúdajúcimi minútami obludne narastajúca atmosféra neistoty a ohrozenia. Na prvý raz to síce má pár (možno viac, než len pár) logických dier, ale ak si pozriete japonský originál a vystrihnuté scény na DVD, začne vám to dávať zmysel. Najlepšia scéna? Možno kôň na trajekte a obludné finále s televízorom. Keď som to videl v kine, ozaj som si myslel, že sa to skončí v studni a budú nasledovať titulky. Už studňa by bola dôstojné ukončenie. Verbinski si však vzal príklad z Cameronových Votrelcov a dal divákom nie jedno, ale rovno dve finále. Páčilo sa mi to rovnako, ako japonský originál, ale z iných dôvodov. Američania na to išli atmosférou trochu inak, ale rovnako výborne. A US remake je určite lepší minimálne po vyčačkanej vizuálnej stránke, diabolský kameraman Bazelli odviedol fakt kus práce. ()
Zase jsem v průměru o jednu hvězdičku níž než zbytek. Možná je to tím, že jsem o "Kruhu" měl poměrně dost informací předem a nešel do něj "natvrdo"...Nejvíc mě zaujala výtvarná stránka filmu, která se mnohem víc než samotný scénář zasluhuje o to, že se "Kruh" může pochlubit solidní atmosférou. Ale pouze solidní, žádné nervydrásající napětí jsem nezaznamenal. Naomi Watts je zajímavá žena a herečka, ale "Kruh" je pro mě pouze další důkaz, že její výkon v "Mulholland Drive" byl něco výjimečného...Z "Kruhu" si skoro nic neodnesu - snad jen dvě věci - vzpomínku na opravdu strašnou (i když skvěle natočenou) scénu s koněm na trajektu, a pak samotné "vyřešení" problému s videokazetou. Problém je, že tomuto pravděpodobně "temnému vrcholu" filmu jsem se musel smát... ()
Začnu pěkně "od Adama". Na samotném začátku filmu jsem se na moment "lekl" - KRUH začíná až neskutečně a nebezpečně tradičně. Ale již za onen moment (tj. za pár sekund) jsem začal cítit, že toto nebude jeden z té obrovské hromady (tradičních, "obyčejných") filmů. Postupem času jsem začal čím dál, tím více nabývat přesvědčení, že i onen "tradiční" úvod má své opodstatnění a že se nejedná o Verbinského neschopnost natočit nic lepšího, ale o velmi zdařilý záměr (mimochodem i onen úvod je velmi kvalitně a napínavě natočen). Verbinski si ve svém opusu KRUH perfektně pohrává s rozličnými filmovými klišé a v konečném důsledku i s divákem. Ono "pohrávání si" však není nijak nepříjemné právě naopak. Verbinski decentně rozhodí řadu "návnad" (na které se snad každý chytne), aby na konci divák s příjemným překvapením zjistil, že "všechno je jinak" Klišé povýšení na umění? Ano, možná tak nějak bych to nazval. To, co jsem si tolik považoval u Davida Lynche, jsem si tentokrát neskutečně výborně užil i v případě snímku KRUH. Shrnuto a podtrženo: Po obsahové i formální stránce bravurně natočený film. Očekávejte perfektní mysteriózní thriller s několika hororovými prvky a momenty. Očekávejte film, od kterého nebudete schopni odtrhnout oči. ()
Tento, snad nejznámější horor posledních let, jsem vždy považovala za natolik děsivý, že jsem se jej bála zhlédnout. Měla jsem obavy, že by se zapříčinil o několik bezesných nocí, narůstající strach s přicházející tmou a různé výjevy. Kazeta. Samara. Studna. Kruh. Toto vše mě tolik přitahovalo a zároveň děsilo, že jednoho dne jsem Kruh nakonec spatřila. Byla jsem překvapena. Hlavně proto, že nebyl vůbec tak děsivý, jak jsem si představovala. Působil na mě spíše jako mysteriózní krimithriller než čirý horor. Podstatná část děje spočívá v detektivním pátrání hlavních hrdinů po tom, co to vlastně kruh je, jaká je jeho symbolika a proč vznikl. Ty největší hororové výjevy nastanou zhruba asi deset minut před koncem. Společně s nezapomenutelným, exkluzivním a dokonalým nástupem Samary na scénu. Celý snímek má správně ponurou atmosféru, která mi připomínala film Sedm. Zvláště podobnost s neustálým deštěm, mlhou, depresivním vyzřením a odpočítáváním dnů. Sedmi dnů. Nápaditý, napínavý, mimořádně působivý hororový thriller s výbornými scénami a krásnou Naomi Watts v hlavní roli. ()
Tenhle horor má vynikající atmosféru a dokáže jí ještě dokonale budovat a závěrečná scéna nemá chybu, ale nemůžu se ubránit dojmu, že to neni až zas tak skvělý, protože jsou okamžiky kdy film poleví až moc a lekaček je taky pomálu, vlastně nejsou prakticky vůbec, to v porovnání s nenávistí nemůže obstát, ale zachraňuje to herecký výkon naomi Watts a ta opravdu skvělá atmosféra ()
Galerie (71)
Photo © 2002 Dreamworks Pictures
Zajímavosti (57)
- Strom s ohnivě červenými listy je javor japonský (pro účely filmu byl postaven umělý). Ovoce stromu je známo jako „samara“. (HellFire)
- Scéna Samary (Daveigh Chase), přicházející na pásce ke kameře, se natáčela tak, že Daveigh šla pozpátku ke studni. (HellFire)
- Snímek byl inspirací pro hororovou videoherní sérii „F.E.A.R“. (NecrobraiN)
Reklama