Reklama

Reklama

Annabelle

Trailer 1

Obsahy(1)

John Form našel pro svou nastávající manželku Miu dokonalý dárek – krásnou starou klasikou panenku oděnou do sněhobílých svatebních šatů. Ale Miina radost z Annabelle nemá dlouhého trvání. Jedné hrůzné noci vtrhnou do jejich domu vyznavači satanského kultu a brutálně napadnou mladý pár. Prolitá krev a hrůza nejsou to jediné, co za sebou nechávají. Vyznavači Satana vyvolali bytost tak zlovolnou, že nic z toho, co udělali, nelze ani zdaleka srovnávat se zlem, kterým je nyní posedlá Annabelle. (Warner Bros. CZ)

(více)

Videa (9)

Trailer 1

Recenze (621)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Je vidět, že John R. Leonetti není James Wan. Sice se snaží vytvářet podobnou atmosféru, jako třeba u Conjuring, jenže mu to nejde a většinu času je to jedna velká nuda. A když už se film tváří, že si ulomí větší sousto a překvapí nějakou dobrou scénou, tak to většinou následně sejme nějakým zbytečným nic neříkajícím záběrem jak z nějakého podprůměrného televizního filmu. To, že tvůrci z Annabelle udělali panenku, kterou by nikdo nechtěl doma už kvůli jejímu vzhledu, hororovosti moc nepomáhá. Spíš to poukazuje, jak moc byli zoufalí, aby přišli s něčím, co by lidi mohlo děsit. Alespoň, že v úplně posledním záběru se ta pravá panenka ukáže. To jediné na tom bylo opravdu strašidelné. ()

Eodeon 

všechny recenze uživatele

Annabelle předepisuji povinně ke zhlédnutí všem těm mnohým pochybovačům, podle jejichž slov se subžánr duchařského hororu (jediný v pravém smyslu slova horor) vyčerpal a žádný nový takový snímek už nemůže nabídnout nic než klišé a předvídatelná vyprávění příběhů podle velmi limitovaného repertoáru šablon. tak to totiž přesně není. nemluvím přitom o nějaké iluzorní originalitě námětu o prokleté panence. předměty zastupující a ztělesňující jinak neviditelné zlovolné síly jsou v hororech přeci obvyklé, ať už je to panenka, tajemná skříňka (Kletba z temnot), filmový záznam (Sinister), zrcadlo (Oculus) či jiné. ony předměty navíc neslouží coby prostředky k vyvolání kýženého děsu, ale spíše jen nenápadně rozdmýchávají atmosféru nepříjemného lepkavého napětí, vyvolávají nervozitu z očekávání dalšího dění a v neposlední řadě mají na svědomí ten metaforický mráz přebíhající po zádech, zatímco opravdové zdroje hrůzy přicházejí odjinud. s konvencemi žánru (a zmíněným repertoárem šablon) a tedy i očekáváním diváka lze totiž pracovat tvůrčím způsobem. neplatí, že s trochou zkušenosti svede divák předvídat nejen vývoj děje, ale i emoční vývoj scén, pokud tvůrci vědí, jak s konvencemi dovedně a samozřejmě cíleně manipulovat. /// Annabelle například na povrchu připomíná relativně nevyčnívající konvenční žánrovku, ale při jejím o trochu soustředěnějším sledování vychází najevo, že si s pravidly žánru a přeneseně i s divákem velmi uvědoměle, místy dokonce velmi odvážně pohrává. okamžiky napjatého očekávání nechává tu zcela "vyšumět", tu je prozměnu pouze protahuje dost dlouho na to, aby divák v klimax přestal doufat a ten pak posléze přichází neočekáván se zpožděním a zastihuje diváka se "sklopenými štíty". tolik lapání po dechu, nehtů zarývajících se křečovitě do opěradel křesla, úlevných výdechů při změně nálady v následující scéně a nuceného smíchu ve snaze o uvolnění doléhajícího napětí jsem v kině dosud nezažil a to prosím chodím na duchařské horory při každičké příležitosti. naopak tam, kde divák hrůzu nečeká, třeba proto, že scéna začíná otřepaným klišé, divák v ní rozeznává cosi nudně povědomého a cítí se díky tomu sebevědomě, tam se často dočkává vůbec nejvýživnější odměny. jako jeden příklad za všechny uvádím scénu ve sklepě, která dobře ilustruje i výše zmíněnou troufalost k divákovi a hravý přístup k frekventovaným klišé. nebo ne, ještě jeden příklad si neumím odpustit: okamžik s děvčátkem probíhajícím skrz dveře. nevěřte ani na malou chvíli žádnému z těch lhářů, kteří tvrdí, že to čekali. /// v kontextu mnoha vynalézavých hororů posledních let si již divák nemůže být jist ani postavami, které jsou v případě Annabelle charakterizovány zpravidla jednou ze dvou metod: (1.) stereotypizací v souladu s tradičnmi modely (např. starostlivý, plně oddaný a ve všem nápomocný manžílek ve spíše druhořadé úloze), která ovšem může být úmyslně zavádějící a takové postavy pak budou v poučeném divákovi tak jako tak vyvolávat podezření, či (2.) pomocí dvojznačných indicií (např. sousedka, která ve výloze svého knihkupectví vystavuje knihu vítající svým titulem ďábla - jak příhodné rozpoznávací znamení pro spřátelené členy satanských sekt, chtělo by se říct). takové jsou ovšem zavádějící téměř vždy, přičemž na tak trochu alibistické scenáristy vinu svést nelze, jedině na divákovu aroganci a předpojatost. mea culpa, dodávám za sebe. /// scénář je vlastně skomponován z tolika zákeřných (zdánlivě) nahodilostí, až může budit dojem, že vděčí za svůj vznik jakémusi zlému demiurgovi. tolik se ve filmu hovoří o Bohu, a přesto se zdá, že fikční svět Annabelle (a snad tím pádem i souvisejících filmů) musel stvořit nikoliv on, ale naopak Satan. o to spíše je v závěru cítit nemalé promile ironie - vždyť způsob rozuzlení při důsledném výkladu znamená vítězství pro démonické síly - a probuzení do reálného světa po skončení projekce teprve přináší tu pravou úlevu. divákům zbývá jen doufat, že na nich během sledování neulpěla žádná poskvrna. vždyť to nakonec byl jen trochu znepokojivější filmík na téma mateřské lásky, nebo ne? (90%) () (méně) (více)

Reklama

S.Quentin QUALE 

všechny recenze uživatele

Plnej? Really? No, ne zcela, o kousek nadhodnocuju, ale pro ten plnej mám pár důvodů. Samozřejmě s kompaktem typu The Conjuring se tento spin-off měřit nemůže, vad na kráse je tam taky habakuk, ale ty největší považuju za čistě subjektivní, protože nejsem zaláskovanej, cukrování ve filmech mě sere, natož abych se dokázal vcítit do role "mladá matka sama doma". Takže abych to vyargumentoval....máme tady faktor AntiHate - nemá cenu se pozastavovat, jen politovat. Dále zapracovalo jedno velké, příjemné překvapení, protože jsem zjistil, že horor v kině není mrtvej! Dostavil jsem tak tak načas, no při vstupu do sálu mi spadla čelist. Kyjovská Panoramka byla snad víc než z poloviny plná, což čítá dobrých 200 lidí. Vzhledem k tomu, že normálně tam sedíme jak po koštu ve dvou tuctech, nestačil jsem zírat. Jo, byla to omladina, ale co jest podstatný, smích jim rychle přešel v řev a vyvalený oči. Úlet! Hajzlpapír došel tak v půlce filmu, tipl bych podle provozu uliček. Tím se dostávám k tomu nejpádnějšímu argumentu a ten je jednoduchý, prosťoučký. Co dělá horor dobrým hororem? Po dlouhé, dlouhatánské době mi při byť jedné scéně tak přejel mráz po zádech, že už jen kvůli tomuto si tam toho bůra plesknout dovolím. Posledním zavažíčkem je srovnání s ostatníma letošníma kouskama, kde uznávám, bavil jsem se v hororovém duchu líp než u Deliver Us From Evil, takže 85%. Doporučuju! ()

Nin 

všechny recenze uživatele

Kvalitně natočené. Je znát, že režisérem je kameraman, protože si občas pěkně hraje se záběry, umístěním kamery... To je fajn. Taky jsou ve filmu dobří herci. Manžel mi šíleně připomínal Eddieho Redmayna, kdyby byl o trochu větší alfa samec. Strašidelný je film tak akorát. Bohužel příběh je dost slaboučký a zapůsobí asi hlavně na děti a naivnější diváky, kteří lidem baští to, že je to "podle skutečné události". Docela OK horor. (6/10) ()

Kothy 

všechny recenze uživatele

No nebylo to nic extra. Popravdě jsem od toho ani moc nečekal. Ne velmi zajímavý spin-off k V zajetí démonů. Ta panenka prostě sama celý film neutáhne. Odehrává se to teda ještě před tím. Vypráví to o mladé rodině, které tahle panenka pěkně zavařuje. Všude je pronásledují démoni. Ti do toho ještě čekají dítě. Nakonec to vyřeší po svém. Nepřišlo mi to ale nějak strašidelné. Ani lekačky nejsou nic moc. Jo a hraje tam Bra'tac z SG. :) Ten konec mi přišel divný... "Chce její duši!" ()

Galerie (32)

Zajímavosti (38)

  • Ve scéně, kdy ve sklepě vyjede kočárek, je vidět, že prostěradlo dopadne pravděpodobně na ruku člena štábu, který kočárek postrčil. (Corpsegrinder)
  • Morganna Bridgers, Zach Pappas a Joseph Bishara sú jedinými hercami, ktorí sa vrátili z predchádzajúceho filmu (V zajatí démonov). May a Pappas si zopakovali svoje úlohy Debbie a Ricka, zatiaľ čo Bishara, ktorý stvárnil Bathshebu, hrá v tomto filme démona. (Pat.Ko)

Související novinky

Nová adaptace Prokletí Salemu našla režiséra

Nová adaptace Prokletí Salemu našla režiséra

13.04.2020

Minulý rok jsme se dozvěděli, že Kingův horor Prokletí Salemu se po letech dočká nové verze. Produkovat ji měl James Wan a do scénáře se pustil Gary Dauberman, jenž napsal například nové To nebo… (více)

Manželé Warrenovi zpět pro třetí Annabelle

Manželé Warrenovi zpět pro třetí Annabelle

18.10.2018

Patrick Wilson (Aquaman) a Vera Farmiga (Zdrojový kód) si zopakují své role Eda a Lorraine Warrenových v třetím dílu spin-offové Annabelle. Příběh třetího filmu se bude točit okolo proslulé panenky,… (více)

Třetí Annabelle má režiséra

Třetí Annabelle má režiséra

24.07.2018

Vražedná panenka Annabelle je k nezastavení a tak studia Warner Bros. spolu s New Line během Comic-Conu oznámila, že její třetí díl dorazí pravděpodobně už v létě příštího roku. Pokračování spin-offu… (více)

V zajetí démonů potřetí

V zajetí démonů potřetí

27.06.2017

Alfou a omegou dnešního Hollywoodu jsou propojené filmové vesmíry. U Star Wars nebo Marvelu šlapou na jedničku, jinde se více či méně klopýtá. Naposledy se trochu spálil vesmír s klasickými monstry,… (více)

Reklama

Reklama