Režie:
Sean EllisScénář:
Sean EllisKamera:
Angus HudsonHudba:
Guy FarleyHrají:
Lena Headey, Richard Jenkins, Ulrich Thomsen, Melvil Poupaud, Asier Newman, Michelle Duncan, Peta Longstaff, Ziad Alyan, Lucy Bingham, Marie Flood (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Zrcadlo se rozbilo - a z jejího života se stala noční můra. Na oslavě narozenin svého otce prožije Gina zvláštní věc - zničehonic se rozbije zrcadlo. A pak se začnou dít podivné věci. Při cestě do práce se Gině zdá, že vidí sama sebe, jak řídí auto. Následuje tedy záhadnou ženu a v nepozornosti způsobí dopravní nehodu. Ztratí částečně paměť a její život se promění v podivnou noční můru... Jediným klíčem je rozbité zrcadlo. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (260)
Ten nápad o zrcadlových odrazech pronikajících do našich životů je poměrně neotřelý, parádní a vlastně i pojat docela mrazivě. Jen mě trošku ubíjelo to ultrapomalé tempo, které by bylo fajm, kdyby nebylo pomalé zase až tak moc, že mě uspávalo. Což mi trochu kazilo tu mnohdy lynchovskou atmošku. Lena je úžasná, ty haluzově snové sekvence jsou parádní, ale na můj vkus jsem si film musel několikrát vracet. ()
Soustředěná režie Seana Ellise je v současných žánrových vodách k nezaplacení příjemnou změnou, ne-li přímo zářnou výjimkou, značící mj. komplexní režijní způsobilost. Zvolna budovaná atmosféra skrze rozvážný rytmus a uvážlivou práci s audiovizuálem, bez zaváhání či obvyklých žánrových přečinů a se smyslem pro detail i pro náležitě efektivní provedení takových (v žánru dlouho neiniciovaných, zaprášených) artefaktů typu „opakovaný flashback, rozkrývající zásadní dílek v dosud zastřeném účelu hrdiny“ (viz. Harmonika v Tenkrát na Západě). O to více zamrzí, že scénář neiniciativně staví na již provětrané šabloně, jejímž prohlédnutím film víceméně vyloží všechny karty (nemluvě o závěrečné, rovněž nepůvodní odbočce, po které vyvstávají otázky i tam, kde jich nebylo třeba). 7/10 ()
Máme množstvo nadprirodzených a mystických seriálov, v ktorých už bolo snáď všetko. Preto potom nechápem, prečo sa takýto námet úplne zbytočne naťahuje na celovečernú stopáž, keď je jasné, že sa ju snaží vyplniť iba preťahovanými zábermi a postavami, ktoré zisťujú to, čo už divák dávno vie. Ešte že to má fajn atmosféru, vydarenú pointu, ktorá má aj hĺbku a v hlavnej úlohe sexy Lenu. Takže zase podobenstvo o odcudzenosti a skrytej temnejšej stránke našeho ja. ()
AFTER DARK HORRORFEST 3 (Dying Breed, Autopsy, The Brøken, Slaughter, Perkins 14, The Butterfly Effect: Revelations, From Within, Voices / Someone Behind You) Sean Ellis po výbornom CASHBACK sa pustil do nepreskúmaných vôd (ehm, to som ešte nevidel jeho kraťas LEFT TURN) a ja som čakal, že ťažko pohorí no opak je pravdou. I keď THE BRØKEN spočiatku nezaujme nejakým super vizuálom o to lepšie sa zadrapne tajomnou atmosférou, pričom sa vzdáva klasických prvkov hororov ako sú potoky krvi alebo šokové scény a všetko buduje pomalými zábermi a strašidelnými zvukmi. Napriek slabému (nie však nezaujímavému) scenáru vystaval príbeh výborne a tak v priebehu celého snímku nehrozí že by začal nudiť. PS: Zdá sa že trademarkom Ellisových filmov bude prezentácia krásy ženského tela ;-) ()
Zrcadlo, zrcadlo, kdo je na světě nejšáhlejší..? Český název evokuje stav po dvou krabicích Červené poezie a pár locích okeny, ale ta se tentokrát použije výhradně na čištění. Reklama na deštěm zalévaný záhon Londýn s okurkou 30 st Mary Axe, crashtest Jeep Cherokee vs. London cab, hnusné koupelny a bubu-entity lezoucí k nám zpoza světa za zrcadlem. Bezva, akorát mi připadalo, že se Ellis nemohl rozhodnout, jestli mu střepy přinesou štěstí (pečlivě budovaná atmosféra psychothrilleru), nebo bude mít sedm let smůlu (tuctová zápletka o chabé pointě).. Doporučuji zaměřit se na závěrečný, krví podlitý pohled L.Headey na nemocniční chodbě - takto se zúročuje účinkování v seriálu s Terminátory.. ()
Reklama