Režie:
Alfred HitchcockScénář:
Charles BennettHrají:
Robert Donat, Madeleine Carroll, Lucie Mannheim, Godfrey Tearle, Peggy Ashcroft, John Laurie, Helen Haye, Frederick Piper, Alfred Hitchcock, Miles Malleson (více)Obsahy(1)
Kanadský turista (Robert Donat) je v Londýne krivo obvinený z vraždy a tak musí prchať pred FBI a zároveň pracovať na dokázaní svojej neviny. Na úteku stretáva krásnu blondýnku (Madeleine Carroll)... Mysteriózny thriller s odleskom komédie a romance. (POMO)
Videa (1)
Recenze (98)
Je to trochu paradox, ale ta Ondříčkova s úctou dělaná parodická verze 39 stupňů z prken Dejvického divadla o čtyřech hercích mi přišla o fous lepší originálu. Nejen, že je Jarda Plesl Robertem Donatem více než samotný Robert Donat, ale hlavně tam jsou ti ptáčci. A teď již k filmu samotnému. Vše co dělá Hitche Hitchem tu je skoro v čisté esenci (včetně nelogičností - čtyřiceti mílový úprk s policií v patách apod.). Jenomže to tak nějak nefunguje. Abych byl přesnější - mezi Donatem a Carrollovou to ne zcela funguje, ona jeho totiž dosti zastiňuje. Na což doplácí i film jako celek, am I right sir? Na druhou stranu to tempo je tak závratné, že mi to stejně došlo až po projekci. ()
Reziser Alfred Hitchcock /Vertigo, Psycho/ natocil vyborny mysteriozny fryler. Spionska tematika je pre mna zaujimava a fascinujuca, a mna ako diviaka nenecha ani chvilu vydychnut si. Tempo je strhujuce a nuda teda rozhodne nehrozi. Nespravodlivo obvineny muz v podani Roberta Donata /Sbohem Pane Chris 1939, Kouzelna Skrinka 1951/ bol vskutku presvedcivy v tom, ako sa z neho stal uprchlik a musel zdrhnut do dalsej krajiny, lebo v povodnej ho stihaju chlupati, teda policia. A nasledne musi okolie presvedcit o svojej nevine. Madeleine Carroll /North west Mounted Police 1940/ bola skvela a hrala obdivuhodne. Hitchcock mal ako vzdy male cameo vo filme. Logika vo filme este trochu kriva, ale od prirodzenia som tolerantny, takze rad odpustam. A nie je to pre mna nadcasovy film, lebo stale tvrdim, ze najlepsie filmy tocil Hitchcock az v 40. a 50. rokoch minuleho storocia. Aj tak vsak ide o film, ktory nesmie vynechat ziadny funda kvalitnej filmariny, Lebo v medzivojnovom obdobi 1918 - 1939 sa tocili skutocne klenoty, ktore si treba pripomenut : 89 % ()
Mistrovský film, který mě - jako už tolikrát před tím - přiměl pocítit obdiv k Hitchcockovi, resp. k tomu, jak dokázal být novátorský a invenční (několik záběrů v tom filmu je naprosto geniálních a lapal jsem u nich po dechu). Když si člověk vezme stáří toho filmu v kombinaci s tím, jak je stále životný a zábavný, nejde se ubránit úžasu - zde byl rozhodně Hitchcock ve vrcholné formě. ()
Léta jsem se chystal pustit do Hitchcocka a když už, tak to vzít důkladně, se startem nakonec právě u 39 STEPS. Tenhle thriller slušně odsýpá v záhadě a dobírání se pravdy, zaujme útěky horskou krajinou, najde si prostor i pro humor a nějakou tu (až dalo by se říct "mad lovers") romanci, kde pro mě vynikal snad nejvíc. Tématy nejistoty, špionáže a falešných obvinění zajímavě předchází studenou válku a příslib je značný. ()
Popravdě jsem z toho trochu zklamaný. První půl hodina se mi líbila hodně, ale pak to celé šlo stále víc a víc dolů, chvílemi jsem se i nudil a nebýt posledních 5 minut, tak ani tu hodně slabou čtvrtou hvězdu nedám. Navíc od té první půl hodiny se to začne vyvíjet poněkud divně (v špatném slova smyslu) a celý ten příběh mohl být domyšlenější, protože třeba chování hlavního hrdiny je místy strašně nahodilé. Špatné to rozhodně není, celé je to opět skvěle natočené i zahrané, ale Hitchcock má spoustu lepších filmů. Btw, to závěrečné tajemství 39 stupňů mě pobavilo, ale myslím si, že to byl účel. Slabé 4* ()
Galerie (73)
Zajímavosti (10)
- Film vychází z románu "39 stupňů" Johna Buchana, mnoho důležitých událostí a postav ale bylo ve filmu pozměněno. Byly například přidány ženské postavy. (ČSFD)
- V scéne, kedy domáca pani objaví v byte mŕtvolu, skríkne a záber na jej tvár je sprevádzaný škrípaním koľají, po ktorých prechádza vlak. Strih prenesie scénu k reálnemu vlaku skrz škripot, ktorý zaisťuje dramatický prechod medzi scénami. (Biopler)
- Robert Donat a Madeleine Carroll jsou v jedné scéně připoutáni policejními želízky. Alfred Hitchcock je opravdu nechal připoutat na několik hodin skutečnými pouty, až s toho měla Madeline Carroll podlitiny. (Terva)
Reklama