Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V románu Ta třetí jde o niterné drama Jiřího Mánka, čtyřicetiletého pokladního v Živnostenské bance, který má umělecké nadání, vlohy hudební i malířské. Po zkušenostech z bojišť první světové války si zvolil zaměstnání, které ho velmi dobře zajišťuje existenčně, ale neuspokojuje ho v jeho ambicích. Žije osaměle s matkou, dobře si rozumí s bratrem Teodorem, s kterým ho spojuje láska k hudbě. Vzruch do Jiřího života vnese náhodné seznámení s mladou atraktivní dívkou Adélou, se kterou si, aspoň v počátku, připadá uvolněný a jakoby omládlý. Adéla je otevřená a přímá, až někdy netaktní a provokativní. Její vyzývavost a Jiřího přecitlivělost jsou stále silnějším zdrojem konfliktů, které vrcholí ve chvíli, kdy se Adélina bezděčná koketérie stává příčinou pokusu o sebevraždu Jiřího synovce. Problematický vztah s Adélou se ještě zkomplikuje, když do Jiřího života vstoupí bývalá kamarádka z dětství Milena. Jiří bezvýchodnost nedokáže vyřešit jinak než únikem ze života. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (44)

pm 

všechny recenze uživatele

90%. Psychologické drama "Ta třetí" disponuje skutečnou atmosférou. Výborně zahrané, ústřední herecká dvojice je skvělá. Filmům Dušana Kleina se snažím vyhýbat, ale za adaptaci Havlíčkovy novely se stydět nemusí. Není jistě bez zajímavosti, že Blanka Bohdanová, tady v roli Jiřího matky, si v předchozím filmu Jaroslava Balíka z roku 1968 zahrála "tu druhou". ()

Véronique 

všechny recenze uživatele

Velmi kvalitní film, vynikající herecké obsazení a zajímavé charaktery. Navíc je příběh lemován malebnou prvorepublikovou krajinou a doprovázen líbivou hudbou, které jej ještě povyšují. K dokonalosti možná scházelo ještě jiné/lepší dotažení příběhu, přesto se jedná o velmi dobrou práci. Kéž by takových televizních filmů přibývalo... ()

Reklama

jitrnic 

všechny recenze uživatele

Doufám, že tento film bude jednou doceněn, protože si myslím, že patří k tomu nejlepšímu, co bylo v televizi po revoluci natočeno. Potěší hlavně pro český film vzácná vyrovnanost hereckých výkonů. Snad jen Vladimír Škultéty a v první třetině ani Lucie Vondráčková nejsou úplně uvěřitelní, zato zde exceluje( neznamená předvádí se) Vladimír Dlouhý. ()

waits 

všechny recenze uživatele

Dlouhý s Vondráčkovu v tomhle televizním filmu předvedou Havlíčkovu novelu na takové úrovni, za kterou se často marně vydávám do kina. Zejména Vondráčková mě překvapila tím, jak svou cukrářku podala (ty očí v závěru..). U Dlouhého a Pavelky jsem tak překvapen nebyl, ti mě už přece jen potěšili mnohokrát. Klein trefil přesně tu pravou atmosféru, příběh vypráví pomalu a klidně, tak jak si předloha žádá, dobře vybraná je i Viklického hudba. Jedna z malých náplastí na televizní poplatky.. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Navenek nenápadná televizní retroinscenace, která přesně zachytila a převedla svou literární předlohu do digitální podoby (připomíná značně SATURNINA nebo Škvoreckého adaptace). Kultivovaný naturalismus, který byl vůdčí metodou Jaroslava Havlíčka, v Kleinově režii zůstává zachován; Vondráčkové Adéla osciluje mezi dívčím věkem a rodícím se vampýrem, až nečekaně velkou vnitřní nerovnováhu v sobě skrývá Dlouhého legionář. Ostatní postavy jsou více načrtnuty než vykresleny snad s výjimkou Mileny Ilony Svobodové, jejíž kultivovaný herecký projev se má oč opřít. V kontextu devadesátých let se jedná o nadprůměrné a zdařilé dílo, které se dokázalo vyrovnat důstojně i s postižením prvorepublikové atmosféry, v níž se náš tragický příběh odehrál. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (2)

  • Stejnojmenná kniha spisovatele Havlíčka, podle které byl film natočen, vyšla poprvé v roce 1939 a nese autobiografické prvky života autora. (sator)

Reklama

Reklama