VOD (1)
Obsahy(1)
Jenny (Adèle Haenel) je lékařkou, která provozuje malou praxi po svém starém a nemocném mentorovi. Ambiciózní mladá žena se chystá na velký kariérní skok – přestup na významnou kliniku a prestižní oddělení. Když se jednoho dne večer rozezní v její ordinaci zvonek, Jenny nereaguje. Je po ordinačních hodinách a má dost práce s nejistým Julienem (Olivier Bonnaud), který u ní vykonává praxi. Ráno se dozví, že neznámá dívka, kterou nepustila dovnitř, byla opodál nalezena mrtvá, nejspíš zavražděná. Hnána výčitkami svědomí se Jenny pokouší vypátrat její identitu. Nepřiznaně v ní ale hlodá i touha odhalit pachatele brutálního činu. (Film Europe)
(více)Videa (3)
Recenze (48)
Doktorka a její pacienti. Doktorka pátrá po "neznámé dívce" a pacienti se jí mění před očima. A není se ani příliš čemu divit; prostředí je natolik nehomogenní, natolik "multi-kulturní", že aby se příběh odehrál mimo něj, lze jen sotva pomyslet... Musím přiznat, že víc než detektivní story mě více zajímala lékařská praxe - a možná i porovnání s lékařskou praxí naši. A také možná spolu s nedávným TV-oznámením, že naši lékaři mají stávkovou pohotovost, přestože jsem se domníval, že jsou už několik let ve stávce. Druhým motivem byla povaha Dr. Jenny Davin, která by byla hůře chápána, pokud by ji nepodporoval jeji příběh s jejím mladým praktikantem. ()
Tohle neni film, tohle je teze. Postavy jsou odfláknuté, dialogy na první dobrou, kamera pracuje celou dobu jenom s jedním plánem, pohodlně vždy usazeném ve středu záběru a ta proklamovaná sociální civilnost nejspíš funguje na canneské buržousty, kteří nikdy neměli potřebu navštívit maloměstskou kliniku či se setkat s jejími problémy a pacienty. ()
Dardennovci opět tam, kde jim to jde nejlépe. To jest mezi společenskými a morálními vazbami a s kamerou od prvního do posledního záběru přilepenou na hlavní hrdince. Mám jejich filmy rád, jenže příběh, jehož nosné téma je vražda a tajemství, nesmí být jednoduše takhle intimní a klidný. Pak musím dodat, že se stal docela nudným. ()
Dardenneovci si vyskúšali detektívku a na to, aby ju nakrútili viac uspokojivo, by s ňou museli mať viac skúseností. Pátranie na vlastnú päsť, kedy polícia príliš neprotestuje, len občas naznačí, že hlavná postava by sa mala radšej starať o seba, je doménou skôr štylizovaných trilerov, než filmu s morálnymi posolstvami. Je prekvapivé, že Jenny sa síce okolie vyhráža, ale k ohrozeniu jej života nedôjde, čo je možno snahou vyhnúť sa žánrovým klišé, ale vzhľadom na okolnosti by realite viac zodpovedalo nejaké to skutočné násilie. V pozadí prípadu sledujeme súčasné sociálne problémy krajiny, resp. Európy, ktoré ale už pôsobia ako klišé (prostitúcia prisťahovalcov, nelegálni imigranti) a zároveň psychologický ponor do myslí vinníkov (postavy tu majú väčšiu či menšiu mieru viny voči obeti), ktorý je zaujímavejší a zaslúžil by si väčší priestor. 70% ()
Tématem filmu je konflikt citu a rozumu. Krimi, na jejímž pozadí jsou divákovi zabaleny běžné denní situace. Přesné postižení společnosti bez zbytečné vaty. U jiného filmu by mohl divák začít pospávat, ale tento se style od ostatních liší - bez hudby, padnoucí přesný střih a přesné vyjadřování pocitů herci mlčením. ()
Galerie (14)
Zajímavosti (3)
- Natáčení probíhalo od 12. října do 22. prosince 2015 v Seraingu v provincii Lutych. (bianci)
- Po projekcii na festivale v Cannes sa bratia Dardennovci rozhodli urobiť ešte niekoľko zmien, čoho výsledkom je o 7 minút kražšia verzia, oproti tej festivalovej. (classic)
- Pôvodne mala byť obsadená do hlavnej ženskej úlohy Marion Cotillard. Bratia Dardennovci sa nakoniec rozhodli pre 14 rokov mladšiu Adèle Haenel. (classic)
Reklama