Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Emanuel Pokorný, starý mládenec, má nastoupit jako profesor do venkovské církevní školy. Před odjezdem však nalezne ve svém pokoji odložené nemluvně. Protože nemá čas pátrat po rodičích dítěte, tajně pronese dítě do penzionátu. A jeho trampoty od té chvíle nemají konce… Role nesmělého profesora v komedii Děvčata, nedejte se! byla jako stvořená pro Huga Haase. Ten se také společně s Janem Alfrédem Holmanem podílel na scénáři a režii. Přísnou paní ředitelku penzionátu hrála Leopolda Dostalová; byla to její druhá filmová role. Studentku Vlastu, která je do Emanuela tajně zamilovaná, ztvárnila Adina Mandlová. Ve filmu se objevil i Ladislav Boháč, Jiří Dohnal, Světla Svozilová a Jan Pivec. Snímek měl premiéru v srpnu 1937. (Česká televize)

(více)

Recenze (55)

snaked 

všechny recenze uživatele

Pro mě 3-4. Je fascinující, jak celou řadu víceméně průměrných filmů dokázal Haas povýšit nad průměr svým herectvím a... ehn... kouzlem osobnosti, takže i přes ty slabé náměty se dá na film jako Děvčata, nedejte se! příjemně koukat. Tady mi ze všeho nejvíc vadila závěrečná scéna, které jako by nemohlo být dopřáno aspoň 5 vteřin na nějaké doznění... Jinak samozřejmě dojemné. Milé. ()

ScreamJay 

všechny recenze uživatele

Zvláštní film pro pamětníky, který si nemůžu pamatovat, ale jenžto mě velmi pobavil. Ač jeho konstrukce stojí na jednoduchém příběhu a kupě nedorozumění (nějak povědomě typickej rys té doby) disponuje řadou vtipných momentů. Decentní ironický humor pan Haase s jeho typickými výrazovými prostředky film posouvá ještě o třídu výš. Scénář není to pravý ořechový, protože čekání od jednoho vtipného momentu na druhý je někdy až nezdrávo dlouhé, ale dialogy celkem bodují. Hláška typu „vy erotomane“ v tak spořádané komedii obzvlášť pobaví. Pravda, že dnešní symbol půvabu už slečny ve cvičkách s vysoko posazenými hlásky příliš nesplňují, ale hvězdy typu Adiny Mandlové srovnání ani nepotřebují. Dal bych 4, ale ve srovnání s Burianovými komediemi je tohle spíš průměr. ()

Reklama

Skuby47 

všechny recenze uživatele

Snímek spíchnutý trošku horkou jehlou. Není se co divit, vždyť se v těch letech točilo i několik desítek filmů ročně. Sám Haas režíroval v tom roce tři, z nichž ve dvou hrál a k tomu přidejme, že v témže roce hrál ještě i ve Fričově komedii Mravnost nade vše. Zřejmě tehdy nikdo nepočítal, že se na tyto filmy budou diváci koukat i za 75 let v 21.století. Film se mi líbil, zvláště typická Haasova samomluva a vtipné hlášky typu „Moje teta má holčičku, Karlíček se jmenuje.“ Jeho staromládenecká bezradnost při manipulaci s dítětem je kouzelná a to dítě bylo taky moc roztomilé. ()

zette 

všechny recenze uživatele

Hugo Haas a Adina Mandlova jsou jedni z mych nejoblibenejsich hercu v nasi historii a o to vice jsem se na film tesil. Myslim, ze Mandlove tato role nesedla a i se svou naivni roli ztratila temer vsechen svuj puvab. Cely pribeh je strasne naivni a neverohodny, coz ve tricatych letech neni zadnou vyjimkou, ale i tak... No, budme radi, ze nakonec vse dobre dopadlo:-). ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Totiž mojé sestřenice.. No, ona je to spíš teta !! Ona má ho-holčičku, Karlíček se jmenuje.. Tak naschle.." ;) Díky takovému krátkému spojení už si nejedno děvče zkomplikovalo život..;) Stejně vhodným názvem by tak jistě mohla být třeba jiná rada Děvčata, nedávejte !! Nicméně tady si ho nechal téměř dobrovolně zkomplikovat Hugo Haas, herecky skvostný jako vždy a režijně alespoň příjemně sebeironický.. Adina tradičně překrásná v pro ni netypické poloze - Herecké poloze samozřejmě..;) - v roli, která jí však příliš vyniknout nedá.. Ale ta pozoruhodná chemie mezi nimi, film od filmu více, se mi zdá snad stejně silná jako Haasova jedinečná komika.. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (8)

  • Hugo Haas objevil Viléma Prunera v pražské Lucerně, kde Pruner právě tančil a hrál své číslo. Haas z něj byl tak nadšený, že po představení mu dal nabídku hrát v jeho novém filmu. Jde o filmový debut Viléma Prunera. (kosticka7)
  • Vilém Pruner sa k filmovaniu dostal tak, že herec, ktorý mal stvárniť rolu akademického maliara, ochorel. Keď začal hrať vo filme, ešte bol zamestnaný v továrni a na natáčanie si musel brať dovolenku. (Raccoon.city)
  • Malou Janičku (Jana Ženíšková) objevili filmaři na vystavené fotografii v jednom pražském fotoateliéru a do role její matky dodatečně angažovali její skutečnou matku, neherečku Ernu Ženíškovou. (Karlos80)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno