Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Emanuel Pokorný, starý mládenec, má nastoupit jako profesor do venkovské církevní školy. Před odjezdem však nalezne ve svém pokoji odložené nemluvně. Protože nemá čas pátrat po rodičích dítěte, tajně pronese dítě do penzionátu. A jeho trampoty od té chvíle nemají konce… Role nesmělého profesora v komedii Děvčata, nedejte se! byla jako stvořená pro Huga Haase. Ten se také společně s Janem Alfrédem Holmanem podílel na scénáři a režii. Přísnou paní ředitelku penzionátu hrála Leopolda Dostalová; byla to její druhá filmová role. Studentku Vlastu, která je do Emanuela tajně zamilovaná, ztvárnila Adina Mandlová. Ve filmu se objevil i Ladislav Boháč, Jiří Dohnal, Světla Svozilová a Jan Pivec. Snímek měl premiéru v srpnu 1937. (Česká televize)

(více)

Recenze (55)

Skuby47 

všechny recenze uživatele

Snímek spíchnutý trošku horkou jehlou. Není se co divit, vždyť se v těch letech točilo i několik desítek filmů ročně. Sám Haas režíroval v tom roce tři, z nichž ve dvou hrál a k tomu přidejme, že v témže roce hrál ještě i ve Fričově komedii Mravnost nade vše. Zřejmě tehdy nikdo nepočítal, že se na tyto filmy budou diváci koukat i za 75 let v 21.století. Film se mi líbil, zvláště typická Haasova samomluva a vtipné hlášky typu „Moje teta má holčičku, Karlíček se jmenuje.“ Jeho staromládenecká bezradnost při manipulaci s dítětem je kouzelná a to dítě bylo taky moc roztomilé. ()

jane1106 

všechny recenze uživatele

Průměrná komedie o jedné "prekérní" situaci (která ve filmu není ani z desetiny tak prekérní, jako by byla ve skutečnosti:)) ve které ale kraluje báječný Hugo Haas. Jeho skvělé subtilní herectví, upřímné úsměvy a krásně demonstrovaný vztah k dítěti jsou na filmu opravdu tím nejlepším. Dokonce jsem ho podezřívala jestli ta malá herečka nebyla náhodou nějaká jeho skutečná dcera.:) Ke konci se snímek už poněkud táhne a ztrácí dech, nicméně za vidění určitě stojí. ()

Reklama

Marthos 

všechny recenze uživatele

My jsme byli takoví političtí odpůrci. Já byl vždycky radikálně pravej a tys byl radikálně levej. – Teď je mi to radikálně jedno. Hugo Haas se během třicátých let etabloval nejen coby výsostný komediální herec, ale také jako renomovaný režisér. Vedle úspěšné konverzační komedie Kvočna s Růženou Naskovou v titulní roli a neméně úspěšné adaptace Čapkovy Bílé nemoci má na svém kontě i tuto rozpustilou taškařici z dívčího penzionátu. Její nepřehlédnutelný feministický apel lze v jistém ohledu chápat jako odvážný nesouhlas, byť v mnohém nezralý, se zkostnatělou morálkou a jejími falešnými společenskými ohledy. V Haasově dobrotivém kantorovi, outsiderovi, kterému pšenka zrovna nekvete, je zase zachycen existenční zápas o holé přežití, v době, která se stále ještě potýkala s důsledky proběhnuvší hospodářské krize. To všechno, včetně atypické role zádumčivé studentky venkovského dívčího internátu v podání Mandlové, která významně prolamuje ledy jejího stereotypního obsazování do rolí zhýčkaných mondének, má svou cenu. A že život není jen sen prozrazuje už samotný úvod, v němž se mladá žena, samoživitelka, rozhodne pod tíhou deziluze a nenaplněných představ zbavit tíživého břemene – novorozence, zhmotnělého hříchu jednoho prudkého milostného vzplanutí. P. S. Tak jsme se navzájem docela hezky dojmuli. ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Totiž mojé sestřenice.. No, ona je to spíš teta !! Ona má ho-holčičku, Karlíček se jmenuje.. Tak naschle.." ;) Díky takovému krátkému spojení už si nejedno děvče zkomplikovalo život..;) Stejně vhodným názvem by tak jistě mohla být třeba jiná rada Děvčata, nedávejte !! Nicméně tady si ho nechal téměř dobrovolně zkomplikovat Hugo Haas, herecky skvostný jako vždy a režijně alespoň příjemně sebeironický.. Adina tradičně překrásná v pro ni netypické poloze - Herecké poloze samozřejmě..;) - v roli, která jí však příliš vyniknout nedá.. Ale ta pozoruhodná chemie mezi nimi, film od filmu více, se mi zdá snad stejně silná jako Haasova jedinečná komika.. ()

Véronique 

všechny recenze uživatele

Opět jedna z moc milých prvorepublikových komedií. Hugo Haas se znovu objevuje v roli starého mládence a poplety, který se ne vlastní vinou zaplete do dalšího dobrodružství. Tentokrát je v hlavní roli malé batole:). Děj nás zavádí až do dívčího penzionátu, kde o zápletky a překvapení není nouze. Zvědavým chovankám dominuje v té době strmě stoupající hvězda filmového plátna Adina Mandlová. Velmi povedená a znělá je i ústřední píseň "Děvčata, nedejte se!" Z dnešního pohledu možná určité scény působí směšně, dívá-li se na to ale člověk jako na "exkurzi" do starších, nezapomenutelných časů První republiky, je to oáza. Co film trochu brzdí, to jsou ne vždy úsměvně působící scénky s Haasem, kterých je zde až moc. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (8)

  • Malou Janičku (Jana Ženíšková) objevili filmaři na vystavené fotografii v jednom pražském fotoateliéru a do role její matky dodatečně angažovali její skutečnou matku, neherečku Ernu Ženíškovou. (Karlos80)
  • Hugo Haas objevil Viléma Prunera v pražské Lucerně, kde Pruner právě tančil a hrál své číslo. Haas z něj byl tak nadšený, že po představení mu dal nabídku hrát v jeho novém filmu. Jde o filmový debut Viléma Prunera. (kosticka7)
  • Námět byl inspirován francouzským filmem Le Mioche, který natočil v roce 1936 režisér Léonide Moguy. Není jasné, jak úzce spolu obě verze souvisejí. České zdroje tuto souvislost nezmiňují. Informace je z Catalogue des films français de long métrage 1929-1939 (Cinémathèque Royale de Belgique, 1975). Zdroj: Český hraný film 1930-1945, NFA 1998. (ČSFD)

Reklama

Reklama