Reklama

Reklama

Snowden

Trailer 4
Francie / Německo / USA, 2016, 134 min

Jeho jméno zná každý. Edward Snowden za sebou nechal pokojný rodinný život a vzornou kariéru v tajných službách a stal se psancem na útěku. Je muž, který odhalil šokující praktiky amerických výzvědných služeb, hrdinný whistleblower, nebo zrádce, který zaslouží nejtvrdší trest? Klasik americké angažované kinematografie Oliver Stone zkoumá profesní i rodinné zázemí člověka, který ukázal světu, že jsme stále sledováni. A že válka proti teroru posloužila jako záminka k bezprecedentnímu vpádu moci do soukromí. Jde tu vážně ještě o zachování demokracie? Snowdenova odpověď je mrazivě jasná. (Film Europe)

(více)

Videa (11)

Trailer 4

Recenze (326)

BoredSeal 

všechny recenze uživatele

Strašně otravný oslavný film o chlápkovi, který zradil svojí vlast a přispěl k sračkám, ve kterých se teď svět nachází. Jelikož je mi hlavní postava nesympatická a zastávám názor, že za cenu bezpečí se prostě někdy platí částečnou svobodou, dalo se čekat, že mě jednostranně orientovaný film absolutně otráví. V tomhle filmu by v podstatě mohla být hrdinská i obsluha, nosící do spikleneckého pokoje občerstvení. Když opomeneme osobní postoj, sám film mi přišel celkem nudný a málo dramatický, přestože se mi líbily některé scény, kde se film snaží vysvětlit, co že je to ta svoboda a soukromí. Gordon-Levitt je za hereckého robota jako vždy a navíc mluví ve snaze napodobit Snowdena násilně hlubokým hlasem, což k němu moc nesedne; snad by stačilo tu postavu prostě hrát podle historie, ne být imitátor za každou cenu. Závěr je samozřejmě podbarven heroickou oslavnou hudbou a zbožštěním vlastizrádce, který v podstatě vůbec nepřemýšlel, že zveřejnění citlivých informací bude mít zřejmě ještě jinou dimenzi než boj za svobodu soukromí. Naštěstí Stone nezašel tak daleko, aby zobrazil spokojeného Snowdena žijícího s přítelkyní v báječném Rusku, zemi blahobytu, lidských práv a svobody, ehm ehm ehm. ()

dom156 

všechny recenze uživatele

Nová doba nese nové a zákeřnější problémy. Sledování, hromadění dat a další kyber zločiny v rukou státního aparátu i extrémních skupin jsou špatně a díky Snowdenovi, alespoň částečně došlo k medializaci tohoto problému. Ten kluk musel mít velkou kuráž tohle udělat a Levitt v jeho podání je grandiózní. Velmi rád doporučuju. ()

Reklama

Marigold 

všechny recenze uživatele

Stone hledá dávno ztracenou relevanci komentátora, marně. Velkou devizou Snowdena je, že na rozdíl od jeho posledních filmů nemá otravný manýristický punc a docela odsejpá. Největšího žijícího imitátora Gordona-Levitta dokonce Oliver donutil hrát, což je solidní počin. Bohužel samotný obsah výpovědi je ve srovnání s tím, co nabídl oscarový dokument Citizenfour, spíš jakýmsi přehledným úvodem do problematiky, který podbarvuje Stoneův dobře známý kriticko-patriotický postoj k současné US demokracii. Chybí tam něco provokativního, něco, co by se vpálilo do sítnice. Krotká osobní rovina to nenahradí. Snowden příjemně ubíhá a na závěr zvedne koutky nezvládnutým patosem. Průser se nekoná, subverze taky ne... [70%] ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

V pátek 25. 11. 2016 ve věku devadesáti let zemřel Fidel Castro, o kterém Putin řekl, že "ztělesňuje vysoké ideály politika, občana a patriota upřímně přesvědčeného o správnosti toho, čemu zasvětil život". Před třinácti lety o Commandantem natočil dokumentární portrét Oliver Stone, který to tehdy schytal zleva i zprava. Nyní je tvůrce, označovaný za černé svědomí Ameriky, kritizován za fikční biografii SNOWDEN o whistleblowerovi, o kterém Putin řekl, že je to "podivný, idealistický chlápek, který je v Rusku v bezpečí"._____ Časté výtky ohledně toho, že SNOWDEN na rozdíl od většiny Stoneových filmů není relevantním komentářem k dnešku, potažmo je překvapivě krotký, a že navzdory stylistické excesivnosti jde o nezvykle přehledné a umírněné vyprávění, jsou mimo. Stone vždy s postavami pracoval spíše jako s typy než s psychologicky definovanými jedinci, protože mu slouží k demonstrování určité teze o společnosti. SNOWDEN je o zklamání z víry v demokratický systém (představovaný jak bushovskou jestřábí politikou, tak obamovskou lživou nadějí v lepší zítřky), a tak ani nevypráví o přerodu patriotického republikána v liberálního "extremistu" díky aktivistické ženě, ale o muži mezi dvěma ideologiemi představovanými dvěma vedlejšími postavami (viz stejné schéma používající WALL STREET, WALL STREET: PENÍZE NIKDY NESPÍ, ČETA, DIVOŠI)._____ Jinak Stoneovi šlo vždy o jasnost, srozumitelnost a přehlednost vyprávění (snad až na U-TURN a do jisté míry DIVOCHY, kde ale v obou případech aktualizoval noirovou poetiku), zatímco blbnul se stylem. Převážně umělecky motivované stylistické postupy (různé typy kamer a filtrů, kombinace hraných a dokumentárních pasáží, střídání makrodetailů a větších celků, významotvorné montáže...) ozvláštňují stoneovsky typické nechronologické a místy nespolehlivé, zato dlouholeté hollywoodské tradice ctící vyprávění. Kdo od Stonea čekal něco jiného? A kdo vůbec věděl, že Castro byl včera ještě naživu? ()

POMO 

všechny recenze uživatele

“Väčšina Američanov nechce slobodu, chce bezpečie”. Prekvapivo živý a zábavný Stone s dobrým scenárom. Gordon-Levitt ako charakterný IT supertalent uveriteľný a sympatický, ostatné obsadenie príjemné (Woodley ako jeho priateľka, Ifans ako šéf CIA a k tomu novinári Quinto a Wilkinson). Podanie kontroverznej témy s napätím a súčasne odľahčene (postava Nicolasa Cagea) je režijne vyvážené. Patetické pošteklenie v závere znesiteľné, film vie čo chce povedať a robí to srdcom, čo je hlavné. [Cannes] ()

Galerie (76)

Zajímavosti (14)

  • Špinavé praktiky NSA a CIA sú odkazom na Veľkého brata z antiutopického románu "1984" Georgea Orwella. V románe vystupuje antagonista O'Brien, vo filme šéf CIA O'Brian (Rhys Ifans), čo má byť priamy odkaz k postave, ktorá podobne ako v románe vtiahne hlavného hrdinu do vnútra systému, zasvätí ho, no potom sa z nej stane úhlavný prenasledovateľ. (Biopler)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno