Reklama

Reklama

La La Land

  • USA La La Land (více)
Trailer 4

Moderní pojetí klasického hollywoodského milostného románu umocněné skvělými písničkami doprovázenými velkolepými tanečními čísly líčí vášnivý milostný vztah od něžného vzrušení rozvíjející se lásky až po trpké zklamání z velkých ambicí. (Freeman Ent.)

Videa (26)

Trailer 4

Recenze (1 154)

sheen 

všechny recenze uživatele

Můj letošní favorit Oscarů. Whiplash se mi líbil ale v La La Landu jde Chezelle ještě hlouběji, ač je to naprosto "jednoduché", tak je to složité. Opravdu povedená stylová/muzikálová romantika, příběh honu za sny, za osudem, láskou a o životních rozhodnutích. Gosling a Stone se ukázali v Crazy, Stupid Love a tady jsou ještě v lepší formě. [CSFD premiéra Kino Lucerna] ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Dvě hodiny jsem zářil. A šel do toho s tím, že nemám rád zdlouhavý nablýskaný tanečky a zpěvy na playback, jazz se mi zatím neotevřel, Crazy Stupid Love je moje nejoblíbenější vztahovka-komedie a v případě Goslinga jsem už delší dobu skoro gay. Tohle mi dává pobrat titulky typu muzikál i pro ty co neradi muzikály, triumfuje talentem, lehkostí a chemií své herecké dvojice jako páru snílků, hraje s divákem a užívá si samo každou vteřinu, předvede geniální poslední roční období neboli "Epilogue", světí starý Hollywood a prostě ukazuje proč je film tak krásný magický médium. S každým to nehne, já jsem zůstal hrdě učarován - snímek roku, možná klidně let. A první, na který jsem šel 3x do kina v rámci jednoho týdne. A happy end nebo ne, tak nejvíc povznášející film, co znám. "It's a beautiful combination of an homage to the past and something entirely new." (NPR) P.S. moje "svatá trojice" L.A. spolu s Once Upon a Time in Hollywood + Babylon ()

Reklama

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Spíše taková hra na muzikál, na můj vkus příliš umělá a za srdce nechytající. Dobrá hudba, ano, zručně zrežírovaná taneční čísla, správně kýčovitá výprava a kouzelná Emma Stone... Jenže nebýt (zaplaťpámbu působivého) finále, nezbavil bych se za celé dvě hodiny pocitu, že se tady někdo pouze efektně předvádí, plní si sen natočit něco, co bude vypadat jako to, co už se netočí, a tak nějak při tom zapomíná na diváka. ()

Morien odpad!

všechny recenze uživatele

(1001) Ty brďo, kde jsou ty časy, kdy jsem si myslela, že Ryan Gosling by mohl být nejtalentovanější lídr svojí herecké generace. Inu, jsou přesně deset let a více zpátky. Možná, že by pořád mohl být, kdyby neměl úplně prapodivnou ruku při vybírání svých projektů. Z jeho projevu se úplně vytratilo spektrum a hloubka, za kteréž jsem ho milovala už od časů malých nezávisláků jako byl Svatý boj, ale i umělecky neambiciózních trháků jako Vzorec pro vraždu. Emma Stone mi zase připomněla jednu sekvenci z Lynchova Mulholland Drive. Tam je hlavní hrdinkou rovněž herečka připravující se na konkurz. Divák ji vidí, jak se připravuje u sebe v kuchyni se scénářem a legračně teatrálně svůj part přehrává a nezvládá. Potom ale přijde na konkurz a vysekne tak přesvědčivě soustředěný, vyzrálý, intimní výkon, že všem spadnou čelisti a roli okamžitě dostane. Emma Stone v mých očích během celého La La Landu nepřekročí tu fázi zkušebního přehrávání v kuchyni. Možná je to tím, že během všech svých emocionálních plot pointů musí zpívat místo skutečného hraní, ale když to tak režisér chtěl, tak měl najmout herečku, která by i v té pěvecké poloze vypadala jako ryba ve vodě a nikoliv jenom jako někdo, kdo to několik měsíců dřel. Navíc mi i přišlo, že se milenci svým hereckým pojetím poněkud míjejí, Stone se to snaží brát přes komediálnost a sebeshazovačnost, zatímco Gosling zůstává celou dobu smrtelně vážný. Jejich společné scény, i ty, kde mají být zamilovaní, mi přijdou jako nervózní rozmluva mezi lidmi, kteří se skoro neznají a mají strach o něčem začít mluvit doopravdy do hloubky, aby se před tím druhým neztrapnili. Chybí mi mezi nimi chemie a intimita, společné taneční choreografie mi přesvědčivý důkaz o lásce nedokážou nahradit. A co vůbec nechápu je poslední scéna, která jako by dokazovala, že za těch několik uplynulých let se ani jeden z nich duševně nikam neposunul a že její manželství a mateřství pro ni neznamenají vůbec nic, protože by to během vteřiny vyměnila za nějakou fantazii, o které sama tvrdila, že nemůže fungovat. A jestli někde platí ta klasická muzikálová výčitka "normálně přece lidé nezačnou jen tak tančit a zpívat", tak pro mě je to tady. Kdyby to byl alespoň unikátní způsob komunikace mezi nimi dvěma, ale film začíná tanečkem cizích lidí, co s následující love story nemá nic společného a připravuje nás tak jenom na cvičení v samoúčelnosti. Dějové věci se řeší většinou v dialozích (a to je můj nejméně oblíbený způsob řešení věcí) a zbytek složek je od nějaké funkčnosti více méně oddělen. Navíc mě mate, proč mají písně smutku a znechucení stejný drive jako písně jásání a radosti. Kdybych chtěla opravdovou aktualizaci klasického hollywoodského muzikálu, pustím si znovu Tanec v temnotách, kde se používá nostalgický obdiv a moderní pohled s formálním experimentováním k vytvoření něčeho nového a radikálního a kde hudba a tanec představují skutečnou komunikaci mezi postavami a nikoliv výplň v čase, kde se nic jiného neděje. A kdybych chtěla film, který se odehrává ve filmovém studiu a s nadhledem vzdává poctu "zlatým časům" a alespoň chápe, co všechno se mezi zlatými časy a dneškem odehrálo se světem a s kinematografií, tak si pustím Coenovic Ave, Caesar! La La Land podle mě může fungovat pro diváky, kteří po filmu nechtějí nic jiného než prostou zábavu (a kteří nemají vyhraněný hudební vkus), ale už ne pro někoho, kdo je alespoň částečně obeznámen s historií filmu a má nasledované nějaké klasiky a nějaké revize klasiků. Udělovat tomuto filmu ceny a označovat ho za milník mi přijde scestné. -"How are you gonna be a revolutionary if you're such a traditionalist?" () (méně) (více)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Bylo nebylo, jednou takhle na vánoce na jedné z ucpaných highways v šíleném kalifornském pařáku se seznámí dívka s mladíkem. Seznámí se zvláštně... On ji vytroubí, ona mu ukáže fakáče. On je pianista snažící se v době salsy hrát po klubech jazz, ona chce být herečkou a jede na další z nekonečných komparzů, kde jí nakonec vždy řeknou - ne děkujeme. Takhle nějak začíná ona milostná romance. Hned v zácpě máme první píseň i tance a celé to bylo takové přibarvené aromatizované. Barevná auta, barevně odění lidé navíc v rámci korektnosti různých barevných pletí v letním vánočním prostředí... Zkrátka jsem si říkal eh.. co to ? Jak se rovíjí romance dojde i na další song na vyhlídce a tam už jsem krapet chytil slinu, protože se pár pokoušel stepovat a tančit. Aby bylo jasno, já rád jazz (i když raději mám swing) a staré klasické americké muzikály miluji. Proto jsem se neustále nemohl zbavit nutnosti srovnávat. A aby bylo ještě jasněji, líbí se mi hezké ženské a ať jsem dělal co jsem mohl, krásku jsem v hlavní hrdince hledal těžko. Emma Stone je taková typová obdoba Denise Richards ovšem po dekompresi kdy jí tak nějak vylezly oči z důlků a tlak jí způsobil předkus. Naštěstí to zachraňovala hezkou postavou, hezkým hlasem a uměla se i hýbat. Od poloviny filmu sledujeme romantické drama, kdy hrdinové ví co by dělt profesně chtěli, dělají profesně co nechtějí, ale toho vysněného se jim nedaří dosáhnout. Každý sám cítí, že na sobě děláním něčeho jiného (v případě klavíristy dokonce hraní hudby, kterou opovrhuje) páchají na sobě zradu. Ale takový je reálný život. Film je rodělen do čtvero ročních období, přičemž mezi podzimem a závěrečnou zimou uteče 5 let. Muzikálovým film začne být zase až ke konci, který mne konec opravdu dostal. Byl totiž naprosto reálný, ze života. Žádný Hollywood. A uvědomil jsem si, že vlastně bylo dobře, že Emma Stone není žádná kráska, protože i tím vlastně celý film získal punc reálnosti. La La Land je o dvou lidech, kteří se potkají, snaží si plnit své sny a když se jim to nedaří, vzájemně se podporují byť to pro ně znamená odloučení a zásadní změnu.... Víte, byl jsem na tuhle ,,nádheru'' velmi zvědavý. Oscarová záležitost, všemi opěvovaná, říkal jsem si ha, jak to projde u mne a nasadil jsem opravdu jemné síto pro kritiku. A ono je to opravdu dobré, ale došlo mi to až na konci. A dobré je to jako celek , nic z toho nevyčuhuje. Je to dobrý film, není to muzikál jak jsme zvyklí, je to něco jiného. Ale ten film je vlastně i o tomto žánru hollywoodských muzikálů a snad i umírajícím jazzu (i když ten je nesmrtelný). Nicméně myšlenka byla zajímavá, lpěním na tradicích a ortodoxním vyjadřování tvoříme konzervu. Nejdeme s dobou. Staří sem tam ochutnají, ale mladí raději čerstvé. A pokud se jim cokoliv staré, čerstvě neupraví, nebudou mít o to zájem. A týká se to prakticky všeho. Jazzu, muzikálů, historie... Šiřme vše mezi mladé, upravujme, ale neprzněme! Až se zapomene, bude jedno jak dobré to bylo! Dávám za 5 zatroubení klaksonu ! * * * * * () (méně) (více)

Galerie (60)

Zajímavosti (58)

  • Když jsou Mia (Emma Stone) a Sebastian (Ryan Gosling) ve studiu Warner Brothers, můžeme si všimnout, že má Mia kabelku na levém rameni. V dalším záběru ji však má na pravém. (orkadimenza)

Související novinky

Jimmy Kimmel bude zachraňovat Oscary

Jimmy Kimmel bude zachraňovat Oscary

07.11.2022

Podoba oscarového ceremoniálu se po několika velmi hrbolatých ročnících vrací aspoň trochu k normálu, nebo se to tak v tuto chvíli alespoň zdá. Po čtyřech letech, kdy se předávání světově… (více)

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

31.12.2021

Přichází den, kdy se každoročně obracíme na nejoblíbenější uživatele, aby se nám svěřili se svými topkami 3 filmů (a případně 3 seriálů) uplynulého roku. Od loňska je navíc doplňují i vybraní… (více)

Nová hraná Sněhurka našla představitelku

Nová hraná Sněhurka našla představitelku

23.06.2021

Už brzy hodlá Disney do kin vytáhnout i jednu ze svých největších klasik. Po hraných adaptacích slavných pohádek jako Lví král, Popelka či Mulan totiž do kin dorazí také plánovaná Sněhurka a sedm… (více)

Hraná Sněhurka našla režiséra

Hraná Sněhurka našla režiséra

30.05.2019

Režisér Marc Webb se navždy zapsal do paměti fanoušků originálních romantik jako tvůrce 500 dní se Summer. Jeho dva spidermanovské pokusy s Andrew Garfieldem a Emmou Stone v hl. rolích už ale takový… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno