Režie:
Dan PřibáňScénář:
Dan PřibáňHudba:
Tatiana MikováHrají:
Dan Přibáň, Aleš Vašíček, Marek Slobodník, Tomasz Turchan, Radoslaw Jona, Dana Zlatohlávková, Jakub Nahodil, Zdeněk Krátký, David Novotný (vypravěč)Obsahy(1)
Cestovateli Danu Přibáňovi a jeho partě nestačilo, že dokázali nemožné, když přejeli Trabantem Afriku a natočili o tom nezávislý film. Rozhodli se vypravit na ještě náročnější cestu. 21 124 kilometrů napříč Jižní Amerikou až na konec světa. A aby to nebylo moc jednoduché, tentokrát nepojedou jen Trabantem. Sestava snů v mezinárodním týmu Čechů, Poláků a Slováků patří podle Dana „buď do blázince, nebo na šrotiště." Dva Trabanty, polský Fiátek a Jawa 250 z roku 1957 se místo toho vydává vstříc tomu nejnáročnějšímu, co se dá v Jižní Americe najít. Amazonský prales, pětitisícové průsmyky And, pouště i oceán. Tahle šílená jízda rozhodně není bezstarostná, je ale fascinující a zábavná. Jak se dokáže snést osm lidí ze třech zemí, kteří se navzájem skoro neznají, čtyři měsíce ve žlutých ponorkách? Ta největší výzva není venku, ale uvnitř. (Aerofilms)
(více)Videa (2)
Recenze (266)
jelikož jsem prvně viděl seriál, tak to z mého pohledu byla spíš taková rekapitulace, která neměla čím překvapit.. s Afrikou si příliš netroufám srovnávat, jelikož mé vzpomínky :) na ni byly dost nekompromisně přebity právě dvanáctidílným seriálem.. každopádně ale spokojenost a moc se těším na to, co Přibáň a spol. předvedou příště.. (Austrálie) ()
Tož nám ten Příbor, či jak se ten fúsatý kokot menoval, vnuknul super nápad a koňskó dávku tej pověstnej kuráže. Tady s chlapcami Dežom, Olegom, Zigom, Šohajom, Demeterom a macató Eržikó sme se rozhodli udělat mega výlet našim vytuněným žigulíkom do Tesca na nakupy, pičo vole. A protože to byl road trip jak cyp, kurva, urobili sme ze pár zápisků, aby si i další degenerace mohly vzít příklad z našej cesty vyjebanej. Hodina 1. - Hned ze začátku nastaly vykurvené problemy, lebo ten vyfajčaný kokot Demeter ztratil nákupnú tašku a byli by sme piče, kdyby sme dojeli do Tesca s Kauflanďáckó brašnó. Takže sme vyslali Demetera k súsedě to za mrd pořešit a zatím sme s chalanmi prijebávali ten pripečený výfuk na žiguleho. Do kuforu sme zatím napchali všecky dlúhé kabáty s hlubokými kapsami. Hodina 2. - Tož nastává čas vyrazit, vy banda chlpatá. Opět nastaly more problémy, keď sme se nemohli do žigula řádně nasáčkovat, bo Eržika je macatá flundra a vypadá, jak kdyby ste do pytla od brambór narvali tři vyžraná prasata. Kurva more, tož Olego musel jít do kufru, bo by to jinak nešlo. Časně ráno sme vyrazili z předměstí Chánova, no som natěšený jak cyp! Hodina 3. - Jebat, jebat, jebat! Uvízli sme v koňským hovně, to mňa pojeb do mej zadnice kypré, čím ty svině vycválaný krmijó, že serú takéto gigantické kopy? Tož sme pověřili Ziga, aby vyměnil koleso, bo bylo zamrdané jak naša klika od kúpelky. Hodina 4. - Tak Ziga je naprostý kokot vyjebaný, bo neumí ani piču. Hlavně že denně trénuje běhy na dlúhu trať s kanálovými poklopy na zádech, ale vyměnit jedno vykurvené koleso, to aby sa člověk poondil. Naštěstí kolem jeli naši krajani s čerstvě čornutó felinó, tož nás z těch sraček vytáhli. Hodina 5. - Dežo, který do teraz neřekl ani piču, si v autě tak nechutně zasral, až mi pozdechaly všecky filcky. Vyjebu ti manku do tej chlupaté řitě, ty kokotko smradlavý! Šohaj aj na půl hodiny omdlel, jaké to byl rigol, kurva. Hodina 6. - Museli sme zastavit na benzíně, bo ten puch se šířil jak mor a Eržika potřebovala akutně srat, bo na snídaňu zožrala celú hovězú kotletu aj s polkou krávy a súsedovic psem. Jebat je všecky, jebky kokotské. Hodina 7. - Šohaj na benzíně počoroval nanuka a hned na něj ta pokladní kunda volala bengáče. Nechápu, proč tak hystericky vyšilovala, no možná ho Šohaj neměl brat aj s celým mrazákem. Tož sme na to šlápli, bo chlupatý v lásce moc nemáme, a ke všemu už sme viděli Tesco v dohlednu! Hodina 8. - Tož sme dojeli před Tesco, no ty kurvy měly už zavřeno! Já sa snad pojebem! Okrem toho všeckého sme zapomněli na Olega v kufru, ktorý tam na následky Dežového vražedného prdu zdechol. Tož sme žiguleho spláchli aj s Olegom do Svratky, počórovali před Tescem ty kovové stojany na kola aj s kolama a jeli sme dom. No road trip jak sviňa, co si budem povídat, kam se na nás hrabe Příbór i s celó tó jehó sektó pojebanó! ()
Dan Přibáň opět dokazuje, že nic není nemožné a že Traban není vysloužilé auto, ale naopak. Tentokrát přidal ještě Polského malucha a naší Jawu a vyrazil. Na otázku, proč nevzal tři Trabanty odpověděl, že se nevešli do přepravního kontejneru, kdežto Maluch jo. Je to šílená, nebezpečná a hlavně dobrodružná jízda. Prostě nádhera. ()
Jsem sice zvyklý na kvalitu vánočních speciálů Top Gearu, ale na české poměry je trabantové dobrodružství také svým způsobem zábavné. Bohužel tento dokument trpí nevyvážeností mezi nudnými pasážemi (přejezdy, opakování podobných scén, koupání) a potenciálně zajímavými pasážemi, které jsou nastříhané zase zbytečně zkratkovitě (problémy na cestě, opravy, technické záležitosti). Předchozí Afrika mi proto přišla zpracováním o něco lepší. 70% ()
Veliká pecka a úžasná podívaná se skvělou partou lidí. Jen mě tam sral ten Polák, co pořád ztrácel pas, i když jeho pašování přes hranice je paradoxně nejlepší, nejnapínavější a zároveň také nejvtipnější část filmu. Samozřejmě to není moc o těch zemích, o nich se moc nedozvíme, ale opravdu jen o autech, lidech, problémech a konfliktech, ale natočeno je to opravdu skvěle, má to super momenty, je to vtipné, nesmírně, nesmírně motivující k něčemu podobnému a hlavně je to veliká pocta trabantům na pozadí nádherné země a krajiny, s neodolatelnými cestopisnými (vzdělávacími) komentáři, je to plné dobrodružství a vy to prostě prožijete s nima. Mě se to líbilo, jsem nadšen a těším se na další cesty. Dan Příbáň je opravdu neskutečnej frajer a tohle je napínavá pecka a dokumentární jednička. A nezpochybnitelná. 100%. ()
Galerie (35)
Photo © Jakub Nahodil, Zdeněk Krátký, Radoslaw Jona
Zajímavosti (7)
- Cestovalo se skrze šest jihoamerických států, konkrétně přes státy Guyana, Peru, Bolívie, Brazílie, Chile a Argentina. (Terva)
- Videomateriál byl natočen zařízeními Canon 5D, Canon XF100, Canon 7D, Canon G1 a GoPro HD Hero 2. Z 80 % se natáčelo na fotoaparáty. (fox171cz)
- Celkem bylo pořízeno 480 hodin filmového materiálu. (willy1)
Reklama