Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V červenci 2007 se vydala tříčlenná expedice trabantem Hedvábnou stezkou do pouští střední Asie. Na tachometru malého žlutého trabanta se otáčí patnáctý tisící kilometr. Pod jeho koly zmizela polovina Evropy i většina států střední Asie. Po šesti týdnech strávených v jeho nerozměrných útrobách společně projeli Dan Přibáň, Vladislav Růžička a Jan Martin Kozel střední Evropu, Balkán, Turecko, Írán a Turkmenistán, aby se v uzbeckém Samarkandu jejich cesta opět zlomila na západ a přes Kazachstán, Rusko a Ukrajinu je dovedla domů. (Doc Alliance Films)

(více)

Recenze (116)

O.Peta 

všechny recenze uživatele

By člověk nevěřil, kolik je problémů s obyčejným natankováním benzínu, tolik papírování i okolo tohole je fakt k smíchu. Dobré vědět, že až někam vyrazím, radši sebou musím vzít dostatek kanystrů :D Škoda kratší stopáže, klidně by to mohlo být delší, protože ze zemí jako například Rusko a Ukrajina toho moc k vidění nebylo, ale chápu, že úmyslem bylo ukázat ty exotičtější země, kde není nouze i o problémy. ()

ondrula 

všechny recenze uživatele

Pro mě jednoznačně pochoutka, neboť se jede do střední Asie, což je něco pro mě. Ovšem musím uznat, že ve srovnání s africkým dobrodružstvím je to trochu slabší, na cestě se nic moc zajímavýho neděje, resp. tam klucí nic moc pozoruhodnýho nezachytili. Zaujalo mě, jak byli účastníci zájezdu při pekelné jízdě Kazachstánem už fakt nasraný a očividně si to takhle nepředstavovali; asi čekali, že jim trabuko v poušti pošlape jako hodinky. ()

Reklama

Kosmik 1 

všechny recenze uživatele

Je vidět, že na prvním dokumentu ještě nemají všechno takhle vychytaný jako ve dvojce z Afriky a spíš byla posádka unešená z toho, co viděla a s kamerou jim to ještě tolik nešlo. Ale podstatné pro mne je, že jde na tom vidět obrovské odhodlání, cítím tam to dobrodružství a celá tahle akce na mě působí velmi pěkným dojmem. Je fajn, že češi zanechávají po sobě i takovouhle stopu. Vidím, že má tenhle dokument i spousty nízkých hodnocení jen kvůli tomu, že prý působí odměřeným dojmem. Mě se to naopak nezdálo až tolik zřejmé a spíš jsem si užíval a představoval si to, co musela posádka prožívat a čím musela trpět (technika, počasí, cesty necesty). Hodně jsem jim fandil, ať celou misi dotáhnou do konce a ikdyž to stálo spoustu úsilí a nervů, tak se jim to nakonec podařilo a nezbývá než smeknout. Absolvovat podobnou výpravu bych si taky přál. 100% ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

Vlastne sa ani nedalo očakávať, že banda bláznou, ktorí vyrazia na 15 tisíc kilometrovú cestu cez dosť nebezpečné krajiny, sa ešte elitne zhostia úlohy kameramanov a scenáristov. Skupina bola ešte malá, nemali zvlášť človeka, ktorý by sa staral o réžiu fotografie - boli vlastne radi, že to prežili. A to sa cení. A hlavne, založili tým kult, ktorý možno nekončí ani miniseriálom z cesty z Južnej Ameriky, a môže inšpirovať tisícky ľudí k dobrodružstvám po celom svete. Jedno viem však iste: Aj keď chcem sám zažiť podobnú výzvu, určite to neučiním na trabante :) 65% | SD, CZ | ()

VerenaLord 

všechny recenze uživatele

Chtělo by to alespoň dva díly, aby bylo podáno dostatek informací z tak dlouhé a psychicky i fyzicky náročné cesty. Je zřejmé, že se jedná o poměrně amatérské dílo - kamera, střih, ozvučení nestojí za nic. Cestovatelé si mohli dát víc snahy po cestě s filmováním. Jednoznačně oceňuji odvahu vydat se do takovýchto končin s tak mizerným autem. Jsem ovlivněna jejich druhou cestou, která mě naprosto dostala, a proto hodnotím stejně, i když v hloubi duše vím, že je to značně neobjektivní. ()

Galerie (25)

Zajímavosti (4)

  • Ve stejném roce, co se vydal Dan Přibáň s trabanty kolem světa, měla stejný nápad skupina mladých německých dobrodruhů, i když jejich záměr byl pomoci kambodžským dětem. Z cesty vznikla kniha „Trabant Trek: Crossing the World in a Plastic Car“ od autora Dana Murdocha. (sator)
  • Cestovatelský vůz nese typové označení Trabant 601 Universal Combi. Přezdívka vozu byla Egu, což bylo první slovo dcery hlavní postavy snímku Dana Pribáně. (DruidKarel)
  • Expedice urazila více než 15 000 kilometrů. (ČSFD)

Reklama

Reklama