Režie:
Dan SvátekScénář:
Josef KlímaHudba:
Norbi KovácsHrají:
Jiří Bartoška, Tereza Ramba, Václav Jiráček, Jaroslav Plesl, Tomáš Töpfer, Markéta Hrubešová, Taťjana Medvecká, Jan Plouhar, Juliana Moska, Jan Novotný, Ivana Uhlířová, Martin Finger (více)Epizody(3)
-
Nad první kauzou (E01)
-
V plamenech (E02)
-
V souboji (E03)
Obsahy(1)
Série vypráví o dvacetileté Hedvice (Tereza Voříšková), která se chce stát novinářkou. Po přijetí do vydavatelství je přidělena k ostřílenému reportérovi Vlachovi (Jiří Bartoška), který "hulí jak fabrika", počítače považuje za nutné zlo, jezdí ve staré "kraksně", žije v paralelním vztahu s manželkou a milenkou, ale jinak je poctivý až k sebezničení. Scenárista Josef Klíma vybral pro televizní cyklus jeden z nejpozoruhodnějších osudů, s nimiž se jako dlouholetý novinář setkal, přičemž podobnost se skutečnými postavami současného mediálního prostředí je opravdu čistě náhodná. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (89)
Po prvních třech dílech to vypadá, že fungování novinářské redakce a osobní život obou hlavních aktérů má větší prostor než vyšetřované kauzy. V médiích machrují velká ega lidí s nulovým talentem, tady v podání Václava Jiráčka a Jaroslava Plesla, a novinářská práce se rázem ocitá na vedlejší koleji. Scénář je napsaný ještě pro dalších deset dílů, ale teď asi nejvíce závisí na zdravotním stavu Jiřího Bartošky, zda vůbec vzniknou... ()
Možná by byl výstižnější název pro tento televizní počin Reportér, protože jediný, kdo tu za něco stál, byl Jiří Bartoška. Několikrát jsem byla úplně mimo, nechápala jsem o co novinářům šlo. Všechno to bylo nějaké nedotažené, ale ono to tak ve skutečnosti chodí. Velký případ, novinářská senzace která časem tiše vyšumí, a tak se skoro nikdy nedovíme, jak to dopadlo. Daleko vhodnější by pro tentokrát bylo zpracování uvedených kauz jako kriminálních případů, kde bychom se snad dobrali nějakého konce. ()
Pana Klímy si jako novináře velmi vážím, a protože studuji obor, který s žurnalistikou úzce souvisí, ze zvědavosti jsem to s touto minisérií musela zkusit. S Terezkou Voříškovou jsem nikdy neměla problém, ale její výkřiky typu "Ses posral!" už mi po třech dílech docela lezly na nervy. Poslední dobou mám hodně v oblibě Jaroslava Plesla (a doufám, že s takovým ukázkovým slizounem se v zaměstnání nepotkám :)), ovšem tou hlavní hvězdou celého projektu byl pochopitelně pan Bartoška, kterému přeji hodně sil a mnoho dalších takhle skvělých rolí. Herecké výkony bohužel nejsou všechno, samotné novinářské kauzy nejsou příliš zajímavé a ve výsledku ani důležité, což je velká škoda. Mínus taky uděluji nevhodným promluvám do kamery, jejich smysl asi unikl nejenom mně. Pokud vzniknou další díly, podívám se ráda, ale jedině s Bartoškou v čele. ()
První díl mě nenadchl, ale druhý potvrdil, že se jedná o rádobylíbivý příběh o investigativní novinařině. Pokud by se doktoři např. v OvRz chovali podobně jako redaktoři v Reportérce, pak by operovali s kuchyňskými noži... Nejsem nadšený z toho, že vrcholem filmařiny je zachycení nočního mobilního pracovního rozhovoru dvou močících hlavních postav (jedna v koupelně nájemného bytu, druhá v křoví - cca polovina 2. dílu). Postavy klišovité, necharismatické. Mluva na kameru působí rušivě. Textovky nebo přepis chatu může být osvěžující, ale nesmí se pomocí toho odvykládat polovina příběhu. Je zajímavé, že podobný "nešvar" po/využívá i souběžně vysílané VML. Novináři v parukách hrající si na spasitele působí komicky. ()
První díl ve mně zažehl naději a zlepšil mi náladu. Bylo to vtipné, nápadité, padaly moudra a postavy byly dobře napsané. Zápletka dostatečná. Bohužel se v dalším díle ta čerstvost vytratila a změnila se v bezradnost. Není to vyložený průser, ale nakonec jsem měl i docela problém to dokoukat. Doporučuji první epizodu a dost...60% ()
Galerie (70)
Photo © Česká televize / Zuzana Páchová
Zajímavosti (10)
- Sídlo vydavatelství fiktivního Expresu je v Dobrovského ulici v Praze - Holešovicích. Ve skutečnosti tam sídlí Hospodářské noviny. (hermiona)
- Režisér Dan Svátek přestal po natáčení seriálu kouřit. Byl překouřený z toho, jak trávil mnoho času v uzavřených prostorech s Jiřím Bartoškou, který si zapálil kdekoli. (rakovnik)
- V jedné scéně v 1. díle lze zahlédnout jako komparzistu Josefa Klímu, autora scénáře. (Sevcik)
Reklama